Of je zet het aan op de achtergrond.
https://youtu.be/Nm64Eag373Y?feature=shared
(thanks to Ernie C )
Fiets Magazine nr. 12-2024 is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
Of je zet het aan op de achtergrond.
De muur heeft ooit vochtproblemen gehad en in heel lang geleden geïmpregneerd en nu droog. Ik heb de hele muur nagemeten op vocht alles valt binnen de marge. Inderdaad is het idee eerst alles wat los zit te verwijderen en alles wat echt goed vastzit te laten zitten.Dubbeldekker schreef: ↑08 okt 2024 00:09 Even nog terug naar de essentie:
Je post impliceert dat je waterschade hebt gehad, klopt dat?
In dat geval zou ik de hele muur met stucwerk nameten op vocht en afkloppen op losse delen. Alles wat los zit verwijderen, echt grondig! En daarna aansmeren met een diepgrond.
Laten drogen en een ruwer er op smeren.
Dan opvullen en lang laten drogen.
Vervolgens afspacken met een stuclaag die past bij de rest van je muur en zo vlak mogelijk afwerken met spackmes en spons.
De opvulling krimpt sowieso iets terug dus die kun je nadien opvullen met een afwerking die aansluit op de rest van je muur.
De vibe van de muziek trek ik nog wel, maar de vibe van die gasten krijg je erbij, daar ga ik vrij slecht op.daniel1975 schreef: ↑07 okt 2024 21:39 Noodgeval trek ik nog wel. Heeft een aardige Henk&Henk vibe (en dat is altijd goed!)
Helemaal eens!! Dan liever Henk&Henkrikkert schreef: ↑08 okt 2024 08:09De vibe van de muziek trek ik nog wel, maar de vibe van die gasten krijg je erbij, daar ga ik vrij slecht op.daniel1975 schreef: ↑07 okt 2024 21:39 Noodgeval trek ik nog wel. Heeft een aardige Henk&Henk vibe (en dat is altijd goed!)
Diepgrond voorkomt zuigen en poederen van de ondergrond, wat kan leiden tot loslaten en ruwer maakt een soort grof schuurpapier van je muur. Daar blijft stuc beter aan plakken, ook op de korte termijn wat de verwerking een stuk prettiger maakt.rikkert schreef: ↑08 okt 2024 08:07De muur heeft ooit vochtproblemen gehad en in heel lang geleden geïmpregneerd en nu droog. Ik heb de hele muur nagemeten op vocht alles valt binnen de marge. Inderdaad is het idee eerst alles wat los zit te verwijderen en alles wat echt goed vastzit te laten zitten.Dubbeldekker schreef: ↑08 okt 2024 00:09 Even nog terug naar de essentie:
In dat geval zou ik de hele muur met stucwerk nameten op vocht en afkloppen op losse delen. Alles wat los zit verwijderen, echt grondig! En daarna aansmeren met een diepgrond.
Vervolgens afspacken met een stuclaag die past bij de rest van je muur en zo vlak mogelijk afwerken met spackmes en spons.
De opvulling krimpt sowieso iets terug dus die kun je nadien opvullen met een afwerking die aansluit op de rest van je muur.
Daarna moet je me even helpen. Een diepgrond, dat is voorstijk als ik een beetje google toch? Die ruwer is een soort grondverf? en daar overheen dan de stuclaag.
Ik snap het geloof ik. Ik ben bang dat het gezien wat andere dingen thuis even moet wachten. Maar als het zover is, zeker mijn voordeel mee doen.Ernie C. schreef: ↑08 okt 2024 09:41Diepgrond voorkomt zuigen en poederen van de ondergrond, wat kan leiden tot loslaten en ruwer maakt een soort grof schuurpapier van je muur. Daar blijft stuc beter aan plakken, ook op de korte termijn wat de verwerking een stuk prettiger maakt.rikkert schreef: ↑08 okt 2024 08:07De muur heeft ooit vochtproblemen gehad en in heel lang geleden geïmpregneerd en nu droog. Ik heb de hele muur nagemeten op vocht alles valt binnen de marge. Inderdaad is het idee eerst alles wat los zit te verwijderen en alles wat echt goed vastzit te laten zitten.Dubbeldekker schreef: ↑08 okt 2024 00:09 Even nog terug naar de essentie:
Daarna moet je me even helpen. Een diepgrond, dat is voorstijk als ik een beetje google toch? Die ruwer is een soort grondverf? en daar overheen dan de stuclaag.