jsparie schreef:Webby schreef:Gisteren mijn frame uit china ontvangen, 23-01 besteld geen invoerrechten alleen...
Het oogt best aardig maar er zitten hier en daar wel wat lak on effen heden in.
Alleen op het moment ontevreden over de staat van de balhoofd en het frame.
Het past niet, er zit 0,5mm verschil in de onderdelen en het frame.
We zijn al aan het schuren geslagen om de lak aan de binnen kant eraf te halen, het scheelt 0,1mm.
Wat ik ook jammer vond is dat de dropouts voor wel van aluminium zijn maar achter niet, wat dus ook niet zichtbaar was op de foto, waardoor ik er vanuit ging dat ik geen speciale release nodig had.
(ergens een verre gedachte goedkoop is duurkoop)
Wat bedoel je nu precies met 0,5 mm verschil ? Heb je wel een goed passende headset ? Het is overigens gebruikelijk dat de lagers niet helemaal klem zitten in de lagerschalen. Dan krijg je ze er later namelijk nooit meer uit. Dit komt goed zodra je de headset op spanning brengt.
Waar zijn de dropouts achter van gemaakt ? Zou toch allemaal niet uit moeten maken voor de soort quick release die je nodig hebt ?
Foto's heb ik ge-upload, het verschil van de lagers was ook iets groter dan 0,5 en ze waren niet kleiner dan de 'opening' maar juist groter het paste niet.
Bij de fm wel de juiste maat gehaald om toch de fiets in elkaar te kunnen zetten. (ik kon echt niet meer wachten!)
De leverancier stuurt een nieuwe op met de juiste maat.
De quickrelease speciaal voor carbon waren bij de FM's niet bekend, toch een nieuwe gekocht met een iets minder grof profiel erin.
De waarschuwing stond bij de handleiding van de fulcrum racing 3 wielen...
De foto's :
Carbon fiets china
Toch waren er wat puntjes om bij te schaven, zoals de binnenkant van het frame war de zadelpen in valt, de zadelpen kon niet verder dan 9 cm door een uitstekend stukje carbon...