Ik heb ze ook (2016). Paar duizend km mee gereden, met zorg: alleen droog en na rit/voor gebruik blaas ik de velgen en blauwe blokken droog. Zien er nog uit zgan. Ik was vantevoren gewezen op het risico. Vandaar deze precautionary measures. Wellicht heeft MY17 een betere bestendigheid tegen " wear"?
Titanium fietsen
Ik heb ze ook (2016). Paar duizend km mee gereden, met zorg: alleen droog en na rit/voor gebruik blaas ik de velgen en blauwe blokken droog. Zien er nog uit zgan. Ik was vantevoren gewezen op het risico. Vandaar deze precautionary measures. Wellicht heeft MY17 een betere bestendigheid tegen " wear"?
De groeten
Philippos heeft het antwoord al gegeven. Vorig voorjaar heb ik deze gekocht. Prima contact met die lui. Goed begeleid bij de aankoop. Én een hele fijne stalen fiets.
Ben blij dat ik deze nog voor de corona crisis en de brexit heb kunnen kopen.
Als het virusje achter ons ligt, kunnen we gewoon ouderwets fietsen gaan smokkelen.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl
Even een dagje door het britse shit-weer fietsen en dan kun je de fiets direct weer meenemen alsof deze altijd al in bezit is geweest. Heb je aan deze kant van de plas ook geen problemen.
Een fietsspullensmokkelvakantie naar Engeland zal inderdaad zomaar eens het nieuwe normaal van de komende jaren kunnen worden.
Belachelijk dat alles uit China zo door de douane vliegt en dat alles uit Engeland wordt gecontroleerd. Het is vooral pestgedrag om dat ze niet meer mee willen doen maar in feite pesten ze de eigen burgers minstens even hard en spelen ze de veel gevaarlijker concurrent in de kaart.
Belachelijk dat alles uit China zo door de douane vliegt en dat alles uit Engeland wordt gecontroleerd. Het is vooral pestgedrag om dat ze niet meer mee willen doen maar in feite pesten ze de eigen burgers minstens even hard en spelen ze de veel gevaarlijker concurrent in de kaart.
Campagnolo Ultra Dork
Ik heb ongeveer 15k met een Fulcrum Nite gereden. Voorwiel als nieuw en net zoals al gezegd, regelmatig schoonmaken en het remstof verwijderen van remrand en blokjes. 1 regenrit zorgde al voor strepen op het achterwiel. Niet doen dus. Dat was al na 50km... De andere 14950km toonde ook het achterwiel verder geen slijtage. Dus het zijn echt wel droogweer wielen.Codalunga schreef: ↑25 mar 2021 18:16
Ik heb ze ook (2016). Paar duizend km mee gereden, met zorg: alleen droog en na rit/voor gebruik blaas ik de velgen en blauwe blokken droog. Zien er nog uit zgan. Ik was vantevoren gewezen op het risico. Vandaar deze precautionary measures. Wellicht heeft MY17 een betere bestendigheid tegen " wear"?
Je wil er ook niet mee in de regen rijden want dat remt voor geen meter... Zo ben ik in dat ene ritje ook de stoep op gevlogen omdat ik niet op tijd kon stoppen bij de eerste de beste rempoging.
Laatst gewijzigd door leon1 op 26 mar 2021 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Ride bikes, not tanks!
-
- Forum-lid
- Berichten: 484
- Lid geworden op: 12 jun 2012 10:29
Bij regen dien je wielen altijd even droog te remmen alvorens deze voldoende remkracht generen. Dit geldt zowel voor alu als carbon.
Paar keer de remmen aantikken voordat je echt moet doorremmen en je remkracht is aanzienlijk verbeterd. Uiteraard onmogelijk in een onverwachte situatie / uitwijk manoeuvre.
Ik heb de eerste versie Shamal Mille gehad en heb nog steeds de tweede versie. Juiste blokken, goed schoonmaken en idealiter droog weer voor de Nederlandse / Vlaamse wegen is ook mijn advies.
Hier in Italië meerdere malen in de regen mee op stap geweest zonder zichtbare slijtage. In NL / België ligt er over het algemeen wat meer zand op de weg wat icm regen een schurend effect heeft.
Enige optie voor permanent zwart ongeacht de weersomstandigheden met velgrem is carbon.
Paar keer de remmen aantikken voordat je echt moet doorremmen en je remkracht is aanzienlijk verbeterd. Uiteraard onmogelijk in een onverwachte situatie / uitwijk manoeuvre.
Ik heb de eerste versie Shamal Mille gehad en heb nog steeds de tweede versie. Juiste blokken, goed schoonmaken en idealiter droog weer voor de Nederlandse / Vlaamse wegen is ook mijn advies.
Hier in Italië meerdere malen in de regen mee op stap geweest zonder zichtbare slijtage. In NL / België ligt er over het algemeen wat meer zand op de weg wat icm regen een schurend effect heeft.
Enige optie voor permanent zwart ongeacht de weersomstandigheden met velgrem is carbon.
Precies, mijn twee setjes (Mavic SUP ceramic en mavic Open Pro ceramic+) zijn na negen jaar nog helemaal gaaf, op dunne lijntjes na waar verkeerd afgestelde remblokjes net buiten de ceramische laag de geanodiseerde coating wegschuurden.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
- Globeskater1983
- Forum-lid
- Berichten: 278
- Lid geworden op: 18 apr 2013 13:23
Ik zit te wachten op de levering van mijn nieuwe fiets. Ik heb de Koppel Titanium All Road besteld en hopelijk is die eind juni/begin juli klaar. Ligt vooral aan wanneer de onderdelen zoals de groepset binnen komen. Na 12 jaar op mijn oude aluminium Moser is het wel spannend zo'n nieuwe fiets. Ik hoop dat ik er net als mijn Moser weer heel veel jaren plezier aan ga hebben.