Het grote taaltopic
Je hebt gelijk. Ik dacht dat "invalide" twee meervouden had (invalides en invaliden), en derhalve de tussen n kwam te vervallen.
[Dat gezegd hebbende, zou "invalidetoilet" in de witte spelling wel degelijk goed zijn. Nu weet ik wel dat ik als ambtenaar de officiële spelling moet hanteren, maar toch ]
[Dat gezegd hebbende, zou "invalidetoilet" in de witte spelling wel degelijk goed zijn. Nu weet ik wel dat ik als ambtenaar de officiële spelling moet hanteren, maar toch ]
Ten aanval !
Ik pik er 3 uit :
1: "De barbecue die gepland was ging dan ook onmiddellijk niet door, wat als student natuurlijk een ramp is".
Moet zijn: "...Wat voor een student natuurlijk een ramp is."
Het woord "onmiddelijk" zou ik weglaten.
2: "Het was vooral grappig omdat de enige die normaal deed de leraar was"
Het was vooral grappig omdat de leraar de enige was die normaal deed.
3 " Ik kan me zo ergeren aan dit soort gedrag."
Ik kan me zo ergeren aan dit gedrag. Blijft de vraag staan waar "dit gedrag" aan refereert.
Het slopen van het toilet, het genieten van liters groentesoep, het hebben van seks of de leraar die normaal deed?
Het is erg rustig op het werk...
Ik pik er 3 uit :
1: "De barbecue die gepland was ging dan ook onmiddellijk niet door, wat als student natuurlijk een ramp is".
Moet zijn: "...Wat voor een student natuurlijk een ramp is."
Het woord "onmiddelijk" zou ik weglaten.
2: "Het was vooral grappig omdat de enige die normaal deed de leraar was"
Het was vooral grappig omdat de leraar de enige was die normaal deed.
3 " Ik kan me zo ergeren aan dit soort gedrag."
Ik kan me zo ergeren aan dit gedrag. Blijft de vraag staan waar "dit gedrag" aan refereert.
Het slopen van het toilet, het genieten van liters groentesoep, het hebben van seks of de leraar die normaal deed?
Het is erg rustig op het werk...
older Budweiser
Netjes hoor, maar de opdracht was niet om te kijken naar de semantiek van het dictee, slechts naar de spelling. Doch heb je op alle drie de punten zeker... een punt
En omdat je toch niks te doen hebt, dit is het dictee van de week ervoor. Het onderwerp dat gekozen werd door de winnende student was: IS & pizza's..
En omdat je toch niks te doen hebt, dit is het dictee van de week ervoor. Het onderwerp dat gekozen werd door de winnende student was: IS & pizza's..
De slimmerikken van IS maken er de laatste tijd nogal een potje van. Eerst waren hun vooral aanwezig in oost Iraq maar tegewoordig in het hele middenoosten. In een heel aantal gevallen mishandelen hun vrouwen kinderen. Het is misschien voor jouw een beetje een ver van me bed show maar tog moet je IS niet onderschatte. De jihad strijders zijn in staad om met hun gsm'tje groote massas mensen proffessioneel te organiseren. Vindt je dat geen immens probleem dan heb je waarschijnlijk niet veel naar tvprogrammas gekeken. Nu ben je daar ook een abbonnement voor nodig voor de Zigho of een andere kabel maatschappij. Zo wiezo schijndt het zo te zijn dat ISstrijders wreder zijn als de meeste andere terreur groepen. De meeste van jongens houden er rare hobbies na op. Zo hebben hun nog al vreemde eet gewoontje, dat wel een beetje vreemdt is. zij bakken geen pannenkoeken maar het gebeurd nog wel eens dat hun midde in de woestein een pizza gaan bakken. Uiteraard met halal vlees er op. een aantal streiders eet overingens wel gewoon varkens vlees, dus die benne ook nog hiepokriet.
- 11AFotografie
- Forum-lid
- Contact
Missen er in de laatste 2 zinnen (voor de allerlaatste zin ) niet nog een paar komma's? Na grappig en niks?
Aan die nieuwe ga ik mij nu ook niet wagen. Maak zelf genoeg spellingfouten als ik teksten schrijf.
Aan die nieuwe ga ik mij nu ook niet wagen. Maak zelf genoeg spellingfouten als ik teksten schrijf.
