Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39615
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 07 feb 2011 08:58

jmarteijn schreef:
cmc24 schreef:@jmarteijn, klasse gedaan hé! Ziet er gelikt uit. Wel jammer dat je zelf geen naam heb kunnen bedenken voor deze mooie bike. Zijn de meningen over verdeeld, weet ik...


Bedankt. Ben er zerg ook best trots op.
En over de naam.... ach ja daar zijn de meningen idd over verdeeld.
Ikzelf vind het in iedergeval een geslaagd project.


Project geslaagd, naam niet.
Ik vind het heel jammer dat je een eigen creatie vervolgens toch weer Pinarello gaat noemen, wat het dus niet is.
Less is bore

bergop
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 jan 2011 11:52

bergop 07 feb 2011 11:15

jmarteijn schreef:Hier een foto van mijn Chinese Carbon winter fiets.
Deze heb ik dan ook zelf compleet opgebouwd, dus spuiten, bestikkeren etc.


Mooie Pinarello, kleur geslaagd.
En de naam ja, het is toch ook het Pinarello model/frame.
Zo'n fiets ga ik ook bouwen wel een andere kleur dan.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 07 feb 2011 11:47

@Craftec, je bent FM en ziet je handel minder worden??? :rolleye: In het andere topic heb je al te horen gekregen dat je verhaal niet klopt en nu post je 't hier opnieuw.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

webby
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 28 nov 2010 15:05

webby 07 feb 2011 12:33

jsparie schreef:
Webby schreef:Gisteren mijn frame uit china ontvangen, 23-01 besteld geen invoerrechten alleen...
Het oogt best aardig maar er zitten hier en daar wel wat lak on effen heden in.

Alleen op het moment ontevreden over de staat van de balhoofd en het frame.
Het past niet, er zit 0,5mm verschil in de onderdelen en het frame.
We zijn al aan het schuren geslagen om de lak aan de binnen kant eraf te halen, het scheelt 0,1mm.
Wat ik ook jammer vond is dat de dropouts voor wel van aluminium zijn maar achter niet, wat dus ook niet zichtbaar was op de foto, waardoor ik er vanuit ging dat ik geen speciale release nodig had.
(ergens een verre gedachte goedkoop is duurkoop)


Wat bedoel je nu precies met 0,5 mm verschil ? Heb je wel een goed passende headset ? Het is overigens gebruikelijk dat de lagers niet helemaal klem zitten in de lagerschalen. Dan krijg je ze er later namelijk nooit meer uit. Dit komt goed zodra je de headset op spanning brengt.

Waar zijn de dropouts achter van gemaakt ? Zou toch allemaal niet uit moeten maken voor de soort quick release die je nodig hebt ?


Foto's heb ik ge-upload, het verschil van de lagers was ook iets groter dan 0,5 en ze waren niet kleiner dan de 'opening' maar juist groter het paste niet.
Bij de fm wel de juiste maat gehaald om toch de fiets in elkaar te kunnen zetten. (ik kon echt niet meer wachten!)
De leverancier stuurt een nieuwe op met de juiste maat.

De quickrelease speciaal voor carbon waren bij de FM's niet bekend, toch een nieuwe gekocht met een iets minder grof profiel erin.
De waarschuwing stond bij de handleiding van de fulcrum racing 3 wielen...

De foto's :

Carbon fiets china

Toch waren er wat puntjes om bij te schaven, zoals de binnenkant van het frame war de zadelpen in valt, de zadelpen kon niet verder dan 9 cm door een uitstekend stukje carbon...

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 07 feb 2011 17:58

"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

craftec
Forum-lid
Berichten: 124
Lid geworden op: 25 jan 2011 23:49

craftec 07 feb 2011 19:02

Ik ben geen FM en ja, ik had dit bericht al op een ander topic geplaats. Daar kreeg ik te horen dat er voor dit soort gezever een ander topic was, namelijk deze. Of het gezever is laat ik even in het midden, maar daarom heb ik het op dit topic geplaatst. Aanleiding was een kort stukje in FIETS magazine van februari 2011 en ik had gehoopt een beetje bij te dragen aan de discussie.
CT

w0uter
Forum-lid
Berichten: 1583
Lid geworden op: 10 apr 2005 17:26

w0uter 07 feb 2011 20:06

Waarvoor dank! Ik vond het wel nuttige info! ;)

ludo
Forum-lid
Berichten: 199
Lid geworden op: 08 nov 2005 20:20

ludo 07 feb 2011 20:46

Amclassic-fan schreef:@Craftec, je bent FM en ziet je handel minder worden??? :rolleye: In het andere topic heb je al te horen gekregen dat je verhaal niet klopt en nu post je 't hier opnieuw.


