Pagina 47 van 78

Geplaatst: 06 mar 2011 15:13
door tomkolkman
Ik heb er conti 4000s op liggen en ik vind het wel meevallen met hem erom te leggen. Velglint welke ik heb is dat 16mm katoennen lint van velox. Ik hoop dat je hier wat mee kunt.

Geplaatst: 06 mar 2011 21:58
door jasperr
Ik had eerst vreselijke moeite met het omleggen van de Conti 4000S op mijn FCC50's.
Nu heb ik Conti Easy Tape 16mm gemonteerd (dat lintje is best wel dun) en Schwalbe Light biba's (dus van die extra dunne) en dan kan ik de 4000S er redelijk goed omheen leggen. Iig veel makkelijker dan voorheen met Velox katoenen velglint en normale biba's.

Geplaatst: 07 mar 2011 18:42
door pietpiraat23
Heb een geniaal idee

De 85mm van kuiper, met ZIPP stickers op !!! Zal toppie zijn.

Zouden die van 80mm decals van ZIPP 808 goed zijn?, het komt niet op 5 mm denk ik

Geplaatst: 07 mar 2011 19:14
door foosho
Uhm... iedereen die enigzins weet hoe een zipp wiel er uit ziet, ziet meteen dat het nep is >> fail.

Geplaatst: 07 mar 2011 21:05
door jasperr
pietpiraat23 schreef:Heb een geniaal idee

De 85mm van kuiper, met ZIPP stickers op !!! Zal toppie zijn.

Zouden die van 80mm decals van ZIPP 808 goed zijn?, het komt niet op 5 mm denk ik


Noem het maar een geniaal idee.......

Geplaatst: 07 mar 2011 21:13
door fiets381
jasperr schreef:
pietpiraat23 schreef:Heb een geniaal idee

De 85mm van kuiper, met ZIPP stickers op !!! Zal toppie zijn.

Zouden die van 80mm decals van ZIPP 808 goed zijn?, het komt niet op 5 mm denk ik


Noem het maar een geniaal idee.......


Plak dan ook meteen een ferrari logo op je Opel Astra. komt volgens mij op hetzelfde neer ;-)

Geplaatst: 07 mar 2011 21:16
door jaapieo
Draait dit uit op de Chinarello? :D
Dan pak ik de chips erbij.

Sneu is het zeker, merkloos omdopen tot merkproduct wat het dus gewoon niet is...

Geplaatst: 07 mar 2011 21:16
door jasperr
Maar wel even voor de duidelijkheid. Niets om af te doen aan de Kuipers, want dat zijn ook fantastische wielen.

Geplaatst: 07 mar 2011 21:21
door ijzerenbriek
Oh ja!! Vandaag voor het eerst met mijn FCT50's gereden die ik hier op het forum overgekocht heb en ben er ook behoorlijk enthousiast over. Die wielen willen gewoon rollen en dat doen ze ook fantastisch.

Geplaatst: 19 mar 2011 10:59
door arnojanssen
Wie kan me vertellen of Kuiper wielen, ik kijk naar een setje fcc50's, met alleen remblokken geleverd worden, of zitten die ook al in remschoenen? Indien alleen losse blokjes, dan mag ik (Force groep) denk ik naar Shimano remschoenen op zoek? Passen de blokken in Ultegra (6600/6700) remschoenen?

En zijn 60 mm ventielen lang genoeg voor deze 50mm velgen, of 80mm nodig? Ik pomp met een SKS Rennkompressor.

Geplaatst: 19 mar 2011 11:14
door wilcoelskamp
Arno Janssen schreef:Wie kan me vertellen of Kuiper wielen, ik kijk naar een setje fcc50's, met alleen remblokken geleverd worden, of zitten die ook al in remschoenen? Indien alleen losse blokjes, dan mag ik (Force groep) denk ik naar Shimano remschoenen op zoek? Passen de blokken in Ultegra (6600/6700) remschoenen?

En zijn 60 mm ventielen lang genoeg voor deze 50mm velgen, of 80mm nodig? Ik pomp met een SKS Rennkompressor.


De remblokjes worden er los bijgeleverd, ze zitten dus NIET in de remblokhouders.
Ik rij zelf met SRAM RED en ik heb geprobeerd ze erin te wurmen maar dat ging met moeite. Terwijl de SRAM/ Shimano houders hetzelfde zijn paste deze blokjes niet optimaal.
De bijgeleverde remblokjes passen wel uitstekend in de bijgeleverde houders.

Ik zou zelf op zoek gaan naar carbon specifiek remblokken die in je huidige houders passen.

80mm ventielen heb je nodig.

Geplaatst: 19 mar 2011 11:49
door arnojanssen
"Bijgeleverde remblokjes ... Bijgeleverde houders": zitten die remschoenen er dus wel bij maar niet in elkaar? Of pasten de remschoen niet in een SRAM rem?

Ik ga geen specifieke remblokken kopen als die er al bij geleverd worden, liever indien nodig remschoenen kopen en daar de geleverde blokken in zetten. Op die manier kun je sneller wisselen (remschoen incl blokken) dan de remblokken uit de remschoenen duwen en de andere erin. Zeker omdat je ook schrijft dat blokken in SRAM houders niet gemakkelijk gaan. Dit omdat ik wissel tussen de Kuiper's en mijn andere (niet-carbon) wielset.