Titanium fietsen
-
- Forum-lid
De Baum zit op 7,3 / 7,4 meen ik met vermogensmeter maar op Zwift merk je daar niks van.
Ja hallo hé, dat is toch geen vergelijkingsmateriaal?
Geen idee hoeveel m'n NoName weegt, ik heb eraan geschroefd wat me bevalt/wat ik nog had en hoe dat uitpakt...het zal wel.
Heb met dat ding de hoogste bergen overgereden en wijd geen gedachten aan hoeveel sneller dat gekund had met een andere fiets.
Heb met dat ding de hoogste bergen overgereden en wijd geen gedachten aan hoeveel sneller dat gekund had met een andere fiets.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
-
- Forum-lid
Op minne Passoni zit gewoon een menneke van 67,8 kg met 12 ribben links en 12 rechts. Hoef me geen zorgen te maken over het lichter maken van het totaalgewicht: Fiets + berijder + gadgets.
Echt mooi die fiets!
Denk dat 8+ kg echt wel goed is voor een titanium fiets.
Verder wat Keezx zegt, lekker boeiend eigenlijk wat hij weegt.
Wat maakt het zo extreem licht? De velg/hub of combi van beide?
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl
idd mooi gewicht,ik zit op 1650 gr met LB 45 mm en hope mono rs naven en messing nippels.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
-
- Forum-lid
Niemand hier claimt dat het gewicht wat uitmaakt. Dat is een persoonlijke overweging of je daar de nodige euro's aan uit wilt geven. Men deelt simpelweg het gewicht, of dat te zwaar is of juist te licht mag ieder gelukkig voor zichzelf bepalen.
Mijn JGuillem, met Ultegra, zit nu “kaal” (zonder pedalen) op 8,7 kg. Met o.a. wielen van 1800 gram, zware alu zadelpen, relatief zwaar zadel en ook verder geen enkele focus op lichtgewicht. (Hij rijdt wel erg lekker.)
Ik schat zo in dat ie met de wielen van Phillipos, een fraaie slanke carbon zadelpen en een licht zadeltje mooi richting 8kg zou gaan. Maar ja, die wielen heb ik niet, en op een mooi smal licht zadeltje kan ik niet fietsen zonder pijn....
In de zomer van 2019 had ik de carbonnen Rose X-lite crs er nog naast. Die was zeker 1,5kg lichter. Een erkende snelle racer. Toch reed ik die zomer al mijn snelste ritten op de JGuillem.
Dat was voor mij best een eye-opener.
Ik schat zo in dat ie met de wielen van Phillipos, een fraaie slanke carbon zadelpen en een licht zadeltje mooi richting 8kg zou gaan. Maar ja, die wielen heb ik niet, en op een mooi smal licht zadeltje kan ik niet fietsen zonder pijn....
In de zomer van 2019 had ik de carbonnen Rose X-lite crs er nog naast. Die was zeker 1,5kg lichter. Een erkende snelle racer. Toch reed ik die zomer al mijn snelste ritten op de JGuillem.
Dat was voor mij best een eye-opener.
Gewichtsbesparing is niet per se een doel. Stuur en zadelpen zijn beide carbon, maar ook beide 2ehands. Kwam ze tegen voor een goede prijs en wilde het uitproberen om de verschillen te ervaren met alu.
Zowel de velgen als de naven zijn behoorlijk licht. 8 spaken minder en alu ipv messing nippels was ik zeker onder de 1300 gedoken, maar dat was niet waar ik achter was. Het is meer een bijkomstigheid.
Contrast: mijn koga is op dit momenteel rijklaar 13kg
Zowel de velgen als de naven zijn behoorlijk licht. 8 spaken minder en alu ipv messing nippels was ik zeker onder de 1300 gedoken, maar dat was niet waar ik achter was. Het is meer een bijkomstigheid.
Contrast: mijn koga is op dit momenteel rijklaar 13kg
-
- Forum-lid
Klopt, veels te duur, tenzij je een 2de hands kunt vinden. Ik kwam er eentje tegen in exact mijn maat, ik twijfelde geen moment deze te kopen. Was puur geluk. Ze worden immers op maat gemaakt en worden zelden aangeboden.
Hij staat op Campagnolo Neutron velgen. 22 spaaks voor en 24 achter. Samen met de Super Record 11 speed groep is dit mijn ultieme fiets. Gewicht is 7,7 kg
Nog lichter maken is nergens voor nodig.
Bijkomend voordeel: Hoef niet meer te investeren in een nieuwe racefiets.
- Globeskater1983
- Forum-lid
Iemand al ervaring met de Koppel titanium all road?