Hela, niet voor god gaan spelen Hé

xlr8r
Forum-lid
Berichten: 754
Lid geworden op: 26 jul 2005 01:26

xlr8r 07 feb 2011 21:24

CRAFTEC schreef:chineese frames (en ander "buitenlands")
Ook uit china komen natuurlijk veel goede frames, ik wil echter wel een kanttekening plaatsen bij de vele no-name producten. Er bestaat een EN norm die precies voorschrijft waar een racefiets frame aan moet voldoen en aangezien dit een europese geharmoniseerde norm is, betekent dit dat dit gewoon een wet is in alle EU landen. En aangezien iedere burger geacht wordt de wet te kennen mag hij (of zij natuurlijk) alleen rondrijden op een racefiets die voldoet aan deze norm. Ik ben bang dat vele chinese no-name frames nooit volgens deze norm zijn getest en dan ook niet over een type toelating beschikken. Dat is niet erg zolang er niets gebeurd, maar wat als je gewond raakt (of erger) wanneer zo'n frame het begeeft. Wie stel je dan aansprakelijk en sterker nog, is je eigen verzekering wel thuis? Je rijdt uiteindelijk met een onwettig product. En zou je een chinese no name fiets vinden met een EN of CE goedkeuring, dan is enige achterdocht wel op zijn plaats. Ik heb chinese poederblussers gezien met CE keurmerk waarvan de wanddikte nog niet de helft was van wat voorgeschreven is. Begrijp me goed, ik heb niets tegen chinese producten maar blijf aan je veiligheid denken. Bovenstaande kan ook wel eens gelden voor heel dure specials uit bijv de VS. Ongetwijfeld perfecte frames maar ook weer de vraag of ze een europese toelating hebben?


Jeetje Jochem Meyer hier op het forum cool zeg!! Wat .....oh.... ben je geen comedian, maar iemand die dingen uit zijn duim zuigt?? aha dat verklaard je verhaal...
pas op! paaltje!

HenH
Forum-lid
Berichten: 1112
Lid geworden op: 20 aug 2010 23:41
Locatie: Leeuwarden

HenH 07 feb 2011 21:57

ludo schreef:
Amclassic-fan schreef:@Craftec, je bent FM en ziet je handel minder worden??? :rolleye: In het andere topic heb je al te horen gekregen dat je verhaal niet klopt en nu post je 't hier opnieuw.


Hela, niet voor god gaan spelen Hé


Doet AM ook niet, hij heeft helemaal gelijk.
En dit topic gaat alleen over het materiaal en het verkrijgen van het materiaal en niet over het nu wel of niet kloppen(kwaliteit) en kopen van Chinees fiets onderdelen.
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada

lucifur
Forum-lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 10 feb 2010 11:56

lucifur 08 feb 2011 02:09

Ervaring gaat toch ook over kwalititeit denk ik zo?
Dus volgens mij hoort het stukkie van Craftec hier wel.

bergop
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 jan 2011 11:52

bergop 08 feb 2011 10:35

chineese frames (en ander "buitenlands")
chineese frames (en ander "buitenlands"
Ook uit china komen natuurlijk veel goede frames, ik wil echter wel een kanttekening plaatsen bij de vele no-name producten. Er bestaat een EN norm die precies voorschrijft waar een racefiets frame aan moet voldoen en aangezien dit een europese geharmoniseerde norm is, betekent dit dat dit gewoon een wet is in alle EU landen. En aangezien iedere burger geacht wordt de wet te kennen mag hij (of zij natuurlijk) alleen rondrijden op een racefiets die voldoet aan deze norm. Ik ben bang dat vele chinese no-name frames nooit volgens deze norm zijn getest en dan ook niet over een type toelating beschikken. Dat is niet erg zolang er niets gebeurd, maar wat als je gewond raakt (of erger) wanneer zo'n frame het begeeft. Wie stel je dan aansprakelijk en sterker nog, is je eigen verzekering wel thuis? Je rijdt uiteindelijk met een onwettig product. En zou je een chinese no name fiets vinden met een EN of CE goedkeuring, dan is enige achterdocht wel op zijn plaats. Ik heb chinese poederblussers gezien met CE keurmerk waarvan de wanddikte nog niet de helft was van wat voorgeschreven is. Begrijp me goed, ik heb niets tegen chinese producten maar blijf aan je veiligheid denken. Bovenstaande kan ook wel eens gelden voor heel dure specials uit bijv de VS. Ongetwijfeld perfecte frames maar ook weer de vraag of ze een europese toelating hebben?

QUOTE:


Maar wel een beetje bangmakerij?
Ik rijd een paar jaar op een goedkoop Chinaframe FM001 en de kwaliteit is best hoor.
Er zit toch garantie op en een frame mag toch pas de markt op na goedkeuring en als er aan kwaliteitseisen wordt voldaan ook juist in China, ze hebben de laatste jaren de eisen en controle aangescherpt heb ik gelezen omdat er wildgroei was en bij prutswerk zijn er geen klanten meer en hun naam gaat failliet dus ze kijken wel uit.
Heb nooit gelezen dat er een chinaframe breekt of uit elkaar spat van ellende.

Plaats reactie