Hoe oud zijn die 'studenten' Havana?
Ik ben geen taalexpert maar dit lijkt nog minder dan lagere school niveau Nederlandse taal.
Wellicht kunnen we ook 'Het grote reken topic' openen?
1+1=
Ik ben geen taalexpert maar dit lijkt nog minder dan lagere school niveau Nederlandse taal.
Wellicht kunnen we ook 'Het grote reken topic' openen?
1+1=
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
Ik doe er met opzet ook makkelijke fouten in. Anders hebben ze het idee dat ze niks kunnen. Didactiek, heet dat De leeftijd van de betreffende studenten is ongeveer 17-20.
O gruwel!11AFotografie schreef:Missen er in de laatste 2 zinnen (voor de allerlaatste zin ) niet nog een paar komma's?
Maar dit anglicisme schijnt in Nederland aan een opmars toe, zo lees ik her en der (in België blijven we er vooralsnog gelukkig van gespaard)...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
De slimmeriken van IS maken er de laatste tijd nogal een potje van. Eerst waren ze vooral aanwezig in Oost-Irak, maar tegenwoordig in het hele Midden-Oosten. In een groot aantal gevallen mishandelen ze hun vrouwen en kinderen. Het is misschien voor jou een beetje de ver-van-m’n-bed-show, maar toch mag je IS niet onderschatten. De Jihad-strijders zijn in staat om met hun GSM-tje grote massa’s mensen professioneel te organiseren. Vind je dat geen immens probleem, dan heb je waarschijnlijk niet veel TV gekeken.
Nu heb je daar ook een abonnement voor nodig van XS4all of een andere kabelmaatschappij. Het schijnt hoe dan ook zo te zijn dat IS-strijders wreder zijn dan de leden van de meeste andere terreurgroepen. De meeste van die jongens houden er rare hobby’s na op. Zo hebben ze nog al vreemde eetgewoontes, wat wel een beetje vreemd is. Ze bakken geen pannenkoeken, maar het gebeurt nog wel eens dat ze midden in de jungle een pizza gaan bakken. Uiteraard met halalvlees. Een aantal strijders eet overigens wel gewoon varkensvlees, dus die zijn ook nog hypocriet.
Nu heb je daar ook een abonnement voor nodig van XS4all of een andere kabelmaatschappij. Het schijnt hoe dan ook zo te zijn dat IS-strijders wreder zijn dan de leden van de meeste andere terreurgroepen. De meeste van die jongens houden er rare hobby’s na op. Zo hebben ze nog al vreemde eetgewoontes, wat wel een beetje vreemd is. Ze bakken geen pannenkoeken, maar het gebeurt nog wel eens dat ze midden in de jungle een pizza gaan bakken. Uiteraard met halalvlees. Een aantal strijders eet overigens wel gewoon varkensvlees, dus die zijn ook nog hypocriet.
Laatst gewijzigd door Nee_Nee op 23 dec 2015 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
- 11AFotografie
- Forum-lid
- Contact
Ik snap hem niet helemaal... Was 'ontbreken' dan een betere keuze geweest?dario schreef:O gruwel!11AFotografie schreef:Missen er in de laatste 2 zinnen (voor de allerlaatste zin ) niet nog een paar komma's?
Maar dit anglicisme schijnt in Nederland aan een opmars toe, zo lees ik her en der (in België blijven we er vooralsnog gelukkig van gespaard)...
Het zou ook gewoon Brabants kunnen zijn hoor
Ontbreken is prima!
(tenzij je zegt dat jij enkele komma's mist: mits overgankelijk gebruikt is er met missen niks mis)
Is die onovergankelijke vorm dan vooral in Brabant gebruikelijk? (alvast niet in Vlaams-Brabant)
(tenzij je zegt dat jij enkele komma's mist: mits overgankelijk gebruikt is er met missen niks mis)
Is die onovergankelijke vorm dan vooral in Brabant gebruikelijk? (alvast niet in Vlaams-Brabant)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
- 11AFotografie
- Forum-lid
- Contact
Gelukkig weet Google wat overgankelijk is... Ik heb echt geen flauw idee of het in Noord-Brabant gebruikelijk is. Voor mij klinkt het wel normaal. Maar als dat soort dingen niet kloppen, dan snap ik wel dat sommige mensen vinden dat mijn teksten niet optimaal zijn