@who-cares : dat kun je zelf aanpassen he
Openstreetmap is op zich heel interessant - ben er net een paar weekjes op aan het orienteren. Ook al een paar dingetjes aan toegevoegd.
Nog niet toegekomen om het op de Garmin / mapsource uit te proberen maar er zijn mogelijkheden: http://garmin.na1400.info/
iemand al de Garmin edge 705??
-
- Forum-lid
Kijk ook eens op www.isohunt.com (kijken mag toch? Downloaden niet!)
[quote="Roeieber"]Als ik een route thuis heb uitgezet en onderweg heb ik een omleiding of iets dergelijks, leidt hij me dan om en terug op de route?[/quote]
Met een GPX route is er een kans dat ie het (goed) doet, is een beetje hit&mis
Onder meer afhankelijk van de afstand tussen de viapunten (en of je er eentje over gaat slaan of niet) en de lengte van de omleiding.
Bij mij gaat het wel eens goed, maar het gebeurt ook vaak dat een U-turn het enige is wat ie kan bedenken totdat ik weer op de route zit.
(Hij moet wel op herberekening staan natuurlijk.)
Met een GPX route is er een kans dat ie het (goed) doet, is een beetje hit&mis
Onder meer afhankelijk van de afstand tussen de viapunten (en of je er eentje over gaat slaan of niet) en de lengte van de omleiding.
Bij mij gaat het wel eens goed, maar het gebeurt ook vaak dat een U-turn het enige is wat ie kan bedenken totdat ik weer op de route zit.
(Hij moet wel op herberekening staan natuurlijk.)
-
- Forum-lid
Op je scherm zie je ook bij GPX het spoor van de route op de kaart. Je kan dus zelf terugrijden naar de route. Dan pikt hij het weer op.
Sinds de laatste firmware heb ik herberekening uit staan. Dat is wat mij betreft de enige wijze waarop GPX werkt.
Sinds de laatste firmware heb ik herberekening uit staan. Dat is wat mij betreft de enige wijze waarop GPX werkt.
[quote="Stillekracht"].. Sinds de laatste firmware heb ik herberekening uit staan. Dat is wat mij betreft de enige wijze waarop GPX werkt.[/quote]
Snap dat niet helemaal, maar heb het vermoeden dat je dan een course/track als GPX saved en rijdt? Dat heb ik ook eenmaal uitgeprobeerd in het begin en dat werkt inderdaad totaal niet - 1 meter afwijken van de route en hij gaat geheel zijn eigen route naar het eindpunt berekenen. En daar is ie niet meer af te brengen.
De truc is een route te maken in mapsource met viapunten en die narijden.
Van de route afwijken geeft dan wel wat gezeur (met herberekening aan) maar na terugkeer op de route is er niks meer aan de hand.
@bakker: Bij een CRS heb je sowieso geen gezeur Voor zover ik het weet is het in feite niks meer dan zelf het lijntje volgen op het schermpje.
(En uitproberen kan ook in de auto, soms wel eens handig. Of in de simulatie modus)
Snap dat niet helemaal, maar heb het vermoeden dat je dan een course/track als GPX saved en rijdt? Dat heb ik ook eenmaal uitgeprobeerd in het begin en dat werkt inderdaad totaal niet - 1 meter afwijken van de route en hij gaat geheel zijn eigen route naar het eindpunt berekenen. En daar is ie niet meer af te brengen.
De truc is een route te maken in mapsource met viapunten en die narijden.
Van de route afwijken geeft dan wel wat gezeur (met herberekening aan) maar na terugkeer op de route is er niks meer aan de hand.
@bakker: Bij een CRS heb je sowieso geen gezeur Voor zover ik het weet is het in feite niks meer dan zelf het lijntje volgen op het schermpje.
(En uitproberen kan ook in de auto, soms wel eens handig. Of in de simulatie modus)
Als ik op die manier een route maak met mapsource heb ik als ik op de helft ben van de route (meestal een rondje), hij me terug naar het beginpunt leidt en niet naar het eindpunt... Dit is natuurlijk alleen als ik afwijk van de route en hij moet herberekenen. Je komt er eigenlijk alleen maar achter als je het schermpje hebt opgenomen waaruit blijkt hoeveel km je nog moet tot het einde...
Het is geen onoverkomelijk probleem maar als je wat verder op de route bent kan het toch zwaar irritant worden!
Het is geen onoverkomelijk probleem maar als je wat verder op de route bent kan het toch zwaar irritant worden!