Pagina 47 van 1870
Geplaatst: 26 okt 2007 03:45
door jackbrown
Whoeiter schreef:Is volgend jaar de licentie korting er nog?
Christoffel schreef:En wat blijkt... 1499 euro en 1199 euro met licentie.
Geplaatst: 27 okt 2007 13:01
door maurice
Vreemd is wel als je naar de foto's van de beurs kijkt, dat op de foto's de achtervork wat mij betreft er minder fraai uitziet als op de foto's uit de brochure of van de website.
De wijze waarop de schuine buizen op de liggende vork gemaakt zijn vind ik verre van fraai.
Geplaatst: 27 okt 2007 14:54
door auke
maurice schreef:Vreemd is wel als je naar de foto's van de beurs kijkt, dat op de foto's de achtervork wat mij betreft er minder fraai uitziet als op de foto's uit de brochure of van de website.
De wijze waarop de schuine buizen op de liggende vork gemaakt zijn vind ik verre van fraai.
Viel mij ook al op.... laat ik er geen waardeoordeel aan geven, maar persoonlijk vind ik die doorlopende achterpad wel mooi, zoals op de foto's van Kuiper.... en zo is er altijd wel wat te klagen, eerst de dunne voorvork, nu de achtervork, hahah. Hebben zo voor de brochure nog een prototype F8 gebruikt of zo?
Waar wordt de Ultimate AL 9.0 SL eigenlijk mee opgebouwd?
Geplaatst: 27 okt 2007 17:21
door kuiper
Auke schreef:
Waar wordt de Ultimate AL 9.0 SL eigenlijk mee opgebouwd?
Cataloog is onder voorbehoud en tevens denk al ietsjes verouderd, het is een "Preview" van 2008 dus eig. eerste wat beschikbaar is gekomen.
Binnen kort heb ik me laten vertellen gaan de uiteindelijke catalogen de deur uit.
Opbouw CF9.0 SL
Volledig Campa. Record (Casette 12-25, voorbladen 53/39, 50/34 is optioneel)
Lightweight Standard
Continental Competition banden.
FSA OS 120 Stuurpen (31.8)
FSA K Force Carbon Stuur
Selle Italia XP zadel.
Syntace P6 Carbon zadelpen.
Let op de opbouw kan nog afwijken, inhoud van de "Preview" is onder voorbehoud.
Geplaatst: 27 okt 2007 20:35
door auke
Kuiper schreef:Auke schreef:
Waar wordt de Ultimate AL 9.0 SL eigenlijk mee opgebouwd?
Cataloog is onder voorbehoud en tevens denk al ietsjes verouderd, het is een "Preview" van 2008 dus eig. eerste wat beschikbaar is gekomen.
Binnen kort heb ik me laten vertellen gaan de uiteindelijke catalogen de deur uit.
Opbouw CF9.0 SL
Volledig Campa. Record (Casette 12-25, voorbladen 53/39, 50/34 is optioneel)
Lightweight Standard
Continental Competition banden.
FSA OS 120 Stuurpen (31.8)
FSA K Force Carbon Stuur
Selle Italia XP zadel.
Syntace P6 Carbon zadelpen.
Let op de opbouw kan nog afwijken, inhoud van de "Preview" is onder voorbehoud.
Dat is de CF met F10 frame, enig idee over de Ultimate AL 9.0 SL met F8 frame.
Die specs met een F8 frame voor 2699,- zou werkelijk een koopje zijn....
Geplaatst: 27 okt 2007 21:42
door maurice
Als dit zo is, dan staat vanaf morgen mijn fiets te koop!
Geplaatst: 28 okt 2007 21:50
door jaapie91
wat houd is houd die licentie korting eigenlijk in, en hoeveel scheeld dat?
jaap
Geplaatst: 28 okt 2007 22:31
door christoffel
wat houd is houd die licentie korting eigenlijk in, en hoeveel scheeld dat?
zie:
http://www.canyon.com/service/sponsoring.html
CF of AL?
Geplaatst: 29 okt 2007 00:07
door vinc
Ik denk er over om voor volgend jaar een criteriumfiets erbij te nemen en een Canyon lijkt me daarvoor wel wat. Alleen ben ik er nog niet uit of dat dan één van aluminium of carbon zou moeten zijn. De CF vind ik mooier dan de AL, maar is misschien ook wat kwetsbaarder bij een eventuele valpartij. Qua stijfheid en rijeigenschappen doen ze denk ik niet veel voor elkaar onder.
Wie kan hier wat zinnigs over zeggen?
Geplaatst: 29 okt 2007 12:50
door christoffel
Over kwetsbaarheid en vergelijk alu - carbon is hier al heel veel gezegd. (Gebruik de zoek-functie.) Alu deukt heel snel in bij een val, carbon heeft deze nare eigenschap niet en is zeer slagvast. (kom maar op met de reacties...
)
Naar mijn mening kun je het beste carbon nemen. Ik vind dat o.h.a. lichter en sterker.
Als je een 56 nodig hebt, kijk dan even in het te koop gedeelte. Jorrit heeft er nog een.
Geplaatst: 29 okt 2007 13:15
door kuiper
Ik heb zowel op de CF als de AL gereden van Canyon, AL momenteel in bezit.
kwa. comfort gaat me voorkeur naar de CF,
Bij een AL is er de mogelijkheid dat er een deukje na valpartij komt, bij Carbon mocht je betrokken raken bij een lelijke valpartij bestaat de kans dat het frame scheurt.
Rij-eigenschappen zijn vergelijkbaar met elkaar, kwa. comfort vond ik een CF fijner, voor 2008 denk ik een CF aan te schaffen.
@Auke, bovenstaande specificatie is van het Carbonnen-frame, had AL als CF gelezen.
Geplaatst: 29 okt 2007 20:21
door maurice
Ik zou voor een alu gaan. Zeker voor erbij. Voor niet al te veel geld koop je een super koersfiets waarmee je ook nog eens een tuimeling kunt maken zonder dat het frame scheurt of breekt.
Liever een deuk dan een breuk!