Pagina 47 van 106

Geplaatst: 05 sep 2007 19:07
door casran
Sharkman schreef:Verhaal is inderdaad in de loop der jaren wel wat bijgeschaafd. Stafan Behrens is ook begonnen als triathlonspecialist (stond als goed bekend maar de markt was te klein om echt te kunnen groeien). Ze hebben heel slim steeds produkten met marktpotentie (van kleinere specialisten) erbij gekocht. Soms gaat dat super en soms valt het wat tegen (zie ook de derailleur van Carbon Crew, en eerder het frame).
D&O ken ik al sinds 1986 toen ik nog regelmatig in Beieren kwam en de wielen zelf afhaalde. Deze twee heren hebben toen zelf de techniek voor het bakken van wielen in een schuur uitgewerkt. In de loop der jaren besloten ze dat ze te oud werden om dit te blijven doen (eentje, Herr Dierl wilde met pensioen). Patent in 2002/3 verkocht aan Carbonsports en dat heeft zonder al te veel aanpassingen het produkt nog beter op de markt kunnen zetten (naam en concept was al goed maar het marketing deel en produktiecapaciteit zijn er zeker op vooruit gegaan, betrouwbaarheid echter niet).
Tenslotte: de taktiek van Carbonsports funktioneerd prima en zonder een dergelijke firma hadden Lightweight wielen mogelijkerwijs niet eens meer op de markt geweest dus alleen maar positief dat er een dergelijke firma bestaat.



Ja, al is alles niet steeds zo vlotjes gegaan alsof het lijkt... Ik herinner me het lange verhaal dat Erhard Wissler en Stefan Behrens (de huidige bewindsvoerders van CarbonSports) me deden over de moeite die het hen gekost heeft om Dierl & Obermayer te overtuigen van hun doelstellingen en goede bedoelingen met de Lightweight wielen. Die wilden immers niet zomaar hun geesteskind laten opgaan in een firma... Heinz Obermayer is momenteel ook met pensioen, maar hij daagt overal op (vaak met ega), voorziet de ingenieurs van adviezen en leeft op een beurs als deze volledig op!

Ze kunnen het overigens heel goed vinden met een paar klanten (ik apprecieer Heinz ook enorm) of toprenners, zoals hier Jan Ullrich:

[img=http://img116.imageshack.us/img116/4415 ... ch1is7.jpg]


@ Daniël: de kleurencombinatie rood-zwart-wit zie je dit jaar wel vaker. Ook Kuota pakt ermee uit op de nieuwe Kharma en Kredo Ultra, of Cannondale op de Slice, maar ook local brands op Expo-Velo en BikeMotion zal je ermee zien.

[img=http://img164.imageshack.us/img164/6953 ... 700os8.jpg]

Lightweight Standard Generation III

Geplaatst: 15 okt 2007 16:36
door jurgen33
Is er iemand die al LW Standard Generation III's heeft?

Ik sinds zaterdag :-) De bewijzen zie je hieronder!
Ik ben benieuwd voor mijn eerste ritje!

Gewicht :
FW = 479 gram
RW = 623 gram
Total = 1101 gram

En wat de rest betreft : Er komen Veloflex Carbon tubes op, Tune snelspanners en ze komen in mijn Cervélo R3. Van zodra alles gemonteerd is komt ook hiervan een foto :-)

[img=http://www.jurgenwillems.be/not/LIGHTWE ... RD_III.jpg]

Geplaatst: 15 okt 2007 16:52
door lancev7
een erg mooi setje, gefeliciteerd. maar is het gewicht niet aan de hoge kant. ik dacht dat LW een gewichtsgarantie had van max. 1060gram

Geplaatst: 15 okt 2007 17:02
door de zwarten
gezellig met de LW op de bank :D
Hopelijk voor je eventuele vriendin gaan ze niet mee in bed :p
Je hebt toch nog één goeie arm om die halve kilo de lucht in te tillen ;)

Geplaatst: 15 okt 2007 17:25
door jurgen33
@ lancev7
Die 1060 gram is voor het 12-spaaks voorwiel. Voor het 16-spaaks is het normaal gezien 1075 gram. Blijkbaar kunnen ze het niet waarmaken voor de Generation III, maar ik lig eerlijk gezegd niet wakker van 26 gram. Ik doe het vooral voor de stijfheid, de duurzaamheid, de crashreplacement en het unieke montageproces. En het gewicht blijft natuurlijk ook met die 1101 gram zeer laag.

@ de zwarten
Ermee slapen doe ik nog net net :D Maar ik heb er eerlijk gezegd wel al aan gedacht :p
Van zodra mijn schouder weer in orde is (duurt nog enkele maanden) zal ik weten te zeggen hoe ze me bevallen :-)

Geplaatst: 17 okt 2007 22:57
door casran
lancev7 schreef:een erg mooi setje, gefeliciteerd. maar is het gewicht niet aan de hoge kant. ik dacht dat LW een gewichtsgarantie had van max. 1060gram



Lightweight heeft geen gewichtsgarantie op de Standard wielen: daarvoor werken ze met deviaties in percenten. De gewichtsgarantie hebben ze wel voor Obermayers, waar de vooropgestelde gewicht absolute maxima zijn voor het setje dat je ontvangt.

Geplaatst: 19 okt 2007 21:36
door t.odb

Geplaatst: 19 okt 2007 22:07
door evertdehandsch
Dat is geen fraai zicht!:(

Hoe is het net gebeurd?

Geplaatst: 21 okt 2007 22:56
door casran
Niet zo fraai, maar je kan met de velg nog steeds een fel begeerde spiegel maken (zie eerder in dit topic!).

Geplaatst: 22 okt 2007 10:28
door jurgen33
Moet hij dat wiel niet afgeven aan Carbonsports wil hij gebruik maken van de crash replacement? (30% korting)

Geplaatst: 22 okt 2007 14:34
door evertdehandsch
@Jurgen

Is niet verplicht denk ik, is een aanbod van Carbonsports als ik het goed voorheb.

Verder waren er gisteren opvallend veel Lightweights te zien in de Wereldbekerwedstrijd in Kalmthout. Vooral tijdens de opwarming reden er aardig wat rond, maar eens in de wedstrijd telde ik nog 3 setjes o.a. van Gen II. Christian Heule vertrok met Mavic R-Sys maar schakelde later over op Lightweights, eveneens als een ploegmaat van hem bij Team Focus.

Ik post deze avond nog wel enkele foto's van gisteren:d

Geplaatst: 22 okt 2007 15:21
door casran
Ja, jurgen33 zegt dan ook "als hij gebruik wil maken van...". Natuurlijk moét je geen nieuw wiel kopen. Maar bij het crash replacement program moet je idd je wiel opsturen naar Friedrichshafen, tenzij je daar uitsluiting van krijgt.

Ook Niels Albert heeft LWs om te crossen, Obies had ik zelfs gehoord. Reed hij erop, Evert? Heule is al sinds jaar en dag een LW fan en weight weenie. :)