Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Lance Armstrong begint weer met fietsen

maurice
Forum-lid

Gebruikersavatar maurice 28 mei 2009 10:39

Hallo, op welke plaats is hij gisteren en eergsistern geeindigd?
De rest kwam in de bus binnen en daar zat hij echt niet tussen!
Razend knap wat de man laat zien.
Zijn doel was op zichzelf en Livestrong in de kijker te rijden en dat is 100% geslaagd.
Daarin moet de rest het zeker op afleggen!
Niets is wat het lijkt..

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 28 mei 2009 11:23

maurice schreef:Hallo, op welke plaats is hij gisteren en eergsistern geeindigd?
De rest kwam in de bus binnen en daar zat hij echt niet tussen!
Razend knap wat de man laat zien.
Zijn doel was op zichzelf en Livestrong in de kijker te rijden en dat is 100% geslaagd.
Daarin moet de rest het zeker op afleggen!

Ja daar ben ik het dus wél mee eens. Waar ik op doel is dat mensen hier reageren op een manier dat er hoop is dat hij weer zo goed wordt dat hij de Tour gaat winnen. En ik ben dus van mening dat die tijd achter ons ligt.

Als je dat accepteert en als je fan bent van hem, en het leuk vindt dat hij rondfietst voor Livestrong, dan kun je natuurlijk tevreden zijn.

Persoonlijk vind ik het altijd mooier als mensen voor de sport zelf fietsen.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 28 mei 2009 15:47

En jij denkt dat je profwielrennertje kunt spelen zonder van de sport te houden?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 28 mei 2009 15:55

Lance rijdt bij de top met zijn 37 jaar. Alle respect wat mij betreft. En toont toch zijn uitzonderlijk talent.
What makes the boat go faster?

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 28 mei 2009 17:05

Amclassic-fan schreef:En jij denkt dat je profwielrennertje kunt spelen zonder van de sport te houden?

Misschien begrijp ik je verkeerd. Ik zeg niet dat hij niet van de sport houdt, ik zeg alleen dat ik het mooier vind als mensen het resultaat als eerste hebben staan op hun lijst (dit kan ook zijn 'in dienst rijden van een ploeg').

Voor Armstrong is het resultaat niet het doel, maar het middel

buzz
Forum-lid

Gebruikersavatar buzz 28 mei 2009 17:53

Door z'n sleutelbeenbreuk was z'n Giro-voorbereiding allesbehalve ideaal. Denk mede daarom dat je van zijn conditie in de maand juli nog niet al te veel kan zeggen. En bovendien... hoe was zijn vormpeil in de mei-maand, gedurende de jaren 1999 t/m 2005? Volgens mij deed Lance er destijds alles aan om nog niet in absolute topvorm te geraken, en won hij eveneens geen wedstrijden met overmacht. Pas in juni zegevierde hij b.v. weleens in de Dauphiné.

maurice
Forum-lid

Gebruikersavatar maurice 29 mei 2009 00:51

Eens Buzz!

Ach, hij is er 3 jaar uitgeweest en ondertussen zijn we vergeten hoe hij zich ooit altijd voorbereidde.
Niets is wat het lijkt..

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 29 mei 2009 10:36

Mensen, het zou toch van de zotte zijn als een krasse knar van 37 de Tour nog zou kunnen winnen? Zeker als je al zoveel van je lichaam hebt gevraagd.
Het kan er bij mij niet in dat iemand als Contador Lance voor zich zal moeten dulden. Als hij nu nog de Tour kan winnen is dat echt buiten elke vorm van realiteit en doet de rest iets goed verkeerd.
Less is bore

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 29 mei 2009 10:44

Daniel1975 schreef:Mensen, het zou toch van de zotte zijn als een krasse knar van 37 de Tour nog zou kunnen winnen? Zeker als je al zoveel van je lichaam hebt gevraagd.
Het kan er bij mij niet in dat iemand als Contador Lance voor zich zal moeten dulden. Als hij nu nog de Tour kan winnen is dat echt buiten elke vorm van realiteit en doet de rest iets goed verkeerd.

Precies, net wat ik zeg.

Respect voor Lance, geweldige prestaties. En ook nu rijdt hij natuurlijk naar omstandigheden geweldig. Maar zelfs een podium plek moet je niet op rekenen.

En gelukkig maar, want het resultaat moet het doel zijn en niet het middel. Om mezelf maar te herhalen :-P

duotone
Forum-lid

Gebruikersavatar duotone 29 mei 2009 11:02

over zijn voorbereiding in zijn top jaren ben het niet eens jongens. In de winter klom lance al in regenjas de hoogste berg op. En dan niet één keer. In een persconferentie wilde hij ooit een steek uit halen naar ulrich die altijd veel te laat in het seizoen nog veel te zwaar was. Toen zei hij als je de tour wilt winnen wat doe je dan op eerste kerstdag? Wat doe je op de eerste dag van het jaar? Zijn antwoord was fietsen en heel hard! En het het feit dat hij het hele tourparcour tot in de puntjes altijd ging verkennen. Dus zijn voorbereiding was toch echt altijd heel erg goed!

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 29 mei 2009 11:06

GastheerG schreef:.

Laat hij gewoon eerlijk zijn en zeggen: “ik ben verslaafd aan de fiets” De meeste van ons zullen hem nog begrijpen ook.

En als je daar een positieve uitslag op krijgt, volgen er dan sancties? ;)
Less is bore

Plaats reactie