Canyon
-
- Forum-lid
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 13 mei 2013 21:52
De kans met setback is ook aanwezig dat je irritatie krijgt aan de knieën, die zullen zeker moeten wennen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 01 aug 2007 19:55
Heb nu een verschil van 14 cm tussen zadel en stuur. Dus zit redelijk diep.
Stuurpen van 2,5 cm is wel wat lang.
Op een m zou moeten passen maar blijf het lastig vinden dat je niet kan passen.
Iemand een m of l in omgeving in A'dam?
Stuurpen van 2,5 cm is wel wat lang.
Op een m zou moeten passen maar blijf het lastig vinden dat je niet kan passen.
Iemand een m of l in omgeving in A'dam?
Ik heb bb-lengte vn 89cm bij een totale lengte vn 185cmmaarten_deboer schreef:Ik heb het hele canyon topic gelezen en blijf toch erg twijfelen.
Ben 1.86 bb 90cm. Een aeroad maat M zou net passen als ik het vergelijk met mijn oude fiets
maar dan kan mijn stuurpen nog max 1 cm omhoog. Reach is dan hetzelfde.
Bij een L kan ik wat hoger zitten maar dan is de reach weer groter.
Heeft iemand nog tips of ervaringen?
Heb zowel de ultimate als de aeroad in L , passen perfect
Traditionele maat is een 58
Sworks Venge
@Maarten deboer, een M is met jouw lengte te klein volgens mij ... je gaat echt diep komen te zitten vooraan zonder de mogelijkheid op te hogen, zeker bij de aeroad die zowiezo al een "sportieve" houding geeft.
Large lijkt me toch meer op jouw lijf geschreven.
Veel nieuwe canyons bijgekomen precies ! Hopelijk geven de nieuwe eigenaars ook hun rijimpressies door ....
Large lijkt me toch meer op jouw lijf geschreven.
Veel nieuwe canyons bijgekomen precies ! Hopelijk geven de nieuwe eigenaars ook hun rijimpressies door ....
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
Roadlite AL F6 2014: heb deze fiets nu een tijdje( als herfst/winterfiets). Rijdt onwaarschijnlijk goed!remirom schreef: Veel nieuwe canyons bijgekomen precies ! Hopelijk geven de nieuwe eigenaars ook hun rijimpressies door ....
Dit is geen instapfiets meer, als je geblindoekt op deze fiets zou rijden denk je aan een duurdere middenklasser. Gweldig stabiel, stuurt goed, comfortabele zadelpen, full carbon voorvork die geen mm flex heeft en toch comfortabel is. Kan hier uren mee in het zadel zitten.
Meer heb je niet nodig, en dat voor €999,-, ja ik ben echt enthousiast geworden.
Steek een paar lichte wieltjes erin en je hebt ook nog een fiets van dik onder de 8kg.
Ter vergelijking: ik heb ook een Scott Cr1 Pro en een Pinarello FP Due 2013 asymetric.
-
- Forum-lid
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 13 mei 2013 21:52
Ook nog maar een foto van de Canyon Speedmax AL
Afgemonteerd met Ultegra SL
Dura Ace tijdritshifters
Profile Design Altair 52 tubewielen
Profile Design CX3 carbon tijdritstuur en remgrepen
ISM Adamo Proloque zadel
Er moeten nog Rotorbladen op komen, grote gaat dan een Aero worden.
Schakelkabels moeten toch anders lopen, teveel spanning tijdens sturen
Incl. pedalen en alles erop 9kg
Afgemonteerd met Ultegra SL
Dura Ace tijdritshifters
Profile Design Altair 52 tubewielen
Profile Design CX3 carbon tijdritstuur en remgrepen
ISM Adamo Proloque zadel
Er moeten nog Rotorbladen op komen, grote gaat dan een Aero worden.
Schakelkabels moeten toch anders lopen, teveel spanning tijdens sturen
Incl. pedalen en alles erop 9kg
Het hangt er heel erg vanaf wat je beoogt qua houding of je op een L of M wilt. Als Maarten aan geeft dat hij met een drop van 14cm rijd dan lijkt een M geen onaardige keuze zeker als hij met een L een te lange reach krijgt(en met 90cm bbl en 186cm totale lengte denk ik dat dit het geval zal zijn).
Het verhaal dat de diepte van de zit de beperkende factor is klopt namelijk niet helemaal voor de Aeroad aangezien de L van de Aeroad en de Ultimate serie exact hetzelfde is qua balhoofdhoogte/stack. De reach is datgene wat anders is. Die is bij een Aeroad veel langer. Daarmee kun je met een kleinere Aeroad framemaat als langer iemand dieper zitten zonder dat je in de knoei komt met je lengte.
EDIT: ontbrekend woord toegevoegd
Het verhaal dat de diepte van de zit de beperkende factor is klopt namelijk niet helemaal voor de Aeroad aangezien de L van de Aeroad en de Ultimate serie exact hetzelfde is qua balhoofdhoogte/stack. De reach is datgene wat anders is. Die is bij een Aeroad veel langer. Daarmee kun je met een kleinere Aeroad framemaat als langer iemand dieper zitten zonder dat je in de knoei komt met je lengte.
EDIT: ontbrekend woord toegevoegd
Laatst gewijzigd door haaldoor op 04 nov 2013 14:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik zie opvallend veel Katusha renners op de Aeroad, ook in de bergetappes waar je toch een Ultimate CF SLX zou verwachten. Wellicht heeft heeft de keuze van de renners voor de Aeroad, die niet bijzonder aerodynamisch is, meer te maken met de verschillen in de geometrie dan de aerodynamische eigenschappen.
The wind is my friend
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
Ik snap wel dat je graag met je Canyon rijdt, maar een vork die geen mm flex heeft en toch comfortabel is, dat moet je me toch eens uitleggen.Jaap Telder schreef:...full carbon voorvork die geen mm flex heeft en toch comfortabel is.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
@maarten_deboer: wat is de reden dat jij een Aerohead (tov bv een CF of welk ander merk/model ook) overweegt?
Laatst gewijzigd door jackbrown op 04 nov 2013 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."