Snap jouw vraag wel, maar ik denk dat hij doelt op de VCLS: vertical compliance, lateral stiffness.de zwarten schreef:Ik snap wel dat je graag met je Canyon rijdt, maar een vork die geen mm flex heeft en toch comfortabel is, dat moet je me toch eens uitleggen.Jaap Telder schreef:...full carbon voorvork die geen mm flex heeft en toch comfortabel is.
Canyon
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."
-
- Forum-lid
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 01 aug 2007 19:55
@jackbrown Een mooie fiets. SRAM force, mooie wielen. Stijf en laag gewicht tegen een scherpe prijs. Maar voor dit bedrag zijn er ook veel andere mooie fietsen. Blijft lastig
Zoals?maarten_deboer schreef:@jackbrown Een mooie fiets. SRAM force, mooie wielen. Stijf en laag gewicht tegen een scherpe prijs. Maar voor dit bedrag zijn er ook veel andere mooie fietsen. Blijft lastig
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
- Stuntman Mike
- Forum-lid
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04
Kunnen er nog eens wat foto's gepost worden van vooral de SLX en Aeroad's !?
Duidelijk. Heb je in jouw keuzeproces ook bewust geselecteerd op de geometrie van het frame?maarten_deboer schreef:@jackbrown Een mooie fiets. SRAM force, mooie wielen. Stijf en laag gewicht tegen een scherpe prijs. Maar voor dit bedrag zijn er ook veel andere mooie fietsen. Blijft lastig
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."
-
- Forum-lid
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 13 mei 2013 21:52
Kijk eens op pagina 461, wat wil je zien?Stuntman Mike schreef:Kunnen er nog eens wat foto's gepost worden van vooral de SLX en Aeroad's !?
-
- Forum-lid
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 23 aug 2013 11:17
- Locatie: Apeldoorn
Ja, praktisch niks. Het frame van de ultimate al is 1220 gram en dat van de al slx 1160 gram. Het is dus puur een gewichtsupgrade, verder kan ik zeggen dat ik ontzettend fan ben van die groene slx(nooit gedacht dat ik nog eens fan zou zijn van een fiets met neongroene accenten). Vraag die ik mijzelf wel stel is of het gewichtsverschil overal klopt.
Ultimate al met ultegra is 7.3kg en al slx met sram force is 7.2kg. Verder als je een goede wielset neemt kan je het gewicht van beide alu fietsen onder de 7kg brengen, dat is wel vrij bijzonder.
Het is de vraag of jij 200 euro uit wil geven voor force ipv ultegra en (volgens mij) 200gram gewichtsverschil
Ultimate al met ultegra is 7.3kg en al slx met sram force is 7.2kg. Verder als je een goede wielset neemt kan je het gewicht van beide alu fietsen onder de 7kg brengen, dat is wel vrij bijzonder.
Het is de vraag of jij 200 euro uit wil geven voor force ipv ultegra en (volgens mij) 200gram gewichtsverschil
Hoi Jaap,Jaap Telder schreef:Roadlite AL F6 2014: heb deze fiets nu een tijdje( als herfst/winterfiets). Rijdt onwaarschijnlijk goed!remirom schreef: Veel nieuwe canyons bijgekomen precies ! Hopelijk geven de nieuwe eigenaars ook hun rijimpressies door ....
Dit is geen instapfiets meer, als je geblindoekt op deze fiets zou rijden denk je aan een duurdere middenklasser. Gweldig stabiel, stuurt goed, comfortabele zadelpen, full carbon voorvork die geen mm flex heeft en toch comfortabel is. Kan hier uren mee in het zadel zitten.
Meer heb je niet nodig, en dat voor €999,-, ja ik ben echt enthousiast geworden.
Steek een paar lichte wieltjes erin en je hebt ook nog een fiets van dik onder de 8kg.
Ter vergelijking: ik heb ook een Scott Cr1 Pro en een Pinarello FP Due 2013 asymetric.
Hoe ervaar jij de voorvork van de Roadlite 2014? Ik heb een review gelezen waarin gezegd werd dat deze niet stijf genoeg is.
"The fork, although it’s now a full carbon one, lacks the stiffness that made this material famous. Weight is decent, of 350 grams, but for one reason or another, it’s either not stiff enough or there are some issues in the headset area, the bottom line being that it has a play or some kind of forward-backward movement. It’s not something that alters significantly the quality of the ride, still I am sure that a perfectly stiff/fixed front end would make more people happy." Bron: http://www.bike-advisor.com/story/first ... -2014.html
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
Dag flymara,
ik ken die test, had ik gelezen.
Ik denk dat in die test de voorvork/balhoofd niet juist is afgesteld of gemonteerd. Bij mijn vork zit er absoluut geen speling in en is zo stijf als een plank.
Als ik de voorrem inknijp en de fiets krachtig naar voren duw geeft de vork geen krimp, zelfs geen buiging (wat bij mijn Scott Cr1 Pro bv. wel het geval is, die zie je vanaf het balhoofd dan enigszins doorbuigen (flex).
Ook als ik met één hand beide vorkpoten beetpak en probeer door te buigen voel ik geen beweging.
Deze voorvork vind ik juist één van de pluspunten van de fiets, lekker strak.
ik ken die test, had ik gelezen.
Ik denk dat in die test de voorvork/balhoofd niet juist is afgesteld of gemonteerd. Bij mijn vork zit er absoluut geen speling in en is zo stijf als een plank.
Als ik de voorrem inknijp en de fiets krachtig naar voren duw geeft de vork geen krimp, zelfs geen buiging (wat bij mijn Scott Cr1 Pro bv. wel het geval is, die zie je vanaf het balhoofd dan enigszins doorbuigen (flex).
Ook als ik met één hand beide vorkpoten beetpak en probeer door te buigen voel ik geen beweging.
Deze voorvork vind ik juist één van de pluspunten van de fiets, lekker strak.
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
Waar zit dan het comfort van die vork, Jaap?
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®