Pinarello
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5615
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Ik twijfel al erg lang of ik dit hier moet neer zetten!
Ik zit met het volgende al mij decals wit verkleuren op mijn Prince, ze worden geleidelijk geeler i.p.v. wit. Het gaat echter langzaam maar werd steeds zichtbaarder.
Dus eind februari maar eens gemeld bij de FM, er zijn toen foto's gemaakt en samen met de garantiekaart naar Cardsport gestuurd.
Echter nu geeft Cardsport niet thuis, fiets is van december 2008, en de garantie is 3 jaar, dus net er buiten.
FM heeft ook al aangegeven dat dit natuurlijk niet van de één op de andere dag gebeurt, maar een langzaam proces is die verkleuring.
Zijn er meer mensen die met deze klachten lopen, omdat ik er op ben gaan letten, ik heb al meer Prince rijders gezien met vergeelde decals.
Moet ik dit accepteren? Als de lak van mijn auto na 3 jaar verkleurt pik ik dit ook niet, dus waarom bij een fiets wel, hoe hard is zo'n garantie termijn?
Ik zit met het volgende al mij decals wit verkleuren op mijn Prince, ze worden geleidelijk geeler i.p.v. wit. Het gaat echter langzaam maar werd steeds zichtbaarder.
Dus eind februari maar eens gemeld bij de FM, er zijn toen foto's gemaakt en samen met de garantiekaart naar Cardsport gestuurd.
Echter nu geeft Cardsport niet thuis, fiets is van december 2008, en de garantie is 3 jaar, dus net er buiten.
FM heeft ook al aangegeven dat dit natuurlijk niet van de één op de andere dag gebeurt, maar een langzaam proces is die verkleuring.
Zijn er meer mensen die met deze klachten lopen, omdat ik er op ben gaan letten, ik heb al meer Prince rijders gezien met vergeelde decals.
Moet ik dit accepteren? Als de lak van mijn auto na 3 jaar verkleurt pik ik dit ook niet, dus waarom bij een fiets wel, hoe hard is zo'n garantie termijn?
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
@daniel75; wat voor zadeltasjes hebben julie op de fiets? Zien er, voor zover dat kan bij een zadeltasje, mooi /strak uit...
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39955
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Zijn pina-tasjes; exact dezelfde als die van bijv continental. Even zoeken op bijv bike-components.de (zijn dan uiteraard geen pina tasjes). Misschien heeft bikeparts4u.nl ze ook wel.
Less is bore
bikeparts4u heeft ze ookdaniel1975 schreef:Zijn pina-tasjes; exact dezelfde als die van bijv continental. Even zoeken op bijv bike-components.de (zijn dan uiteraard geen pina tasjes). Misschien heeft bikeparts4u.nl ze ook wel.
Ik heb ook altijd al een continental tasje en begrijp niet waarom mensen met die grote zadeltassen fietsen.
Als je de tasjes goed plaatst dan zie je ze bijna niet.
Het enige dat je er nog even bij in moet doen zijn twee goede lepels.
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada
Dank voor de tips. Ik ga zoeken.
-
- Forum-lid
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 11 aug 2011 10:50
- Locatie: Culemborg
Ben niet iemand die hier erg actief reageer. Ben meer een lezer vwb technische oplossingen ed.colnagofreak schreef:Ik twijfel al erg lang of ik dit hier moet neer zetten!
Ik zit met het volgende al mij decals wit verkleuren op mijn Prince, ze worden geleidelijk geeler i.p.v. wit. Het gaat echter langzaam maar werd steeds zichtbaarder.
Dus eind februari maar eens gemeld bij de FM, er zijn toen foto's gemaakt en samen met de garantiekaart naar Cardsport gestuurd.
Echter nu geeft Cardsport niet thuis, fiets is van december 2008, en de garantie is 3 jaar, dus net er buiten.
FM heeft ook al aangegeven dat dit natuurlijk niet van de één op de andere dag gebeurt, maar een langzaam proces is die verkleuring.
Zijn er meer mensen die met deze klachten lopen, omdat ik er op ben gaan letten, ik heb al meer Prince rijders gezien met vergeelde decals.
Moet ik dit accepteren? Als de lak van mijn auto na 3 jaar verkleurt pik ik dit ook niet, dus waarom bij een fiets wel, hoe hard is zo'n garantie termijn?
