ISAAC
-
- Forum-lid
Ook hier, vrij recent aangemeld op deze site nadat ik al enkele weken als "meekijker" op dit forum actief ben geweest.
Hierbij een foto van één van mijn 2 fietsen, een 2013 Isaac Proton (Limited Edition) met Reynolds Assault velgen. De (standaard) witte zadelpen is vervangen door een zwarte om het geheel wat meer contrast te geven:
Hierbij een foto van één van mijn 2 fietsen, een 2013 Isaac Proton (Limited Edition) met Reynolds Assault velgen. De (standaard) witte zadelpen is vervangen door een zwarte om het geheel wat meer contrast te geven:
Blijven mooie en prima fietsen die Isaac's. Ooit had ik 'n impulse en heb de indruk dat, buiten de interne bekabeling, er nog weinig tot niets veranderd is aan de frames in al die jaren. Ze lijken ter plaatse te trappelen, jammer.
-
- Forum-lid
Mooie fiets. Die velgen staan ook goed bij zo`n sober frame! Had je geen maat groter kunnen hebben?
-
- Forum-lid
Bij de grootte van de velgen heb ik niet zo 1-2-3 stil gestaan, hierbij heb ik me laten adviseren door de verkopende partij.
Het is wel trouwens mijn eerste setje carbon velgen, dus van alle "ins & outs" van carbon velgen ben ik nog niet op de hoogte
Het is wel trouwens mijn eerste setje carbon velgen, dus van alle "ins & outs" van carbon velgen ben ik nog niet op de hoogte
-
- Forum-lid HC
Opmerking was volgens mij over de maat van de fiets, frame een maatje groter had hier wel een optie geweest (volgens mij)
-
- Forum-lid
Het frame een maat groter nemen was in deze geen optie en wel hierom:
- dit Limited Edition frame (in de kleur wit) was enkel verkrijgbaar in de maat 56
- gezien mijn lengte van 1.79 meter had ik een maat 56 frame nodig
- dit Limited Edition frame (in de kleur wit) was enkel verkrijgbaar in de maat 56
-
- Forum-lid
sharkman113 schreef:Opmerking was volgens mij over de maat van de fiets, frame een maatje groter had hier wel een optie geweest (volgens mij)
Sorry, ik doelde inderdaad op de framemaat.
-
- Forum-lid HC
De eerste reden lijkt me niet echt handig, eerst de maat en daarna pas merk en uitvoering lijkt mij beter.- dit Limited Edition frame (in de kleur wit) was enkel verkrijgbaar in de maat 56
De tweede kan (maar je lichaamslengte zegt niet alles over de maat van je frame). Qua zadelpenlengte is er weinig mis maar lengte stuurpen en spacers geven een indicatie voor een maatje groter (wellicht as dit de setup na opbouw en ziet het geheel er nu heel anders uit). Belangrijkste is dat jij er lekker op fietst niets meer en niets minder.
- Stuntman Mike
- Forum-lid
Meestel begint men niet meteen in de vorkbuis te zagen en zetten ze hem bij een standaard fiets in de hoogste stand is mijn ervaring. Bij een losse frameset gaat er meestal wel direct een zaag in vanwege de vaak (veel te)lange vorkbuis.sharkman113 schreef:De eerste reden lijkt me niet echt handig, eerst de maat en daarna pas merk en uitvoering lijkt mij beter.- dit Limited Edition frame (in de kleur wit) was enkel verkrijgbaar in de maat 56
De tweede kan (maar je lichaamslengte zegt niet alles over de maat van je frame). Qua zadelpenlengte is er weinig mis maar lengte stuurpen en spacers geven een indicatie voor een maatje groter (wellicht as dit de setup na opbouw en ziet het geheel er nu heel anders uit). Belangrijkste is dat jij er lekker op fietst niets meer en niets minder.
Hopelijk kan een mede Isaac rijder mijn vraag beantwoorden:
Ik zou graag met 25mm banden willen gaan rijden maar twijfel of het past. Ik rij op een proton met Fulcrum Zero / FFWD F6R. Zou graag conti 4000s II of Michelin pro4 25mm willen proberen.
Iemand met een soortgelijke combi?
Ik zou graag met 25mm banden willen gaan rijden maar twijfel of het past. Ik rij op een proton met Fulcrum Zero / FFWD F6R. Zou graag conti 4000s II of Michelin pro4 25mm willen proberen.
Iemand met een soortgelijke combi?