Dat geldt voor de meeste vragen in dit topic

Fiets Magazine nr. 3-2025 is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
Ik heb zeker niet iets tegen alle Continental banden. Ik ken ze namelijk niet allemaal.
Interessant om te horen. Ik heb met Conti alleen ervaring met de GP5000 25mm clincher. Die heb ik gekozen omdat 'ie allround goed uit tests kwam én een hele lage rolweerstand heeft. Ik ben er hartstikke tevreden mee en denk dat ik als dit setje op is weer een setje GP5000 opleg (of P zero race 26). Hiervoor heb ik Pirelli, Vittoria en Veloflex gehad op de racer. Ook allemaal zonder noemenswaardige problemen overigens.havana schreef: ↑23 apr 2024 08:39Ik heb zeker niet iets tegen alle Continental banden. Ik ken ze namelijk niet allemaal.
Ik heb vooral ervaring met de GP3000, 4000, 4000S, 5000, 5000TL gen 1 en gen2.
De gemeenschappelijke deler is dat ze vierkant worden. Nu worden alle banden dat uiteindelijk maar bij Conti beginnen ze dan vreselijk te zwabberen, alsof je plat staat. De TL5000 (gen1) was behalve heel zwaar ook niet om te leggen, een binnenband erin doen was onmogelijk. De gen2 is een stuk beter en op gelijk niveau met de concurrentie.
Overigens hebben de GP5000 minder last van het zwabberprobleem. De 5000 TL gen2 zou ik op zich best kopen, ware het niet dat ik banden gesponsord krijg![]()
Welke band raad je wel aan?havana schreef: ↑23 apr 2024 08:39Ik heb zeker niet iets tegen alle Continental banden. Ik ken ze namelijk niet allemaal.
Ik heb vooral ervaring met de GP3000, 4000, 4000S, 5000, 5000TL gen 1 en gen2.
De gemeenschappelijke deler is dat ze vierkant worden. Nu worden alle banden dat uiteindelijk maar bij Conti beginnen ze dan vreselijk te zwabberen, alsof je plat staat. De TL5000 (gen1) was behalve heel zwaar ook niet om te leggen, een binnenband erin doen was onmogelijk. De gen2 is een stuk beter en op gelijk niveau met de concurrentie.
Overigens hebben de GP5000 minder last van het zwabberprobleem. De 5000 TL gen2 zou ik op zich best kopen, ware het niet dat ik banden gesponsord krijg![]()
Een Conti 5000 die aardig vierkant is heeft geen fijn gedrag in een bocht t.o.v een meer ronde gesleten Schwalbe.scottpch64 schreef: ↑23 apr 2024 11:06 Al zo'n 15jr de Conti's in gebruik en nog nooit last van zwabberen gehad, wel sneller vierkant maar dat maakt totaal niks uit voor het weggedrag.
Bij een autoband zou je dat wel merken, maar een race bandje met zo'n beperkt raakvlak met het asfalt is dat totaal niet van toepassing.
Altijd de 23mm en 25mm gehad kwa maat en dik tevreden kwa wegligging, slijtage, rolweerstand en lekbestendigheid.
Heb verschillende andere merken gehad in het topsegment, ook tubeless, maar Conti is voor mij nog steeds de benchmark....![]()