Ik denk ook dat je als ploeg vandaag al aan de bak moet indien je jezelf goed voelt. De andere favorieten die nog moeten pieken nu kostbare seconden aansmeren. Over 10 dagen is een Bernal mogelijkerwijze in vorm gegroeid en rijdt hij de rest eraf.daniel1975 schreef: ↑05 sep 2020 09:21 Vanmiddag zullen we het weten. Bernal oogt niet helemaal top, dus die moet je snel eens testen bergop.
Als iemand iets kan zal die het vandaag gaan proberen.
Ik ben benieuwd, ik verwacht vuurwerk vandaag. Het is wel geen aankomst bergop, maar de aankomst is wel zowat op 't einde van de afdaling van de Peyresourde. En met 9.7 km aan 7.8% is dat toch wel een flinke klim, zeker wanneer je Menté en de Port de Balès al achter de kiezen hebt, daar kan je de tegenstand echt in de vernieling rijden indien je beter bent.
Morgen zou wel eens pak minder spectaculair kunnen zijn Ik denk dat alle favorieten daar nog samen gaan zitten aan de voet van die laatste klim (Col De Marie Blanc), en dat iedereen daar gaat wachten tot de laatste 4 km van de klim (dat is 4 km klimmen aan een gemiddelde van 11.5%). Probleem is dat er daarna wel nog een afdaling is en 10 km vlak. Lijkt me een rit voor een lange ontsnapping morgen. Iets voor TDG of zo Morgen kan je enkele favorieten die niet goed genoeg zijn er wel afrijden, maar ik denk niet dat er morgen tussen de betere renners grote verschillen gaan zijn bij de aankomst.