Tour 2015
- Matthijs1973
- Forum-lid
wat voor banden rijden ze eigenlijk bij Lotto Jumbo? ligt het aan mij of rijden zij relatief vaak lek?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik moest ook aan het voorjaar denken....Matthijs1973 schreef:wat voor banden rijden ze eigenlijk bij Lotto Jumbo? ligt het aan mij of rijden zij relatief vaak lek?
Het zal die jongen toch ook eens volledig mee zitten. Zo lekker bezig en dan op een cruciaal moment lek rijden
Less is bore
- daniel1975
- Forum-lid HC
Zit net nog eens naar de aktie te kijken waarbij Froome achter Quintana aan gaat, maar kan het niet aanzien. Ze zou spontaan op de afstamdsbediening van zijn Di2 drukken. Wat een debiel uitziend gepeddel blijft het toch.
Less is bore
- FaustoCoppi
- Forum-lid
Inderdaad, viel mij ook weer op. De Gunda Niemann van het wielrennen. Doet pijn aan m'n ogen.
Vittoria sc prima band bij droog weer indien nat toch wat gevoeliger voor steentjes.Matthijs1973 schreef:wat voor banden rijden ze eigenlijk bij Lotto Jumbo? ligt het aan mij of rijden zij relatief vaak lek?
Maar waarschijnlijk in droge omstandigheden rijden ze allemaal met de band met de minste weerstand.
Maar ik heb Jumbo regelmatig met de sc zien rijden waarbij ze volgens mij veel beter met de Pavé hadden kunnen rijden.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
-
- Forum-lid
Ook bergop bestaat dit voordeel, al is dit inderdaad wel een stuk minder. Maar onderschat ook het psychologische aspect hierbij niet.Joran81 schreef:Ik ben recreatief fietser en fiets altijd alleen. Soms pik ik aan bij een andere renner en merk dan wel voordeel van het uit de wind zitten op het vlakke. Kan iemand mij vertellen wat het voordeel is van meerdere ploegmaats in de bergen. Het uit de wind zitten is daar toch veel minder dan op het vlakke? Je moet toch net zo hard trappen als de collega's zonder ploegmaats?
- Tracing_NL
- Forum-lid
Klopt, vergeet niet dat die mannen "gewoon" 20-25 per uur naar boven rijden. Dan is het wind en luchtweerstandsvoordeel veel groter als bij jou en mij met 10 km per uur. Als je in de favorietengroep rijdt gaat dit vanzelf, maar....
Verder is het nog veel belangrijker dat er ploegmaats meerijden voor bidons halen , eten halen, evt wiel afgeven etc.
Verder is het nog veel belangrijker dat er ploegmaats meerijden voor bidons halen , eten halen, evt wiel afgeven etc.
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.