Cervélo
53x11 schreef:53x11 schreef:Op welke maat Cervelo Soloist Team (model 2008) zouden jullie een dame met de volgende maten zetten?
lengte: 1.59
been (inseam): 75
torso: 56
armlengte: 60
(Ik heb wel een idee, maar ben benieuwd naar wat jullie denken)
Dank voor de antwoorden so far. Ik dacht zelf meer aan een 48 cm frame eigenlijk. Denken jullie dat dit te klein is dan?
Ik denk dat je daar wel goed mee zit hoor. Wat AMC zegt klopt wel, 10cm balhoofd is wel weinig. Ik rijd op een 52 Scott en zou een 51 Cervelo uitkomen en ben 1.71 met 81 cm binnenbeen lengte. Ik heb dus relatief lange benen. Een 51 zou wel moeten kunnen, maar je komt dan denk ik vrij lang te zitten. Haar armen zijn bijna net zo lang als die van mij (ik wist dat is rare maten had, maar zo raar...) dus ik vermoed dat je met 1-2cm spacers wel uit moet komen.
Ik zie nu ook dat de 48 normale wielen heeft, ik dacht dat het 650c wielen waren, maar dat is alleen in de P-serie. Maakt de keuze weer makkelijker.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
timcap schreef:Ik zou graag willen weten welke maat ik zou moeten hebben?
Ik ben 1.80 en heb een binnenbeenlengte van 89cm
Wil best diep zitten.
Een 56, kleiner moet je echt niet gaan, want dan wordt het hoogte verschil tussen zadel en stuur echt te groot.
Dank allen nogmaals. Ik ben wel overtuigd nu. Het wordt een 48. Stuurpen wordt een beetje proberen denk ik.
@Amclassic-fan: is die 73 graden zitbuis niet gewoon zodat je op de juiste afstand t.o.v. het bracket komt te zitten?
@Amclassic-fan: is die 73 graden zitbuis niet gewoon zodat je op de juiste afstand t.o.v. het bracket komt te zitten?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Amclassic-fan schreef:timcap schreef:Ik zou graag willen weten welke maat ik zou moeten hebben?
Wil best diep zitten.
Een 56, kleiner moet je echt niet gaan, want dan wordt het hoogte verschil tussen zadel en stuur echt te groot.
kleiner als een 56 zou ik zoiezo niet doen dat kan mijn rug niet aan denk ik.
maar ik zat te twijfelen over een 58 maar ik denk dat ik dan een te kleine stuurpen moet monteren en dat is niet echt mooi al vindt ik het zelf.
\'\'I don\'t dream my life, I live my dreams\'\'
timcap schreef:Amclassic-fan schreef:timcap schreef:Ik zou graag willen weten welke maat ik zou moeten hebben?
Wil best diep zitten.
maar ik zat te twijfelen over een 58 maar ik denk dat ik dan een te kleine stuurpen moet monteren en dat is niet echt mooi al vindt ik het zelf.
Exact mijn maten. Ik zou ook gaan voor een 56 cm. Kleiner niet, maar groter ook niet.
fizik schreef:timcap schreef:Amclassic-fan schreef:
Exact mijn maten. Ik zou ook gaan voor een 56 cm. Kleiner niet, maar groter ook niet.
ik heb een 93cm binnenlengte en ik rij op een 58. Begin was het wel even wennen zo diep zitten, en als ik me nu met andere renners vergelijk zit ik nog heel diep!
ik ben sterk aant twijfelen tussen een cervélo rs-sl of isaac ulrasonic ( omdat ik hoor dat ze bijna failliet zijn, isaac?????), eruit geraken das iets anders maar.....
Nu kwam ik op een site in denemarken genaamd www.fabin.dk
Daar doen ze nu grote sales, en dat is nog lichtjes uitgedrukt! op cervélo tot 38% korting!
als je het uitrekend naar euro's scheelt dit toch veel geld.....mochten er mensen bij geholpen zijn, bij deze......
wou het alleen maar ff vermelden...
groetjes witte
Nu kwam ik op een site in denemarken genaamd www.fabin.dk
Daar doen ze nu grote sales, en dat is nog lichtjes uitgedrukt! op cervélo tot 38% korting!
als je het uitrekend naar euro's scheelt dit toch veel geld.....mochten er mensen bij geholpen zijn, bij deze......
wou het alleen maar ff vermelden...
groetjes witte
Colnago E1
Als het niet gaat zoals het moet dat moet het zoals het gaat.
Als het niet gaat zoals het moet dat moet het zoals het gaat.