Tubeless
Eerder in dit topic advies gevraagd mbt mijn 2 pirellis die van mn velg zijn geknald... Zie nu toevallig deze voorbij komen. Ik was schijnbaar niet de enige. Gelukkig geen schade aan overgehouden!Orlok schreef: ↑26 jul 2023 10:24 Pirelli heeft een terugroepactie: viewtopic.php?p=1597893#p1597893
2 weken is geen enkel probleem. Het wordt pas een probleem als het echt maanden stil staat.
6 maanden is een redelijke termijn ja.
6 maanden is een redelijke termijn ja.
-
- Forum-lid HC
Een gravelband met noppen slijt sneller dan een racebandje, zeker met een wat zachtere compound zoals de WTB Riddler of Conti Terra Speed en dan ben je al veel sneller aan nieuwe banden toe.
Kun je meteen de latex vervangen.
Terra speed zit er bij mij inmiddels 6000km op.
Noppen zijn op loopvlak inmiddels wel weg, dus wel binnenkort vervangen aangezien het ook wat slechter weer/modderig gaat worden.
Maar opzich met droog weer had ik er nog wel even op kunnen doorrijden.
Terra trail die ik voor heb zitten gaat nog wel even mee.
Noppen zijn op loopvlak inmiddels wel weg, dus wel binnenkort vervangen aangezien het ook wat slechter weer/modderig gaat worden.
Maar opzich met droog weer had ik er nog wel even op kunnen doorrijden.
Terra trail die ik voor heb zitten gaat nog wel even mee.
Laatst voor het eerst nieuwe tubeless gravelbanden geplaatst. Bij het loshalen van de oude banden kwam ik er achter dat er nog zeker 200ml sealant in elke band zat. Ik ben dus net iets the enthousiast geweest met bijvullen afgelopen jaar!
De oude sealant weer hergebruikt en in mn nieuwe banden gegoten!
Nu rij ik sinds kort ook op mijn racefiets tubeless. Voor mijn gravelfiets heb ik de dynaplug racer pro. Nu lees ik wel eens dat die erg lang kan zijn voor een raceband, en dat je daarmee door je velglint kunt prikken bij het pluggen. Wat adviseren jullie? Iemand ervaring met de dynaplug carbon racer? Of gewoon de racer pro blijven gebruiken? Of een ander merk? Ik hoor graag jullie ervaringen!
De oude sealant weer hergebruikt en in mn nieuwe banden gegoten!
Nu rij ik sinds kort ook op mijn racefiets tubeless. Voor mijn gravelfiets heb ik de dynaplug racer pro. Nu lees ik wel eens dat die erg lang kan zijn voor een raceband, en dat je daarmee door je velglint kunt prikken bij het pluggen. Wat adviseren jullie? Iemand ervaring met de dynaplug carbon racer? Of gewoon de racer pro blijven gebruiken? Of een ander merk? Ik hoor graag jullie ervaringen!
- thestudent
- Forum-lid HC
dynaplug is verreweg het meest effectieve en gebruiksvriendelijke systeem. Eigenlijk ook juist een van de weinige die echt effectief werken op een raceband. Dus ik zie geen reden om te wisselen.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Ik laat dat uitsteeksel gewoon zitten. Merk je weinig van. Thuis even bijsnijden.