Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Bianchi

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 02 nov 2006 03:03

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 01 November 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Hagalicious op 01 November 2006


En ik wou niet groter gaan dan maat 61. Ten eerste omdat een groter frame ''slapper'' wordt en ten tweede omdat ik het nie mooi vind een gigantisch frame.  

Je denkt toch niet dat de boel stijver wordt met een zadelpen die zover uitsteekt en een toren van Pisa onder je balhoofd? Ik had zeker 1 maatje groter genomen, maar waarschijnlijk zelfs 2. Maar dat is jouw keuze, fiets ziet er trouwens wel mooi uit.


Hoi,
Precies.
Die spacers zijn trouwens gevaarlijk hoog, veel hoger dan de toegestane standaard. Als je je stuurpen nog een cm verlengt heb je vroeg of laat een Hincapie gevoel..........
De zadelpen net hetzelfde, je moet al bijna een 30cm in je buis hebben zitten om dat nog binnen de voorschriften te krijgen.
Trouwens of dat frame nu maat 61 is of 63 zal aan de algemene stijfheid al niet veel meer veranderen.
Sorry, ik kan alleen maar hopen dat je een relatief korte romp hebt maar ik vrees hoedanook dat dit tot rugklachten zal leiden.
Voor de rest ziet het er allemaal heel mooi uit. Die CC Premiums zien er beestig sexy uit ook.
Ciao,
 
P.S.  Patient lijkt fetishistisch veel van lange dingen te houden....   Ventielverlengers zitten bijna tegen wielnaven aan....
 
Snobisme is een dure hobby...

hagalicious
Forum-lid
Berichten: 205
Lid geworden op: 07 jun 2006 21:58

hagalicious 02 nov 2006 10:04

Quoten: Origineel geplaatst door fdegrove op 02 November 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 01 November 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Hagalicious op 01 November 2006


En ik wou niet groter gaan dan maat 61. Ten eerste omdat een groter frame ''slapper'' wordt en ten tweede omdat ik het nie mooi vind een gigantisch frame.  

Je denkt toch niet dat de boel stijver wordt met een zadelpen die zover uitsteekt en een toren van Pisa onder je balhoofd? Ik had zeker 1 maatje groter genomen, maar waarschijnlijk zelfs 2. Maar dat is jouw keuze, fiets ziet er trouwens wel mooi uit.


Hoi,
Precies.
Die spacers zijn trouwens gevaarlijk hoog, veel hoger dan de toegestane standaard. Als je je stuurpen nog een cm verlengt heb je vroeg of laat een Hincapie gevoel..........
De zadelpen net hetzelfde, je moet al bijna een 30cm in je buis hebben zitten om dat nog binnen de voorschriften te krijgen.
Trouwens of dat frame nu maat 61 is of 63 zal aan de algemene stijfheid al niet veel meer veranderen.
Sorry, ik kan alleen maar hopen dat je een relatief korte romp hebt maar ik vrees hoedanook dat dit tot rugklachten zal leiden.
Voor de rest ziet het er allemaal heel mooi uit. Die CC Premiums zien er beestig sexy uit ook.
Ciao,
 
P.S.  Patient lijkt fetishistisch veel van lange dingen te houden....   Ventielverlengers zitten bijna tegen wielnaven aan....
 


Ik heb inderdaad relatief enorm lange benen en armen en een relatief heel kleine romp. Dus wat je hoopt is waar
Ik kan inderdaad misschien in het vervolg een maat 62 of 63 nemen als je naar de spacers en zadelpen kijkt. Alleen wou ik op termijn een cervelo R3 frame of een mooi pinarello frame (paris carbon in ib kleuren) aanschaffen en door de aanbiedingen bij salden kon ik nu een topgroep, mooie wielen en een mooi frame voor relatief weinig centen aanschaffen. En aangezien ze geen 62 of 63 meer hadden heb ik dit als tussen oplossing genomen.
Voor de duidelijkheid, ik weet dat ik tegen de max zit van wat nog veilig is en wat nog mooi is. Maar ik heb qua fysiek totaal geen klachten en zit comfortabeler dan ooit op deze fiets. Ik heb gewoon de pech dat ik erg lang ben en er is weinig italiaans te krijgen in erg grote maten (wat ook nog mooi is)
cervelo R3 is trouwen niet groter dan maat 61 te krijgen toch als ik het goed heb. Dus dan houdt dat al op begrijp ik uit jullie reacties...
In ieder geval ik ben zeer blij met me fiets en ga er aankomend seizoen hoop ik goede tijden mee halen in de marmotte, de oztahler radmarathon of de dolomieten marathon. Alleen wordt dat nog even goed trainen

