Pagina 462 van 1870
Re: Canyon topic
Geplaatst: 03 nov 2013 15:26
door sgsdebruijn
De kans met setback is ook aanwezig dat je irritatie krijgt aan de knieën, die zullen zeker moeten wennen.
Re: Canyon topic
Geplaatst: 03 nov 2013 18:18
door jsprbcn
Zijn er trouwens al mensen die ervaring hebben met de Inflite Al 9.0?
Ik zit er aan te denken om mijn baanfiets te verkopen en er een CX fiets voor terug te kopen om hier naast het wielrennen ook de bossen in te kunnen gaan.
Re: Canyon topic
Geplaatst: 03 nov 2013 19:44
door maarten_deboer
Heb nu een verschil van 14 cm tussen zadel en stuur. Dus zit redelijk diep.
Stuurpen van 2,5 cm is wel wat lang.
Op een m zou moeten passen maar blijf het lastig vinden dat je niet kan passen.
Iemand een m of l in omgeving in A'dam?
Re: Canyon topic
Geplaatst: 04 nov 2013 02:13
door brekson
maarten_deboer schreef:Ik heb het hele canyon topic gelezen en blijf toch erg twijfelen.
Ben 1.86 bb 90cm. Een aeroad maat M zou net passen als ik het vergelijk met mijn oude fiets
maar dan kan mijn stuurpen nog max 1 cm omhoog. Reach is dan hetzelfde.
Bij een L kan ik wat hoger zitten maar dan is de reach weer groter.
Heeft iemand nog tips of ervaringen?
Ik heb bb-lengte vn 89cm bij een totale lengte vn 185cm
Heb zowel de ultimate als de aeroad in L , passen perfect
Traditionele maat is een 58
Re: Canyon topic
Geplaatst: 04 nov 2013 08:32
door remirom
@Maarten deboer, een M is met jouw lengte te klein volgens mij ... je gaat echt diep komen te zitten vooraan zonder de mogelijkheid op te hogen, zeker bij de aeroad die zowiezo al een "sportieve" houding geeft.
Large lijkt me toch meer op jouw lijf geschreven.
Veel nieuwe canyons bijgekomen precies ! Hopelijk geven de nieuwe eigenaars ook hun rijimpressies door ....
Re: Canyon topic
Geplaatst: 04 nov 2013 08:36
door jsprbcn
remirom schreef:Veel nieuwe canyons bijgekomen precies ! Hopelijk geven de nieuwe eigenaars ook hun rijimpressies door ....
Ik heb mijn SLX alweer een tijdje, en ik ben super tevreden!
Re: Canyon topic
Geplaatst: 04 nov 2013 09:44
door Jaap Telder
remirom schreef:
Veel nieuwe canyons bijgekomen precies ! Hopelijk geven de nieuwe eigenaars ook hun rijimpressies door ....
Roadlite AL F6 2014: heb deze fiets nu een tijdje( als herfst/winterfiets). Rijdt onwaarschijnlijk goed!
Dit is geen instapfiets meer, als je geblindoekt op deze fiets zou rijden denk je aan een duurdere middenklasser. Gweldig stabiel, stuurt goed, comfortabele zadelpen, full carbon voorvork die geen mm flex heeft en toch comfortabel is. Kan hier uren mee in het zadel zitten.
Meer heb je niet nodig, en dat voor €999,-, ja ik ben echt enthousiast geworden.
Steek een paar lichte wieltjes erin en je hebt ook nog een fiets van dik onder de 8kg.
Ter vergelijking: ik heb ook een Scott Cr1 Pro en een Pinarello FP Due 2013 asymetric.
Re: Canyon topic
Geplaatst: 04 nov 2013 09:47
door sgsdebruijn
Ook nog maar een foto van de Canyon Speedmax AL
Afgemonteerd met Ultegra SL
Dura Ace tijdritshifters
Profile Design Altair 52 tubewielen
Profile Design CX3 carbon tijdritstuur en remgrepen
ISM Adamo Proloque zadel
Er moeten nog Rotorbladen op komen, grote gaat dan een Aero worden.
Schakelkabels moeten toch anders lopen, teveel spanning tijdens sturen
Incl. pedalen en alles erop 9kg
Re: Canyon topic
Geplaatst: 04 nov 2013 13:03
door haaldoor
Het hangt er heel erg vanaf wat je beoogt qua houding of je op een L of M wilt. Als Maarten aan geeft dat hij met een drop van 14cm rijd dan lijkt een M geen onaardige keuze zeker als hij met een L een te lange reach krijgt(en met 90cm bbl en 186cm totale lengte denk ik dat dit het geval zal zijn).
Het verhaal dat de diepte van de zit de beperkende factor is klopt namelijk niet helemaal voor de Aeroad aangezien de L van de Aeroad en de Ultimate serie exact hetzelfde is qua balhoofdhoogte/stack. De reach is datgene wat anders is. Die is bij een Aeroad veel langer. Daarmee kun je met een kleinere Aeroad framemaat als langer iemand dieper zitten zonder dat je in de knoei komt met je lengte.
EDIT: ontbrekend woord toegevoegd
Re: Canyon topic
Geplaatst: 04 nov 2013 13:36
door C.R3.2011
Ik zie opvallend veel Katusha renners op de Aeroad, ook in de bergetappes waar je toch een Ultimate CF SLX zou verwachten. Wellicht heeft heeft de keuze van de renners voor de Aeroad, die niet bijzonder aerodynamisch is, meer te maken met de verschillen in de geometrie dan de aerodynamische eigenschappen.
Re: Canyon topic
Geplaatst: 04 nov 2013 14:00
door de zwarten
Jaap Telder schreef:...full carbon voorvork die geen mm flex heeft en toch comfortabel is.
Ik snap wel dat je graag met je Canyon rijdt, maar een vork die geen mm flex heeft en toch comfortabel is, dat moet je me toch eens uitleggen.
Re: Canyon topic
Geplaatst: 04 nov 2013 14:05
door jackbrown
@maarten_deboer: wat is de reden dat jij een Aerohead (tov bv een CF of welk ander merk/model ook) overweegt?