![Afbeelding](https://c2.staticflickr.com/2/1955/31118427148_3e6674bca1_b.jpg)
Scott
Nee het lint op de foto is een BMC fiets van een ander forum, maar ik had de foto geleend om het verschil te laten zien tussen een Di2 shifter en een mechanische shifter voor schijfremmen.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless ![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Oef, wat een enorm verschil. Zijn de Ultegra Di2 en DuraAce Di2 shifters even groot? Oftewel: is dit verschil ook zo groot tussen de Ultegra R8020 en R8070 shifters?
t.a.f.k.a.e.h.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 14093
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Tuurlijk is het verschil groot. Maar op een foto komt een racestuur nooit echt lekker uit, tenminste niet op mijn foto's ![Smile :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
En net als met een zadel, als je op je fiets zit valt het veel minder op.
![Smile :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
En net als met een zadel, als je op je fiets zit valt het veel minder op.
Probeer eens verderaf te gaan staan, door de knieën te gaan en op je fiets in te zoomen, dan zijn de verhoudingen veel beter (en je wielen rond).wasbeer2006 schreef: ↑25 jan 2021 09:40 Tuurlijk is het verschil groot. Maar op een foto komt een racestuur nooit echt lekker uit, tenminste niet op mijn foto's![]()
En nu ben ik fietsen.
Dat kan waar zijn, maar het is geen antwoord op mijn vraagwasbeer2006 schreef: ↑25 jan 2021 09:40 Tuurlijk is het verschil groot. Maar op een foto komt een racestuur nooit echt lekker uit, tenminste niet op mijn foto's
En net als met een zadel, als je op je fiets zit valt het veel minder op.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
t.a.f.k.a.e.h.
De Ultegra shifters 8020 en 8070 ( beide hydraulisch ) waren hierboven afgebeeld dus ik snap je vraag niet helemaal. De Ultegra en Dura Ace Di2 hydraulische shifters zijn vlgs. mij even groot.
Het grote verschil tussen mechanisch en Di2 is dat het mechanische deel van de shifter niet kleiner kan. En dan komt het hydraulische deel er nog bij. Bij Di2 dus geen last van het mechanische deel in de shifter.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless ![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Voor kleinere handen zijn de grx DI2-shifters ook bijzonder goed geschikt. Erg fijne dingen moet ik zeggen (heb ze in september of oktober nog kunnen vinden bij Bike24)
De oude R785-shifters waren ook zo vreselijk groot (die had ik daarvoor op de gravelfiets) en dat begon toch wat vervelend te worden wanner ik veel wisselde tussen de R8070 (op mijn BMC) en de R785.
De oude R785-shifters waren ook zo vreselijk groot (die had ik daarvoor op de gravelfiets) en dat begon toch wat vervelend te worden wanner ik veel wisselde tussen de R8070 (op mijn BMC) en de R785.
![Afbeelding](https://veloviewer.com/SigImage/11ccec/3/4/M/n/abcdijghij.png)
Ik dacht dat het om een vergelijking tussen 2 Dura Ace shifters ging, dus dank voor het ophelderen.rene schreef: ↑28 jan 2021 08:57De Ultegra shifters 8020 en 8070 ( beide hydraulisch ) waren hierboven afgebeeld dus ik snap je vraag niet helemaal. De Ultegra en Dura Ace Di2 hydraulische shifters zijn vlgs. mij even groot.
Het grote verschil tussen mechanisch en Di2 is dat het mechanische deel van de shifter niet kleiner kan. En dan komt het hydraulische deel er nog bij. Bij Di2 dus geen last van het mechanische deel in de shifter.
Zit er overigens ook geen verschil in het volume van het oliereservoir tussen de mechanische en Di2 shifter?
t.a.f.k.a.e.h.