hagalicious
Forum-lid
Berichten: 205
Lid geworden op: 07 jun 2006 21:58

hagalicious 02 nov 2006 10:07

en vwb dat ventiel. Daar ben ik ook erg boos over geworden bij salden (waarom ze dat nou hebben gemonteerd) maar aangezien ze me aanboden om het te vervangen maar eerst wilden gaan lunchen en dat ik daar maar een 45 min op moest wachten bedankte ik daarvoor. Ik kwam uit rotterdam en die reis duurt al lang genoeg! Dan doe ik het zelf wel!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27882
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 02 nov 2006 10:33

Marmotte en Dolomieten Marathon? Ik neem aan dat je voor beiden al hebt ingeschreven? Loting Dolomieten Marathon is later deze maand...

hagalicious
Forum-lid
Berichten: 205
Lid geworden op: 07 jun 2006 21:58

hagalicious 02 nov 2006 12:08

ik ga via cylcetours en dan heb je gegarandeerd een deelnamebewijs.
En het is niet de marmotte EN de DM maar OF. Ik ben helaas (nog) geen superman!
 

hagalicious
Forum-lid
Berichten: 205
Lid geworden op: 07 jun 2006 21:58

hagalicious 02 nov 2006 20:09


hagalicious
Forum-lid
Berichten: 205
Lid geworden op: 07 jun 2006 21:58

hagalicious 02 nov 2006 20:14


hagalicious
Forum-lid
Berichten: 205
Lid geworden op: 07 jun 2006 21:58

hagalicious 02 nov 2006 20:23


hagalicious
Forum-lid
Berichten: 205
Lid geworden op: 07 jun 2006 21:58

hagalicious 02 nov 2006 20:27


hagalicious
Forum-lid
Berichten: 205
Lid geworden op: 07 jun 2006 21:58

hagalicious 02 nov 2006 20:32


hagalicious
Forum-lid
Berichten: 205
Lid geworden op: 07 jun 2006 21:58

hagalicious 04 nov 2006 22:46

@ mensma: wat vind jij eigelijk van de fiets?

mensma
Forum-lid
Berichten: 1411
Lid geworden op: 23 jun 2004 22:46

mensma 05 nov 2006 18:24

Strakke fiets! Ik had er nog niet op gereageerd omdat het meeste wel gezegd is wat ik ook vond. De spacertoren ben ik geen fan van en eerlijk gezegd vind ik de nieuwe Cosmics hier ook niet zo mooi in staan (de cosmic pro's zouden veel mooier staan denk ik, met de fijnere structuur). Ik ben het wel heel erg eens met de maat en de looks. Dat vind ik ook het grote nadeel aan mijn 61 cm, de 58 leek al veel mooier. Jouw fiets oogt trouwens minder groot dan die van mij, terwijl het wel dezelfde maat is. Als die spacertoren weg is zal hj helemaal kleiner lijken.
Ik hoop voor je dat je geen gekraak en getik hebt, daar zit ik namelijk vanaf het begin al mee bij m'n fiets. Het is zelf al zover dat ik er na Luik Bastenaken Luik er niet meer op heb gefietst. Ik vind het één grote ergernis. Mijn lokale fm (volgens mij een prutser, ben van plan er niet meer heen te gaan) kan het er niet uit krijgen.

Plaats reactie