Jouw probleem vwb het vergelen van de decals op jouw Pinarello Prince is geen uitzondering. De eerste serie (2007 tot begin 2008) was zeker een verschrikking. De Prince modellen daarna waren iets beter (bij de Dogma nog geen probleem btw). Ik had hier ook last van op mijn Valverde POS waar je dat heel goed kon zien op het witte vlak op de bovenbuis waar de decal / sticker iets begon te vergelen. Weliswaar heel langzaam maar na een klein jaar wel zichtbaar. Je kunt het proces verminderen door de fiets donker te stallen en/of er een goede uv beschermende wax (Poorboy World White Diamond en daarna behandelen met natty's wax; is de meest beschermende naar mijn mening). Maar goed daar heb je nu niets meer aan. Dat Cardsports hier niets aan doet is wel enigszins te begrijpen. Als je een witte lak en zeker witte decals/ stickers 3 jaar volledig aan zonlicht blootstelt vergeelt alles op een zeker moment. En het is natuurlijk door niemand te controleren of dat niet is gebeurd. Cardsports is niets meer dan een verdeler en heeft puur op de garantietermijn dan ook gelijk. Of ze jou als klant willen behouden is natuurlijk een tweede en ander argument!!! Bij Pinarello zelf zijn ze wel wat coulanter als het gaat om bekende problemen (en dat vergelen is er zeker bekend) en je zou eens een mail (met foto van het probleem) kunnen sturen naar de factory en deze dan richten naar Elisa of Maddalena. Mijn ervaring is dat die iig vrij coulant zijn.
En de harde garantietermijn is altijd een lastig juridisch verhaal. Je contractpartij in deze is je FM en niet Cardsports en Pinarello. Dat je FM de garantiebepalingen van de fabrikant volgt is logisch maar zijn zakelijk inzicht maakt of hij jou als klant tevreden wilt stellen. Voor herstel of vervangen van je verkleurde frame kan alleen Pinarello zorgdragen en niet Cardsports. Die zijn volgens mij niets meer dan een trechter voor de verdeling van frames (en bepalen wie die frames mag leveren) in Nederland en het verzamelen van serviceaanvragen / garantieafwikkelingen die met de fabriek worden overlegd. Veel FM wijzen snel met de vinger naar de verdeler/importeur en die weer naar de fabrikant maar puur formeel is de FM verantwoordelijk voor de garantieverlening volgens mij.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5615
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
@ ItalianJob Bedankt voor je heldere antwoord en uiteenzetting.
Op de bovenbuis werd het inderdaad het eerst zichtbaar, daar zit een sticker op de witte lak.
Het schijnt dat de decals op de schuine buis en op diverse andere plaatsen ook stickers zijn en dus geen lak, het probleem schijnt hem te zitten in de gebruikte lijm, deze schijnt de vergeling te veroorzaken.
Overigens staat mijn fiets ook gestald in een berging zonder ramen en dus licht, ik rij er op van maart t/m oktober, na 3 jaar dus 24 maanden blootgesteld aan UV en zo zonnig is het niet Nederland. Ik baal ervan een frame van 3K en dan dit!!!
Ellendig is natuurlijk ook dat vergeling gewoon uitgesloten is, er staat in de garantie-bepalingen onder punt 7: Effecten van de blootstelling aan UV-stralen (ontkleuring,vergeling) zijn uitgesloten.
Maar zoals gezegd de bovenbuis is nog spierwit, het is de lijm van de stickers die de verkleuring veroorzaakt.
Ik heb een Scott die 10 jaar oud is daar zij de decals nog spierwit!!! Er zit hier gewoon iets goed fout, bij de productie van Pinarello.
Ik hoop dat Cardsports nog wat van zich laat horen, zal binnenkort weer eens gaan informeren bij de FM
Op de bovenbuis werd het inderdaad het eerst zichtbaar, daar zit een sticker op de witte lak.
Het schijnt dat de decals op de schuine buis en op diverse andere plaatsen ook stickers zijn en dus geen lak, het probleem schijnt hem te zitten in de gebruikte lijm, deze schijnt de vergeling te veroorzaken.
Overigens staat mijn fiets ook gestald in een berging zonder ramen en dus licht, ik rij er op van maart t/m oktober, na 3 jaar dus 24 maanden blootgesteld aan UV en zo zonnig is het niet Nederland. Ik baal ervan een frame van 3K en dan dit!!!
Ellendig is natuurlijk ook dat vergeling gewoon uitgesloten is, er staat in de garantie-bepalingen onder punt 7: Effecten van de blootstelling aan UV-stralen (ontkleuring,vergeling) zijn uitgesloten.
Maar zoals gezegd de bovenbuis is nog spierwit, het is de lijm van de stickers die de verkleuring veroorzaakt.
Ik heb een Scott die 10 jaar oud is daar zij de decals nog spierwit!!! Er zit hier gewoon iets goed fout, bij de productie van Pinarello.
Ik hoop dat Cardsports nog wat van zich laat horen, zal binnenkort weer eens gaan informeren bij de FM
Laatst gewijzigd door colnagofreak op 20 jun 2012 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39955
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Mijn Paris carbon (de eerste serie) heeft ook lijmverkleuring. Niet dramatisch, maar zeker zichtbaar.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5615
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Bij mij is het ook niet dramatisch, maar het hoort gewoon niet!daniel1975 schreef:Mijn Paris carbon (de eerste serie) heeft ook lijmverkleuring. Niet dramatisch, maar zeker zichtbaar.
De fiets rijd er echt niet minder door, blijft één van de beste frame/fiets die ik ooit gehad heb, maar dit geeft bij wel een hoop ergenis!
Als het een auto is van 30k pik je zoiets ook niet, dus waarom bij een fiets uit het topsegment wel?
Ik vind dat een importeur in zo'n geval zijn verantwoordelijkheid dient te nemen.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!