Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Bianchi

Karl66
Forum-lid

Karl66 11 apr 2017 14:24

Ach waarom zou je op zo'n fiets geen mooie groep willen hebben i.p.v. één met de uitstraling van grauwe dertien in een dozijn meuk?
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Heppiebianchi
Forum-lid

Heppiebianchi 11 apr 2017 14:26

Karl66 schreef:Ach waarom zou je op zo'n fiets geen mooie groep willen hebben i.p.v. één met de uitstraling van grauwe dertien in een dozijn meuk?
Ik heb eens een bloedmooie vriendin gehad,maar :lol: ,je hebt gelijk hoor :like:
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020

dario
Forum-lid

dario 11 apr 2017 15:07

Kiekeboe schreef:Was ook niet zo ernstig bedoeld hoor ;)
Is meer nog ééntje uit de oude tijd, Italiaan moest campa hebben. Tegenwoordig niet meer zo belangrijk :P
Nee, in de oude tijd "moest" een Italiaanse fiets geen Campa hebben: een Italiaanse fiets had gewoon Campa, klaar.
Die discussie is van latere datum (nl. van toen de Japanse invasie ook het Italiaanse schiereiland had bereikt). In de oude tijd stelde dat probleem zich niet, maar tegenwoordig is het dus net wèl belangrijk. Voor wie het belangrijk vindt althans (maar ik ben gelukkig niet de enige!) :twisted:
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Heppiebianchi
Forum-lid

Heppiebianchi 11 apr 2017 15:41

Nou je,eigenlijk is het ook wel zo,op een mooi Italiaans frame staan Italiaanse onderdelen wel het mooist.
Maar misschien is het wel het onbekende,ik heb altijd Shimano gehad en hele goede ervaringen mee.
Alhoewel ik nog getwijfeld toe ik voor de Bianchi ging,maar toch voor het bekende gekozen,daarbij was mijn fiets in het zwart alleen met ultegra leverbaar.
Zie het meer van,wat de boer niet kent dat vreet hij niet.
Ja dat zal het wel zijn
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020

Dude
Forum-lid

Dude 11 apr 2017 23:29

Ook ik heb voor de keuze gestaan campa of Shimano op de Bianchi. En natuurlijk waren de rationele argumenten er, goedkoper, functioneert ook prima en zo. Uiteindelijk maar geredeneerd dat als ik dan toch een schijtlading geld aan een fiets zou uitgeven dan moest het ook perfect zijn. Dan speelt een beetje extra geld geen rol, wellicht decadent, maar anders had ik net zo goed een doorsnee stickerchinees kunnen kopen. Het kan ook zijn dat iemand de huidige ultegra veel mooier vindt dan bijv chorus, maar bestaan die mensen?
Abide.

peter1981
Forum-lid

peter1981 11 apr 2017 23:51

Mooier niet maar lelijker ook niet
Beide hebben wel wat al had de ultegra van mij wel volledig zwart mogen zijn ipv donker grijs
Meeste mensen kopen campa vanwege het zogenaamde emotie effect en om die reden heb ik ook 2x campa gekocht ene keer Chorus ene keer Super record uiteindelijke emotie was vooral ergernis en stress en om die reden zit op m`n Italiaan gewoon lekker Shimano :)
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 12 apr 2017 06:20

Dude schreef:Ook ik heb voor de keuze gestaan campa of Shimano op de Bianchi. En natuurlijk waren de rationele argumenten er, goedkoper, functioneert ook prima en zo. Uiteindelijk maar geredeneerd dat als ik dan toch een schijtlading geld aan een fiets zou uitgeven dan moest het ook perfect zijn. Dan speelt een beetje extra geld geen rol, wellicht decadent, maar anders had ik net zo goed een doorsnee stickerchinees kunnen kopen. Het kan ook zijn dat iemand de huidige ultegra veel mooier vindt dan bijv chorus, maar bestaan die mensen?
+1, die Ultegra crank wat een afschuwelijk ding :dislike:
YFood !!!

Italia_david
Forum-lid

Gebruikersavatar Italia_david 12 apr 2017 08:49

Dude schreef:Ook ik heb voor de keuze gestaan campa of Shimano op de Bianchi. En natuurlijk waren de rationele argumenten er, goedkoper, functioneert ook prima en zo. Uiteindelijk maar geredeneerd dat als ik dan toch een schijtlading geld aan een fiets zou uitgeven dan moest het ook perfect zijn. Dan speelt een beetje extra geld geen rol, wellicht decadent, maar anders had ik net zo goed een doorsnee stickerchinees kunnen kopen. Het kan ook zijn dat iemand de huidige ultegra veel mooier vindt dan bijv chorus, maar bestaan die mensen?
niets mis mee... heb puur shimano omdat ik op alle fietsen dit heb en dus alles uitwisselbaar is. Shimano werkt prima in combinatie met een KMC ketting.. als je het netjes en schoon houdt is het nog duurzaam ook.
#passioneceleste #ridebianchi

Infinito GB
Forum-lid

Gebruikersavatar Infinito GB 12 apr 2017 09:04

Het grappige is dat wij hier vinden dat op een Italiaan eigenlijk Italiaans hoort.
In Italie denken de Italianen hier zelf ook heel anders over. Heb eens een stuk gelezen (weet even niet meer precies waar, maar het kan de Fiets o.i.d. zijn), waarin werd geschreven dat veel Italianen zelf ook met SRAM of Shimano rijden vanwege leveringsproblemen en hoge prijzen van Campa. ;-)

dario
Forum-lid

dario 12 apr 2017 09:32

Zijn die prijzen van Campagnolo echt zoveel hoger? Lijkt me onzin, als je de prijstabellen van beide merken naast elkaar legt (afgezien van Super Record dan, maar hoeveel mensen rijden daarmee?)
En tja, wat sommige Italianen denken of doen, is dat een referentie? Heel wat Italianen rijden ook liever met een Toyota dan met een Alfa Romeo...
Ik vind trouwens niet dat "op een Italiaanse fiets Campa hoort": als ik nou pakweg een Orbea- of een Merckx-fiets had, dan zou ik dat geen reden vinden om er géén Campagnolo op te zetten. Niet uit nostalgie, maar gewoon omdat ik het mooier vind, en vooral: omdat het prima schakelt! (dat je alleen Campagnolo zou willen om emotionele redenen, terwijl Shimano de rationele optie zou zijn, is een huizenhoog cliché waar ik vooral erg moe van word).
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Jaap Telder
Forum-lid

Gebruikersavatar Jaap Telder 12 apr 2017 09:37

Nieuw (overjarig) frame gekocht in Italië: Oltre.
Er komt uiteraard Campagnolo op :like:

Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Jaap Telder op 12 apr 2017 09:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 12 apr 2017 09:40

Jaap Telder schreef:Nieuw (overjarig) frame gekocht in Italië: Oltre.

gefeliciteerd en welkom bij de club!!

:D :D

(tis wel een echte toch???)
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Plaats reactie