Pagina 47 van 112
Re: Tubes for Dummies
Geplaatst: 17 mar 2013 16:21
door thomwittendorp
Stukje tape om je ventiel zou zomaar de oplossing voor het tikken kunnen zijn.
Re: Tubes for Dummies
Geplaatst: 17 mar 2013 16:27
door wablievoo
Stukje tape. Check!
Dank voor de tip. Zou idd de oplossing kunnen zijn!
Re: Tubes for Dummies
Geplaatst: 20 mar 2013 23:28
door way2go
Probleempje. Ik heb onlangs een tube gekit op een gebruikte velg. De lijmlaag op de velg was niet meer mooi egaal en de spaakgaten zaten verstopt met lijm, dus ik heb eerst de velg helemaal netjes schoongemaakt. Vervolgens de tube erop gekit. Maar als ik het wiel ronddraai dan hoor ik wat rinkelen in de velg. Waarschijnlijk een stukje lijmrest dat is achtergebleven. Ik heb al geprobeerd dit via het ventielgat eruit te zuigen, maar tot op heden nog niet gelukt. Iemand hier een goed idee?
Re: Tubes for Dummies
Geplaatst: 22 mar 2013 21:39
door meerbiker
hallo,
ik heb een lekke tube weer geplakt, en het stootlint weer vastgeplakt met bison kit, dit werkte erg goed. daarna reed ik weer lek, dus heb ik de tube weg gedaan, maar met het verwijderen van de tube van het wiel bleef het stootlint gewoon goed aan de band zitten en later met de hand kreeg ik hem er ook erg moeilijk af, dus dat plakt het stootlint goed vast. dit was bij een vittoria tube.
nu heb ik nog een vraag, ik heb nu continetal tubes gekocht, deze wil ik plakken met vittoria lijm, in een tubetje van 30 g, hoeveel zal ik voor een zet ongeveer nodig hebben?
op de velg zit nog een beetje oude lijmresten deze zijn mooi egaal en ik heb hem een beetje schoon gemaakt, nu is het een mooie egale laag, maar hoeveel lagen is nu verstandig? ik denk zelf stootlint 1 keer en velg 1 keer dun, en dan stootlint nog 1 keer wat dikker en dan paar uurtjes wachten en dan plakken. dit zou toch wel voldoende moeten zijn?
Re: Tubes for Dummies
Geplaatst: 23 mar 2013 09:45
door rene
meerbiker schreef:
hallo,
nu heb ik nog een vraag, ik heb nu continetal tubes gekocht, deze wil ik plakken met vittoria lijm, in een tubetje van 30 g, hoeveel zal ik voor een zet ongeveer nodig hebben?
op de velg zit nog een beetje oude lijmresten deze zijn mooi egaal en ik heb hem een beetje schoon gemaakt, nu is het een mooie egale laag, maar hoeveel lagen is nu verstandig? ik denk zelf stootlint 1 keer en velg 1 keer dun, en dan stootlint nog 1 keer wat dikker en dan paar uurtjes wachten en dan plakken. dit zou toch wel voldoende moeten zijn?
Ik denk als de laag op je velg nog geheel vol is met lijm dat 2 lagen op je stootlint en 1 laag op je velg inderdaad voldoende moet zijn. Ik zou je nieuwe tubes eerst voorzien van een laagje , dan een dag wachten en de volgende laag aanbrengen. Op de 2e dag of 3e dag een iets dikker laagje op je velg en dan na ca 20 minuten je tube erop leggen en goed uitlijnen. Je zal dan wel 2 tubes nodig hebben denk ik..... eentje zal erg krap worden.
Re: Tubes for Dummies
Geplaatst: 23 mar 2013 14:13
door refie
Bij nieuwe tubes en schone velgen gebruik ik 2 tubes lijm
Re: Tubes for Dummies
Geplaatst: 14 apr 2013 18:33
door joukebuissink
Heb hier een tube waarvan de basetape loslaat. Is dit te herstellen? En zo ja; hoe?
Zie foto:
https://www.dropbox.com/s/g39favq4cexno ... 6%2010.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Tubes for Dummies
Geplaatst: 14 apr 2013 19:41
door rene
Ik zou bisontix proberen.
Re: Tubes for Dummies
Geplaatst: 18 apr 2013 08:42
door gaisdergerman
Zou ik hier gewoon weer twee lijmlagen bovenop kunnen zetten of kan ik beter weer heel de velg schoonmaken (hoop op het eerste).
[URL=
http://imageshack.us/photo/my-images/80 ... 83523.jpg/]
Re: Tubes for Dummies
Geplaatst: 18 apr 2013 10:25
door rene
Ik zou bij gebruik zelfde merk lijm:
* Randen schoonmaken met een mesje / schrapertje om de lijmresten aan de randen weg te halen.
* Velgbed goed opruwen met een schuurpapiertje / alu schottsbrite om de oude lijmlaag op te ruwen
* Daarna van de nieuwe tube lint in de lijm zetten ( bij gebruik nieuwe tube )
* Volgende dag nogmaals dun laagje op de tube zetten.
* Laagje lijm op de velg zetten ( mag iets dikker ).
* 5 minuten wachten en lijmen maar.
Ik heb deze methode laatst ook toegepast nadat ik er " ingestonken " was om tussen de lijmlagen in het velgbed te " natten " met wat water om zo minder last te hebben van de erg plakkende lijmlaag... Hmmm later de tube los kunnen halen omdat de randen gewoon niet goed vast zaten dus zonde van de tijd. Toen dus velgbed opgeruwd, en nieuwe lijmlaag op tube aangebracht ( dun ) en iets dikker laagje op de velg. Daarna vrijwel direct geplakt , en inderdaad erg tackey ( plakt goed dus ) maar genoeg speling om de tube te richten. Nu zitten ze dus wel goed vast.
Re: Tubes for Dummies
Geplaatst: 18 apr 2013 11:47
door nijkie
Lampenolie en sticker verwijderaar keukensponsje z'n gele met dunne groene bovenkant en met 10min heb je een schone lijmrest vrije velg.ik wacht 15min met de tube leggen zodat de lijm niet meer kleeft ivm tube uitlijnen,en ik vindt het ook nog leuk werk tubes lijmen en leggen.
Re: Tubes for Dummies
Geplaatst: 18 apr 2013 17:32
door Danny1808
Eergisteren splinternieuwe tubes erop gekit. Op 8 bar gezet 2 uur naderhand gekeken niks aan de hand. Nu kom ik VNV bij mijn fiets blijkt dat er toch wat lucht uit is. Iemand een idee hoe dat kan?