Giant
-
- Forum-lid
Ik zit een beetje rond te kijken naar een nieuwe fiets en ik vind de TCR Advanced Pro 1 Di2 wel een mooie fiets. Maar weten jullie misschien hoeveel de Giant wielen kunnen dragen qua maximaal gewicht? Weeg zelf zo rond de 108-110 kilo dus wil eigenlijk wel wat meer ruimte over hebben dan wielen die maar 110 kilo aan kunnen.
Of kan je in een Giant store ook nog wel wat aanpassen met een andere set wielen?
Andere optie is zelf wielen laten maken bij een wielbouwer maar verkopen jullie dan het setje wat erop zit of is daar weinig animo voor op marktplaats?
Of kan je in een Giant store ook nog wel wat aanpassen met een andere set wielen?
Andere optie is zelf wielen laten maken bij een wielbouwer maar verkopen jullie dan het setje wat erop zit of is daar weinig animo voor op marktplaats?
-
- Forum-lid
Setje reserve houden klinkt wel handig. Maar heeft wel 2 mogelijk nadelen. Het gaat een beetje over het budget heen als ik de fiets koop die ik wil en dan nog 1000 euro uitgeef voor een nieuwe setje wielen. En als ik andere wielen koop is dat omdat de originele het gewicht niet goed aan kunnen en ik ze dus ook niet als reserve kan gebruiken. Maar eens informeren wat er mogelijk is.
Lijkt me idd een waterdicht argument om dat setje SLR1 niet op reserve houden Ik zou het hoe dan ook zonde vinden ze stof te laten happen, idd gewoon op MP (zie er nu één voor €900 op staan). Als back-up vind ik een degelijke alu set logischer: perfect op vakantie, in de winter en met veel wind. Wat voor jou een perfect alu setje is, is dan weer een vervolgvraag...
Waarom neem je geen contact op met een Giant store wat ze willen/kunnen met die wielen. Dan heb je toch een direct antwoord?stansfield schreef: ↑24 sep 2024 13:13 Ik zit een beetje rond te kijken naar een nieuwe fiets en ik vind de TCR Advanced Pro 1 Di2 wel een mooie fiets. Maar weten jullie misschien hoeveel de Giant wielen kunnen dragen qua maximaal gewicht? Weeg zelf zo rond de 108-110 kilo dus wil eigenlijk wel wat meer ruimte over hebben dan wielen die maar 110 kilo aan kunnen.
Altijd doen idd. Toen ik vorig jaar op zoek was heb ik die vraag gesteld ivm een set SLR2 en daar waren ze niet happig op (=kon niet). Maar zal van de zaak afhangen, off misschien of het wel/geen aanbieding is oid, ben wel benieuwd.
-
- Forum-lid
Ook al even gedaan. Maar wie weet wist iemand het hier.Jans schreef: ↑25 sep 2024 13:30Waarom neem je geen contact op met een Giant store wat ze willen/kunnen met die wielen. Dan heb je toch een direct antwoord?stansfield schreef: ↑24 sep 2024 13:13 Ik zit een beetje rond te kijken naar een nieuwe fiets en ik vind de TCR Advanced Pro 1 Di2 wel een mooie fiets. Maar weten jullie misschien hoeveel de Giant wielen kunnen dragen qua maximaal gewicht? Weeg zelf zo rond de 108-110 kilo dus wil eigenlijk wel wat meer ruimte over hebben dan wielen die maar 110 kilo aan kunnen.
Zojuist ook antwoord gekregen. Wielen kunnen 125 kilo hebben dus dat is helemaal goed. Dat kunnen mijn huidige wielen ook.
Upgrade moet bij de Giant Dealer gevraagd worden.
-
- Forum-lid
Iemand due een mooi en betaalbaar stuurtje weet die past op de giant tcr advanced pro? Zou alu zijn die 40cm breed is en platte aero vorm