Carbon clinchers uit China vragen
Laten we het laatste hopen, al kan ik me dat niet voorstellen
Heb mijn set van Farsports (novatec naaf: 11sp versie) en vond dat de body ontzettend snel ingevreten was. Hebben jullie dat ook? En is een novatec body evt makkelijk te vervangen/snel te leveren?
"Ik reed lek, maar de rest ging lekker"
Vanaf het moment dat je kracht gaat zetten op de kettingwielen gaat dit invreten op de body, maar wat is ontzettend snel voor jouw begrip? Zover ik op internet heb kunnen vinden is het wisselen van een body vrij simpel: https://www.youtube.com/watch?v=8E5p9Lf0Dkgbenvdv schreef:Heb mijn set van Farsports (novatec naaf: 11sp versie) en vond dat de body ontzettend snel ingevreten was. Hebben jullie dat ook? En is een novatec body evt makkelijk te vervangen/snel te leveren?
Verder is er ook al een topic op dit forum over novatec: http://fiets.dma.nl/forum/viewtopic.php ... 5d63c85fb9
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
@joostG ik zie dat je op Farsports tubeless rijdt. Ik heb twee 38 mm wielsets in bestelling en ga deze eens testen. Één met alu remrand en één met basalt braking surface (23 mm breed). Ze zullen binnenkort wel arriveren en dan moet ik dus zorgen banden, velglint etc in huis te hebben. Een overweging is om ze tubeless te maken. Kan jij me vertellen in hoeverre de velgen al voorbereid zijn op tubeless? Zijn despaakgaten dicht of moet ik ze nog dicht maken? Welke band gebruik jij? Eea moet natuurlijk wel om de velg kunnen en ik heb eerder bij een andere carbon clincher meegemaakt dat ik bv een conto gp 4000s er niet om heen kreeg.
@bepe: De wielen van farsports worden enkel zonder spaakgaten gemaakt als je daar specifiek om vraagt. Als je ze niet dicht laat maken kun je ze met stans notubes yellow tape luchtdicht maken. De schwalbe ultremo zx tubeless gaat heel moeilijk om de velg. Ik gebruik deze band tubeless. JoostG heeft deze band in eerste instantie ook gebruikt (was bij hem ook erg lastig met monteren), maar is volgens mij inmiddels overgestapt naar de Schwalbe One tubeless. Deze schijnt wat ruimer te vallen, en is daardoor wat makkelijker te monteren.
Ok FranX78 dank, dan weet ik dat ik tape en Schwalbe tubeless ga bestellen. Leuk projectje. Heb eerder Julius tubeless getest maar die waren al gemonteerd. Ga dit nu voor het eerst zelf doen.
Ze zijn al verzonden, volgende keer misschien. Toch dank.
Ik sluit me aan bij de reactie van FranX78: stans Yellow tape maakt de velgen luchtdicht. Verder adviseer ik je te gaan rijden met Schwalbe One Tubeless: veel makkelijker om te leggen.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Heel goed, dank je. Farsports adviseert overigens Veloplugs maar ik heb dan meer vertrouwen in de tape
- Wolfhound32
- Forum-lid
Geeft een Novatec hub ook een fijne luide ratel? Of heb je daar een andere hub voor nodig?