Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Pinarello

deijn
Forum-lid

Gebruikersavatar deijn 08 jul 2012 10:40

scottpch schreef:Ik denk ook 2011, de prijs is wat aan de hoge kant voor een 2011 uitvoering. Bij Evertse 2400,- met lage wielen, bij Vos 2012 model voor 2500,-. Een set cosmic carbone wielen kosten ong. 650,- tot 700,-, dus reken maar uit.
Succes met je keuze. :)
+1 ik vind het ook goed aan de prijs.
Ik heb dit model zelf ook en het is zeker een 2011 model.
Zoek even op internet volgens mij zijn erg genoeg aanbieders waar je een betere deal kan maken.
Als je te vroeg juicht, heb je in ieder geval lol gehad.

Pieces
Forum-lid

Pieces 08 jul 2012 11:13

Dank voor jullie reacties.

Als je de prijs vergelijkt met de aanbieding bij Vos scheelt het toch wel aanzienlijk. Vos is ook aanzienlijk dichter bij voor mij dus dat is goed. Weten jullie of Vos ook maatmetingen doet? En ik ben niet zo heel erg thuis in Campagnolo, heb ik het goed begrepen dat Campagnolo Aténa ongeveer overeen komt met Shimano Ultegra?

Nogmaals dank voor jullie input.

scottpch
Forum-lid HC

scottpch 08 jul 2012 12:05

Centaur komt overeen met Ultegra, Athena is een stapje hoger. Zorg eerst dat je weet welke maat je moet hebben, bij Vos gaat dat heel snel op het oog. Dat is niet per se slecht, maar wat beter beslagen ten ijs voor de dag komen, voorkomt eventuele teleurstellingen mbt de maat. Succes.

quarter
Forum-lid

quarter 08 jul 2012 12:12

Vos meet niet je lichaam op volgens de bekende meetsystemen in de markt. Je zal voor je zelf moeten uitmaken welke maat je ongeveer nodig hebt en vervolgens een proefrit gaan maken en zelf beslissen wat voor jou het beste is. Laat je niet door Vos dwingen de maat te kiezen die zij voor ogen hebben. Jij beslist !Dwing ook een proefrit af.

Atena is volgens mij wel te vergelijken met Ultegra.

Robson
Forum-lid

Robson 08 jul 2012 18:57

@Pieces,

Als je naar vos toegaat neem dan wel iemand mee die verstand van fietsen heeft want hij smeert je zomaar de verkeerde maat aan als hem dat uitkomt, en verwacht niet al te veel vd service die hij zegt dat ie geeft want daar houdt hij zich toch niet aan, heb het ooit zelf meegemaakt en voor mij nooit geen fiets van de vos meer, succes met je keuze.
Pinarello Dogma2 WRC

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 08 jul 2012 18:57

Athena = ultegra (maar dan 11sp).
Frama halen bij Vos is idd zeker weten welke maat je moet hebben. Ik heb ze hele gekke dingen zien doen die enkele keer dat ik er ben geweest. Vasthoiden aan je eigen maatkeuze! Mijn keuze zoi Evertse zijn, maar is denk ik beetje ver weg voor je.
Less is bore

Robson
Forum-lid

Robson 08 jul 2012 19:17

Kan iemand mij vertellen hoe ik een foto moet plaatsen, ik krijg het niet voor elkaar!!
Alvast bedankt!
Pinarello Dogma2 WRC

Kiekeboe
Forum-lid

Gebruikersavatar Kiekeboe 09 jul 2012 10:25

Pieces schreef:Hallo allemaal,

Sinds enige tijd ben ik aan een kijken voor een nieuwe racefiets. Ik had eigenlijk niet eerder over Pinarello nagedacht aangezien ik dacht dat die buiten budget zouden vallen maar dat bleekt toch mee te vallen. Nu heb kwam ik deze Pinarello tegen: FPQuatro (Onda FPK1) Ultegra. Nu heb ik er als extra Mavic Cosmic SL velgen(helaas nog zonder bandjes) op laten zetten, dan komt hij er zo uit te zien:

Afbeelding

Nu ben ik niet erg thuis in de kleur set en uit welk jaar deze is (ik denk 2011), dus ik hoop dat jullie mij dat kunnen vertellen.

De dealer vraagt er met deze velgen 3400 Euro voor, is dat een schappelijke prijs?

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Ik zou indien mogelijk zeker voor het 2012 model gaan.
Zet een 2011 naast een 2012, ik vind die geïntegreerde kabels zoveel malen mooier :)

deijn
Forum-lid

Gebruikersavatar deijn 09 jul 2012 12:29

Ik zou indien mogelijk zeker voor het 2012 model gaan.
Zet een 2011 naast een 2012, ik vind die geïntegreerde kabels zoveel malen mooier :)
Maar het spuitschema zoveel lelijker :lol:
Als je te vroeg juicht, heb je in ieder geval lol gehad.

Pieces
Forum-lid

Pieces 09 jul 2012 12:53

deijn schreef:Maar het spuitschema zoveel lelijker :lol:
Helemaal mee eens, ik was (bijna 8-) ) meteen verkocht dat ik die 2011 zag staan, als ik die dan vergelijk met de schema's van dit jaar bij Vos is dat toch wel een stukje minder (maargoed, smaken verschillen).

Ik ga morgenochtend langs Vos om te kijken hoeveel ik daar kwijt ben voor een 2012 met Cosmis velgen. Mijn optie (fiets op de foto) was wel opgemeten (wat ik niet onbelangrijk vindt) en het gevoel van service was daar erg goed. Ik ga dus even kijken wat het verschil is en of ik het dat waard vind (goedkoper 2012, minder mooi + minder goede service of duurder 2011, mooier + goede service).

Valt me wel op dat Vos niet zo best uit de bus komt.

Ik laat morgen wel even weten hoe en wat!

Pieces
Forum-lid

Pieces 10 jul 2012 16:38

Zo, besluit is genomen!

Vanmorgen naar Vos geweest, indrukwekkend hoeveel (mooie) fietsen ze daar hebben hangen, de jongen die mij hielp was ook aardig. Echter toch jullie reacties (en de al eerder vernomen feedback) over de winkel meegenomen in mijn besluit. Je merkt het ook in de winkel, het moet allemaal snel (want ze hebben het erg druk met telefoon en mensen in de winkel).

De Pinarello 2012 met Ultegra en Mavic Cosmic SL velgen komt bij Vos uit op €3400 Euro (verschil Althena en Ultegra is toch zo'n dikke 300 Euro). Scheelt dus niet zoveel. Het feit is dat ik de kleurstelling (spuitschema) van de 2011 mooier vind en daarbij vind ik het niet zo'n issue dat de kabels buiten het frame omlopen (jammer, puntje voor een volgend frame over 10 jaar ;) ).

Ik heb dus gekozen voor de Pinarello 2011 FP Quatro bij Beukers! Allemaal bedankt voor de input t.b.v. mijn besluitvorming!

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 10 jul 2012 17:22

Hier in Corvara staat een Quattro met Ultegra Di2 en Fulcrum R5 wielen voor 3390,-...... ;-)

Maar gefeliciteerd met je fiets!!
Less is bore

Plaats reactie