Over de wielersport en zijn beoefenaars.
-
vantheman
- Forum-lid
vantheman
17 jul 2011 12:36
Knappe prestatie van Vanendert zeker gezien het feit dat hij de eerste anderhalve week heel hard heeft moeten werken voor de ploeg.
Hij moest toen Jurgen Vandenbroecke uit de wind houden en trok de sprints en tussensprints aan voor Gilbert en werkte ook voor de sprintoverwinning van Greipel.
Het liijkt geen einde aan de succesen van Omega Pharma/Lotto te komen
Tja, gelet op het gegeven dat ze een even snelle klimtijd hadden als Armstrong in zijn tijd, zou ik niet zomaar zeggen dat ze niet reden...
Ik begreep dat de klimtijd van Vanendert iets meer dan 46 minuten was. Pantanui reed 43:30, Contador en Rasmussen 44:17 en Armstrong en Basso 45:40.
De klassementrijders reden rond de 46:53. Dat zou betekenen dat de klassementrijders ruim 3 minuten trager reden dan Pantani en dat Contador ruim twee en halve minuut trager reed dan toen hij won op Plateau de Beille.
-
WdvB
- Forum-lid
WdvB
17 jul 2011 15:35
De rit naar Plateau de Beille vond ik maar een aanfluiting. Zes cols in een etappe en alleen in de laatste beklimming is wat vaag vuurwerk te zien, althans wat demmarrages die niemand echt doorzette. Echt zonde van zo'n bergrit, dat gereken, dat afwachten, dat naar elkaar kijken en afwachten, die klassementswedstrijd binnen een etappewedstrijd. Net als de etappe die Hushovd won (overigens de mooiste etappezege van de Tour tot dusver, dus chapeau voor Hushovd), met daarin de Aubisque..... Zo'n mooie col en geen vuurwerk. Wat mij betreft trekken ze op elke col een eindstreep waar tijd te winnen is voor het klassement (niet alleen voor de eerste drie, maar voor iedereen in het klassement). Dan worden de klassementsrenners wel gedwongen om op elke col aan te vallen. Je zult dan een geheel andere schaakwedstrijd krijgen. En bij slecht weer dan lekker de smalle en gevaarlijke passages van een afdaling neutraliseren.... hoeft die Geraint Thomas ook weer niet twee keer de bocht uit te vliegen en te zwabberen.....
-
Zorro
- Forum-lid HC
Zorro
17 jul 2011 16:27
WdvB schreef:De rit naar Plateau de Beille vond ik maar een aanfluiting.
Ja, eigenlijk gebeurde er niets en was het een grote deceptie.
Feit is wel dat ze nu dus met Voeckler een additioneel probleem hebben.
WdvB schreef:
Wat mij betreft trekken ze op elke col een eindstreep waar tijd te winnen is voor het klassement (niet alleen voor de eerste drie, maar voor iedereen in het klassement). Dan worden de klassementsrenners wel gedwongen om op elke col aan te vallen. ....
Daar dacht ik ook heel kort even aan maar denk eens na wat er dan zou gebeuren? Dan komen 5 of meer ploegen en mass naar voren zoals bij een finale en ik voorzie dan nog meer valpartijen.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
-
litespeed
- Forum-lid
litespeed
17 jul 2011 16:38
En mass naar voren op een col...?
-
rob74
- Forum-lid HC
-
Contact
rob74
17 jul 2011 17:23
goh,.... weer cavendish die wint.
wat een spannende rit weer,........ gaaaaaap!
-
Zorro
- Forum-lid HC
Zorro
17 jul 2011 17:27
litespeed schreef:En mass naar voren op een col...?
Dat bedoel ik
Gaat niet lukken dus met alle gevolgen van dien.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
-
litespeed
- Forum-lid
litespeed
17 jul 2011 17:43
zorroi schreef:litespeed schreef:En mass naar voren op een col...?
Dat bedoel ik
Gaat niet lukken dus met alle gevolgen van dien.
Ik bedoel juist dat lang niet iedereen mee omhoog kan als het 8-10% is...zal dus wel meevallen schat ik. Of werd er gisteren ook gevallen aan de voet van het Plateau...?
-
vantheman
- Forum-lid
vantheman
17 jul 2011 17:53
Wat me gisteren op viel was dat Andy na iedere demarrage omkeek of Frank mee was en dan zijn benen weer stil hield.
Ik heb de indruk dat Frank gisteren meer een blok aan zijn been was dan dat het een voordeel was dat ze met zijn tweeen waren.
Twee jaar geleden zagen we hetzelfde toen Andy ook niet eenmaal demareerde en doorreed zonder Frank aan zijn wiel.
Ik hoop dat Andy voor zijn eigen kans gaat in de Alpen en niet teveel rekening houdt met Frank.
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
wasbeer2006
17 jul 2011 18:54
De tactiek van Leopard ontgaat me totaal. Meer aannemelijk is dat ze gewoon niet kunnen.
Dit is gewoon dom, als je Contador eraf had willen knallen had het gisteren en donderdag geweest.
Dan zegt Andy nog even de klim is niet zwaar genoeg, dan moet ie volgend jaar maar de Giro gaan rijden.
Evans hoeft er alleen maar aan te blijven hangen en dan wint ie gewoon de tour.
Dit is ook wel weer een probleem van een tijdrit op de "laatste" dag.
-
herbawife
- Forum-lid
herbawife
17 jul 2011 19:53
dalegend schreef:petronius schreef:
Tja, gelet op het gegeven dat ze een even snelle klimtijd hadden als Armstrong in zijn tijd, zou ik niet zomaar zeggen dat ze niet reden...
Bleek ook wel aan Sanchez die amper tijd goed maakte op Vanendert.
Hij had het (tactische) wedstrijdverloop misschien wat aan zijn kant, maar het was inderdaad gewoon een beresterke prestatie van Vanendert.
Je moet het altijd nog doen, want blijkbaar waren de andere 179 renners er niet toe in staat.
Maar misschien is het not done om dat hier toe te geven...
Idd, op zo een hoogdag voor Belgie kan je beter op een belgisch forum gaan juichen....
ware het een nederlander stonden hier 3 extra pagina's lofbetuigingen.
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
17 jul 2011 19:55
Ik stel voor om volgend jaar eens GEEN tijdrit op te nemen. Dan moet het verschil dus echt gemaakt worden in de ritten.
Deze Tour begint inmiddels wel een van de meest saaie van de afgelopen jaren te worden. Weer een dikke plus voor de Giro.
Wat vandaag betreft: kan iemand mij nu eens uitleggen waarom er andere ploegen naast HTC kopwerk deden? Ik zou ze echt voor 100% de verantwoordelijkheid geven.
Less is bore
-
litespeed
- Forum-lid
litespeed
17 jul 2011 20:01
daniel1975 schreef:Wat vandaag betreft: kan iemand mij nu eens uitleggen waarom er andere ploegen naast HTC kopwerk deden? Ik zou ze echt voor 100% de verantwoordelijkheid geven.
Dat viel toch wel mee? Je zag enkel wat ploegen hun kopmannen beschermen voor eventuele waaiers.