Pagina 47 van 50
Re: Basso
Geplaatst: 19 jan 2025 18:28
door Martijn_H
Dat argument geldt voor 99% van moderne fietsen, maar die worden in Azië gefabriceerd en Basso in Italië.
Re: Basso
Geplaatst: 19 jan 2025 18:42
door Jans
Martijn_H schreef: ↑19 jan 2025 18:28
Dat argument geldt voor 99% van moderne fietsen, maar die worden in Azië gefabriceerd en Basso in Italië.
Ik weet alleen niet of dat betekent dat ze per definitie beter zijn.
Re: Basso
Geplaatst: 19 jan 2025 18:47
door Ernie C.
Het is in ieder geval beter voor de Europese economie en waarschijnlijk zijn de werknemers ook beter behandeld, maar dat is natuurlijk ondergeschikt aan zaken als prijs en de status van het merk

.
Re: Basso
Geplaatst: 19 jan 2025 18:51
door Martijn_H
Jans schreef: ↑19 jan 2025 18:42
Martijn_H schreef: ↑19 jan 2025 18:28
Dat argument geldt voor 99% van moderne fietsen, maar die worden in Azië gefabriceerd en Basso in Italië.
Ik weet alleen niet of dat betekent dat ze per definitie beter zijn.
Eens, maar een merk voorhouden dat ze weinig verschillen tov andere merken in dezelfde prijsklasse is een dooddoener. Bepaalde framevormen hebben de voorkeur (aero, consument). Onderscheidend zijn ze wel in hun productieproces.
Re: Basso
Geplaatst: 19 jan 2025 19:27
door daniel1975
Martijn_H schreef: ↑19 jan 2025 17:41
daniel1975 schreef: ↑19 jan 2025 14:48
Waar imho een enorme markt voor zou moeten zij.
Let maar eens op als de nieuwe Aethos zo’n stack&reach zou krijgen…..
Eens! De Aethos spreekt mij wel aan, als vervanger van mijn Tarmac SL6, maar zoek juist iets korter en hoger. Zonder dat het direct full on endurance wordt. Nieuwe Defy slaagt daar bijv. goed in.
Yep!
Pinarello X serie, Trek Domane. Maar je moet er goed naar zoeken.
Re: Basso
Geplaatst: 19 jan 2025 19:51
door JPAR
Martijn_H schreef: ↑19 jan 2025 18:28
Dat argument geldt voor 99% van moderne fietsen, maar die worden in Azië gefabriceerd en Basso in Italië.
Basso haalt zijn fietsen tegenwoordig ook uit Azië. Ze spuiten en monteren ze nog wel in Italië.
Re: Basso
Geplaatst: 19 jan 2025 20:48
door Jans
JPAR schreef: ↑19 jan 2025 19:51
Martijn_H schreef: ↑19 jan 2025 18:28
Dat argument geldt voor 99% van moderne fietsen, maar die worden in Azië gefabriceerd en Basso in Italië.
Basso haalt zijn fietsen tegenwoordig ook uit Azië. Ze spuiten en monteren ze nog wel in Italië.
Dus dat argument kan ook in de prullenbak.
Re: Basso
Geplaatst: 19 jan 2025 23:04
door klaastuin
daniel1975 schreef: ↑19 jan 2025 19:27
Martijn_H schreef: ↑19 jan 2025 17:41
daniel1975 schreef: ↑19 jan 2025 14:48
Waar imho een enorme markt voor zou moeten zij.
Let maar eens op als de nieuwe Aethos zo’n stack&reach zou krijgen…..
Eens! De Aethos spreekt mij wel aan, als vervanger van mijn Tarmac SL6, maar zoek juist iets korter en hoger. Zonder dat het direct full on endurance wordt. Nieuwe Defy slaagt daar bijv. goed in.
Yep!
Pinarello X serie, Trek Domane. Maar je moet er goed naar zoeken.
Zet de Endurace ook maar in dat rijtje. Van de maat die ik checkte was er eigenlijk geen verschil met deze Basso. Ws wel een andere doelgroep

Re: Basso
Geplaatst: 20 jan 2025 08:52
door Ernie C.
Allemaal significant zwaardere frames. Die vallen echt 100% in de endurance categorie, op de Dogma X na misschien, want een Pina frame hoort 2 ons te zwaar te zijn voor de prijs.
Alleen de Defy Advanced SL is een beetje hetzelfde. Dat moet dan een budget/mainstreammerk zijn, maar die is wel 500€ duurder met gelijkwaardige afmontage.
Re: Basso
Geplaatst: 20 jan 2025 08:55
door havana
Jans schreef: ↑19 jan 2025 20:48
JPAR schreef: ↑19 jan 2025 19:51
Martijn_H schreef: ↑19 jan 2025 18:28
Dat argument geldt voor 99% van moderne fietsen, maar die worden in Azië gefabriceerd en Basso in Italië.
Basso haalt zijn fietsen tegenwoordig ook uit Azië. Ze spuiten en monteren ze nog wel in Italië.
Dus dat argument kan ook in de prullenbak.
Sterker nog, in Azië weten ze veel meer van carbon dan in Europa.
Re: Basso
Geplaatst: 20 jan 2025 08:55
door Ernie C.
Dat zou ik niet 1,2,3 durven te beweren. Zeker in Italië zitten de nodige high tech carbon bedrijfjes. Frames produceren op grote schaal, tegen lage kosten is natuurlijk weer wat anders.
JPAR schreef: ↑19 jan 2025 19:51
Martijn_H schreef: ↑19 jan 2025 18:28
Dat argument geldt voor 99% van moderne fietsen, maar die worden in Azië gefabriceerd en Basso in Italië.
Basso haalt zijn fietsen tegenwoordig ook uit Azië. Ze spuiten en monteren ze nog wel in Italië.
Dat heb ik niet meegekregen. Dat zou wel jammer zijn, zeker gezien dat andere merken de productie juist weer naar Italië terughalen.
Re: Basso
Geplaatst: 20 jan 2025 09:40
door daniel1975
Ernie C. schreef: ↑20 jan 2025 08:52
Allemaal significant zwaardere frames. Die vallen echt 100% in de endurance categorie, op de Dogma X na misschien, want een Pina frame hoort 2 ons te zwaar te zijn voor de prijs.
Alleen de Defy Advanced SL is een beetje hetzelfde. Dat moet dan een budget/mainstreammerk zijn, maar die is wel 500€ duurder met gelijkwaardige afmontage.
2 ons te zwaar en 2K te duur toch?
Die Giant is gewoon duur als je dit vergelijkt met bijv die Basso
Even los van de ultiem suffe kleuren is de Endurace natuurlijk nog steeds het koopje van de week (en val ik exact met 178 tussen 2 maten in);
https://www.canyon.com/nl-nl/racefietse ... e=R077_P10