Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

simic
Forum-lid

simic 09 apr 2009 20:43

Ja inderdaad, heb je je niet vertypt? Ik denk ook een 51.

timcap
Forum-lid

timcap 09 apr 2009 23:02

Ik zou graag willen weten welke maat ik zou moeten hebben?
Ik ben 1.80 en heb een binnenbeenlengte van 89cm
Wil best diep zitten.
\'\'I don\'t dream my life, I live my dreams\'\'

bianchisl3
Forum-lid

bianchisl3 09 apr 2009 23:10

simic schreef:Ja inderdaad, heb je je niet vertypt? Ik denk ook een 51.

de monsternaar schreef:Ik denk een 51 en of misschien kleiner maar zeker geen 56 is veel te groot.
een 56 cm is voor iemand van 180cm.
Nee, dit is zeker een 56!

Afbeelding

enrique1
Forum-lid

enrique1 09 apr 2009 23:18

Was gisteren in de fietsenwinkel gaan zien voor een S2 maar hij was niet verkrijgbaar wegens kabelproblemen in de buizen .Ze konden niet zeggen wanneer hij terug leverbaar is

perik
Forum-lid

perik 09 apr 2009 23:19

Een 56 is duidelijk veels te groot voor iemand van 1m59. Reed Jens Voigt niet ook op een 56cm cervelo? Als ik de foto van BianchiSL3 zie dan krijg ik ook de indruk dat die fiets nogal op de groei gekocht is? Ik zou eens passen op een 51, die 48 is wel errug klein.

bianchisl3
Forum-lid

bianchisl3 10 apr 2009 00:22

Ach, die sterk sloping frames zijn toch een soort kinderfietsen ;) En natuurlijk is dit frame op de groei gekocht. Maar hij fietst hier prima op hoor, bovendien ben ik een ouderwetse fietser. Ik houd van grote traditionele frames en kies zelf liever een cm te groot dan een cm te klein. Ik zie dan ook liever een frame met een rechte (horizontale) bovenbuis dan een sterke aflopende bovenbuis met een zadelpen van 30cm :(

stockie
Forum-lid

stockie 10 apr 2009 00:43

BianchiSL3 schreef:En natuurlijk is dit frame op de groei gekocht. Maar hij fietst hier prima op hoor, bovendien ben ik een ouderwetse fietser. Ik houd van grote traditionele frames en kies zelf liever een cm te groot dan een cm te klein. Ik zie dan ook liever een frame met een rechte (horizontale) bovenbuis dan een sterke aflopende bovenbuis met een zadelpen van 30cm :(

Dit vind ik wel wat kort door de bocht hoor. Met mijn 18 jaar heb ik zelf nog geen kinderen :p maar ik zou mijn zoon toch geen frame kopen dat 4 cm te groot is. Ik weet dat het een dure investering is, maar een goedpassende fiets is wel wat waard. Natuurlijk kan hij hierop fietsen, maar qua zithouding is dit zeeeeker niet ideaal. Je zoon is volop in de groei, de kans op blessures is nu erg groot, en een slechte zithouding helpt daar niet bij.
En dat van die horizontale bovenbuis: een sloping frame 2 maten te groot kopen om wat minder zadelpen te zien vind ik maar een kromme redenering. Ik heb me bij de aankoop van mijn nieuwe fiets profesioneel laten uitmeten en sindsdien spring ik veel nauwkeuriger om met de geometrietabellen en terecht. Een kleine wijziging maakt soms een wereld van verschil.
Stockie

demonsternaar
Forum-lid

demonsternaar 10 apr 2009 10:37

Stockie schreef:
BianchiSL3 schreef:En natuurlijk is dit frame op de groei gekocht. Maar hij fietst hier prima op hoor, bovendien ben ik een ouderwetse fietser. Ik houd van grote traditionele frames en kies zelf liever een cm te groot dan een cm te klein. Ik zie dan ook liever een frame met een rechte (horizontale) bovenbuis dan een sterke aflopende bovenbuis met een zadelpen van 30cm :(

Dit vind ik wel wat kort door de bocht hoor. Met mijn 18 jaar heb ik zelf nog geen kinderen :p maar ik zou mijn zoon toch geen frame kopen dat 4 cm te groot is. Ik weet dat het een dure investering is, maar een goedpassende fiets is wel wat waard. Natuurlijk kan hij hierop fietsen, maar qua zithouding is dit zeeeeker niet ideaal. Je zoon is volop in de groei, de kans op blessures is nu erg groot, en een slechte zithouding helpt daar niet bij.
En dat van die horizontale bovenbuis: een sloping frame 2 maten te groot kopen om wat minder zadelpen te zien vind ik maar een kromme redenering. Ik heb me bij de aankoop van mijn nieuwe fiets profesioneel laten uitmeten en sindsdien spring ik veel nauwkeuriger om met de geometrietabellen en terecht. Een kleine wijziging maakt soms een wereld van verschil.

hier kan ik me volledig bij aansluiten,
ik begrijp je redenering van dat je niet ieder jaar en nieuw frame wild kopen, maar koop als kinderen in de groei zijn een wat goedkopere frame maar niet een verkeerde maat.
als een fiets te groot is zit je te veel over strekt wat voor iemand in de groei is niet aan te raden is.
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 10 apr 2009 12:37

53x11 schreef:Op welke maat Cervelo Soloist Team (model 2008) zouden jullie een dame met de volgende maten zetten?

lengte: 1.59
been (inseam): 75
torso: 56
armlengte: 60

(Ik heb wel een idee, maar ben benieuwd naar wat jullie denken)

Dank voor de antwoorden so far. Ik dacht zelf meer aan een 48 cm frame eigenlijk. Denken jullie dat dit te klein is dan?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

stockie
Forum-lid

stockie 10 apr 2009 12:44

ik denk niet dat dit te klein is. Ikzelf rijd op een 54cm frame (105mm stuurpen) en dit zit als gegoten. Ik ben 1m70. Een 51cm frame zal je waarschijnlijk nog net passen (je hebt redelijk lange benen in verhouding tot je lengte) maar een stuurpennetje van 6cm staat niet mooi en doet ook niet veel goed aan de bestuurbaarheid van de fiets.
Stockie

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 10 apr 2009 13:09

Fiets is niet voor mij maar voor mijn (niet zo lange) zusje. 't Gaat zowiezo een mini-fietsje worden, maar uiteraard graag zoveel mogelijk in de juiste verhoudingen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 10 apr 2009 13:36

De Cervelo heeft in die hele kleine maat nog steeds een 73 graden zitbuis. Iets wat ik totaal niet snap, net alsof er op die kleine frames 12-13 cm stuurpennen gemonteerd worden...

Probleem van de 48 is dat de balhoofdbuis wel heel erg kort is met 100 mm.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie