Pagina 47 van 314

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 05 jun 2014 19:48
door karluk
Laten we het laatste hopen, al kan ik me dat niet voorstellen

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 05 jun 2014 21:52
door benvdv
Heb mijn set van Farsports (novatec naaf: 11sp versie) en vond dat de body ontzettend snel ingevreten was. Hebben jullie dat ook? En is een novatec body evt makkelijk te vervangen/snel te leveren?

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 06 jun 2014 09:59
door Orlok
benvdv schreef:Heb mijn set van Farsports (novatec naaf: 11sp versie) en vond dat de body ontzettend snel ingevreten was. Hebben jullie dat ook? En is een novatec body evt makkelijk te vervangen/snel te leveren?
Vanaf het moment dat je kracht gaat zetten op de kettingwielen gaat dit invreten op de body, maar wat is ontzettend snel voor jouw begrip? Zover ik op internet heb kunnen vinden is het wisselen van een body vrij simpel: https://www.youtube.com/watch?v=8E5p9Lf0Dkg

Verder is er ook al een topic op dit forum over novatec: http://fiets.dma.nl/forum/viewtopic.php ... 5d63c85fb9

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 09 jun 2014 13:17
door bepe
@joostG ik zie dat je op Farsports tubeless rijdt. Ik heb twee 38 mm wielsets in bestelling en ga deze eens testen. Één met alu remrand en één met basalt braking surface (23 mm breed). Ze zullen binnenkort wel arriveren en dan moet ik dus zorgen banden, velglint etc in huis te hebben. Een overweging is om ze tubeless te maken. Kan jij me vertellen in hoeverre de velgen al voorbereid zijn op tubeless? Zijn despaakgaten dicht of moet ik ze nog dicht maken? Welke band gebruik jij? Eea moet natuurlijk wel om de velg kunnen en ik heb eerder bij een andere carbon clincher meegemaakt dat ik bv een conto gp 4000s er niet om heen kreeg.

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 09 jun 2014 21:41
door Fr3ggel
@bepe: De wielen van farsports worden enkel zonder spaakgaten gemaakt als je daar specifiek om vraagt. Als je ze niet dicht laat maken kun je ze met stans notubes yellow tape luchtdicht maken. De schwalbe ultremo zx tubeless gaat heel moeilijk om de velg. Ik gebruik deze band tubeless. JoostG heeft deze band in eerste instantie ook gebruikt (was bij hem ook erg lastig met monteren), maar is volgens mij inmiddels overgestapt naar de Schwalbe One tubeless. Deze schijnt wat ruimer te vallen, en is daardoor wat makkelijker te monteren.

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 09 jun 2014 22:56
door bepe
Ok FranX78 dank, dan weet ik dat ik tape en Schwalbe tubeless ga bestellen. Leuk projectje. Heb eerder Julius tubeless getest maar die waren al gemonteerd. Ga dit nu voor het eerst zelf doen.

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 09 jun 2014 22:59
door Fr3ggel
Geen dank. Als je wielen nog niet klaar zijn, zou je ook kunnen vragen om de wielen dicht te maken.

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 09 jun 2014 23:16
door bepe
Ze zijn al verzonden, volgende keer misschien. Toch dank.

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 10 jun 2014 09:30
door JoostG
Ik sluit me aan bij de reactie van FranX78: stans Yellow tape maakt de velgen luchtdicht. Verder adviseer ik je te gaan rijden met Schwalbe One Tubeless: veel makkelijker om te leggen.

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 10 jun 2014 09:34
door bepe
Heel goed, dank je. Farsports adviseert overigens Veloplugs maar ik heb dan meer vertrouwen in de tape

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 10 jun 2014 10:04
door Fr3ggel
@Bepe: Mocht je ergens de schalbe one 25mm tegenkomen, dan hoor ik het graag van je

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 11 jun 2014 19:54
door Wolfhound32
Geeft een Novatec hub ook een fijne luide ratel? Of heb je daar een andere hub voor nodig?