Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Retro / oudere fietsen

sillah75
Forum-lid
Berichten: 535
Lid geworden op: 11 aug 2010 03:49

sillah75 12 nov 2013 17:11

Mooi gedaan arjen !

sillah75
Forum-lid
Berichten: 535
Lid geworden op: 11 aug 2010 03:49

sillah75 12 nov 2013 17:12

legrimpeur schreef:
razenderoeland schreef:Onder het bracket lijk ik de naam Cinelli te herkennen, met die kenmerkende C van dat merk.
Dat zegt helaas nog niet zo veel over de herkomst/maker van het frame. Cinelli bracht in het verleden dergelijke lugs op de markt. Diverse framebouwers hebben de Cinelli lugs (en bracketpot) gebruikt bij het bouwen van hun frames.
Er is aan dit frame inderdaad kwistig met verf 'geklodderd', waardoor de herkomst waarschijnlijk lastig te achterhalen is... Maar wellicht duikt er een kenner op die je wel wat meer kan vertellen ;) .

Ok alvast bedankt voor de info

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16753
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 12 nov 2013 20:10

De lugs rondom de balhoofdbuis zijn daarentegen wel weer vrij apart. Ik weet dat Atala dat een tijdje gedaan heeft maar dan zou je graveringen (vol met verf?) boven aan de seatstays moeten zien denk ik.
Campagnolo Ultra Dork

ciclista
Forum-lid
Berichten: 829
Lid geworden op: 17 aug 2004 23:06
Locatie: Roosendaal

ciclista 12 nov 2013 20:19

arjenv schreef:Omdat ik een student ben, moet ik het helaas voorlopig nog even zoeken bij de koopjes. Heb onlangs een mooi rood Batavus frame op de kop getikt (geen idee welk type het is, iemand?).
Het is een Batavus Champion, was toentertijd het instapmodel van Batavus voor 399,- guldens. Ik denk dat de meeste inmiddels weggegooid zijn, dus langzamerhand krijgen ze wel weer een zekere zeldzaamheid.

Leuk dat je m weer zo netjes hebt gekregen, ketting wellicht wat aan de korte kant.

velolove
Forum-lid
Berichten: 556
Lid geworden op: 20 mar 2010 20:08
Locatie: Gelderland

velolove 12 nov 2013 20:35

En de remkabels verkeerd gemonteerd..maar verder mooi geworden!
ooit allemaal op een Scalpel

velo
Forum-lid
Berichten: 618
Lid geworden op: 07 okt 2006 15:36
Contact

velo 15 nov 2013 09:09

sillah75 schreef:Iemand die dit herkent ?
Nee ik herken het niet echt, maar een kaderplaatje nok en cinelli bracket is alles behalve een indicatie van een gaspijp frame.
Staal, je blijft rijden ....
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Sebo
Forum-lid
Berichten: 634
Lid geworden op: 14 jun 2012 01:49

Gebruikersavatar Sebo 21 nov 2013 15:32

Nadat de oude Batavus van mijn zoontje een flinke scheur in het frame ( juist onder het balhoofd) opliep heb ik voor een paar tientjes een oud Gazelle Champion Mondial frame op de kop getikt en alle bruikbare onderdelen van zijn oude Batavus overgezet.

Het betreft een lime met donkergrijs frame met framenr. 3298691

Dit leert me dat het frame uit 1987 stamt.

Ik kan echter verder niks over dit frame vinden; op het frame staan geen patches die verwijzen naar de gebruikte staalsoort o.i.d. en ook kan ik niet vinden of het een AB, AA of wat dan ook betreft.
De kabelgeleiding voor de achterrem gaat binnendoor de bovenbuis.

Weet iemand hier op het forum ( Chrissiewizzie of Theodorocampagnolo wellicht) met wat voor frame ik hier van doen heb?

Alvast bedankt.

( ik zal vandaag of morgen een foto maken; maar ik betwijfel of het daar duidelijker van wordt )
Training is like fighting with a gorilla....
You don't stop when you're tired...
You stop when the gorilla is tired!!!

velolove
Forum-lid
Berichten: 556
Lid geworden op: 20 mar 2010 20:08
Locatie: Gelderland

velolove 22 nov 2013 21:24

Je kan hier de brochure downloaden: http://jvs.webklik.nl/page/gazelle
ooit allemaal op een Scalpel

gidionlucas
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 nov 2013 14:36

gidionlucas 22 nov 2013 21:39

Ik ben opzoek naar een oude RIH om zelf te opknappen. Stoffig, beetje roest maakt dus niet uit, graag zelfs. Heeft iemand een suggestie ?

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6582
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 27 nov 2013 08:51

Deze mag hier ook wel even getoond worden.

Afbeelding

sillah75
Forum-lid
Berichten: 535
Lid geworden op: 11 aug 2010 03:49

sillah75 28 nov 2013 01:41

Gastheerg schreef:Deze mag hier ook wel even getoond worden.

Afbeelding


mooi plaatje :)

Gebruikersavatar
Sebo
Forum-lid
Berichten: 634
Lid geworden op: 14 jun 2012 01:49

Gebruikersavatar Sebo 28 nov 2013 13:43

velolove schreef:Je kan hier de brochure downloaden: http://jvs.webklik.nl/page/gazelle

Tnx :D

Alhoewel ik de juiste kleurstelling niet in de folder vind; weet ik nu wel zeker dat het een AA-Special Champion Mondial frame betreft.

De Reynolds 531-plaatjes zijn verdwenen; maar die ritsel ik misschien nog wel eens ergens.

Ik zal binnenkort wat foto's proberen te plaatsen. Ziet er gelikt uit met blauwe vittoria robinho's :mrgreen:
Training is like fighting with a gorilla....
You don't stop when you're tired...
You stop when the gorilla is tired!!!

Plaats reactie