Aangezien ik ook op zoek ben naar carbon clinchers, maar niet echt mijn gedacht vind, had ik graag wat meer specs en eventueel ook de prijs geweten van uw wielen. Mag gerust via pb hoor.kenny75 schreef:Zijn stealth.45cc wielen van bij wheel-tec. De combinatie met de fiets gaat vonken geven
Canyon
-
- Forum-lid
Hierbij mijn Canyon
Canyon Ultimate CF SLX
Dura Ace 7900
Dura Ace 1380 (klim), Profile Design Altair 52 (vlak + TT voor de Speedmax) en Supra RA28 (winter) wielen
FSA K-Force Light
Pro Vibe stuur
Planet-X remmen (vallen zeker niet tegen)
Fizik Arione zadel
Nokon kabels
Garmin Edge 800
http://sdrv.ms/17EpCYj
Lugano banden zijn niet de beste maar zaten bij het wintersetje, er zitten latex binnenbanden in dus mooi oprijden deze winter.
Canyon Ultimate CF SLX
Dura Ace 7900
Dura Ace 1380 (klim), Profile Design Altair 52 (vlak + TT voor de Speedmax) en Supra RA28 (winter) wielen
FSA K-Force Light
Pro Vibe stuur
Planet-X remmen (vallen zeker niet tegen)
Fizik Arione zadel
Nokon kabels
Garmin Edge 800
http://sdrv.ms/17EpCYj
Lugano banden zijn niet de beste maar zaten bij het wintersetje, er zitten latex binnenbanden in dus mooi oprijden deze winter.
Laatst gewijzigd door sgsdebruijn op 02 nov 2013 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid
CANNONDALE SuperSix EVO sram red
-
- Forum-lid
Bedankt! Binnenkort komt de Speedmax er nog bij maar moet stuurlint op komen
-
- Forum-lid
Ik heb het hele canyon topic gelezen en blijf toch erg twijfelen.
Ben 1.86 bb 90cm. Een aeroad maat M zou net passen als ik het vergelijk met mijn oude fiets
maar dan kan mijn stuurpen nog max 1 cm omhoog. Reach is dan hetzelfde.
Bij een L kan ik wat hoger zitten maar dan is de reach weer groter.
Heeft iemand nog tips of ervaringen?
Ben 1.86 bb 90cm. Een aeroad maat M zou net passen als ik het vergelijk met mijn oude fiets
-
- Forum-lid
Ik vond dat met de setback zadelpen (2.5cm) de bovenbuislengte behoorlijk lang was . Heb nu een normale zadelpen. M voor jouw lengte lijkt mij krapjes,.
-
- Forum-lid
Kan je ook een aero zadelpen zonder setback kopen/bestellen?
Hoe lang is de stuurpen op jouw oude fiets? En de setback?maarten_deboer schreef:Ik heb het hele canyon topic gelezen en blijf toch erg twijfelen.
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."
-
- Forum-lid
Mijn stuurpen is 12 cm en heb geen setback op mijn zadelpen.
@kenny75: een hele fraaie en fiets en combinatie met onderdelen. Met een zwart stuurlint zou ik hem/haar eigenlijk nog fraaier cq stoerder vinden. Overigens wel prettig die snelle levertijd. Ik ben voor een MTB afgehaakt bij Canyon...
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.
Vermoed dan dat als je naar een L gaat je in de knop komt met de reach. Helemaal omdat je nu een zero setback zadelpen hebt(en er is geen zero voor de Aeroad beschikbaar zover ik weet). Heb je ook al de hoek van je zadelbuis vergeleken met de Aeroad? Dit bepaalt ook je afstand tot je bracket en dus de benodigde lengte van je stuurpen.maarten_deboer schreef:Mijn stuurpen is 12 cm en heb geen setback op mijn zadelpen.
Let op dat dat de conclusie kan zijn dat een Aeroad gewoon niet past qua geometrie bij jou bouw. De Aeroad is goed voor mensen die 'heel' diep willen zitten of een lang bovenlijf hebben. Anders is uitwijken naar de CF SL(X) een betere optie.