Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

lnnrtlnnrt
Forum-lid
Berichten: 327
Lid geworden op: 28 nov 2011 14:48

lnnrtlnnrt 09 okt 2020 16:49

klaastuin schreef: 09 okt 2020 16:07
rob74 schreef: 09 okt 2020 16:03 Ik heb feiten fabels (van afgelopen dinsdag) er nog even op terug gekeken en dat is wat Ernst Kuiper beweerd.
https://www.youtube.com/watch?v=NYk39Xo4EV4 op 49m20.
Dan moet Ernst Kuiper leren rekenen. Of jij ;-)

17 op de 1000 is 1,7 op de 100 is 1,7% en niet 0,17%
En zo wordt door een simpele verschuiving van een komma een feit een fabel ;)

Even terug on-topic. Corona beïnvloedde vandaag mijn leven, doordat ik in de teststraat een mini wattenstaafje in m'n neus geduwd kreeg. Geen prettig gevoel, maar gelukkig wordt op precies het moment dat je dat denkt, het staafje alweer teruggetrokken. Nu wachten op de uitslag, thuis, en dus even niet naar buiten :(

Gisteren fantaseerde ik nog over een fietstochtje naar en door de teststraat, maar toen ik ergens een quote las over de vergelijking tussen NL en D, dacht ik, toch maar naar de richtlijnen luisteren.

De quote was: waarom Duitsland het momenteel beter doet met Coronabesmettingen? In Duitsland wordt er geluisterd, in Nederland gediscussieerd.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9121
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 09 okt 2020 17:05

Befehl ist Befehl zit er daar al heel wat generaties in bedoel je?

(sorry, iets met een open doel en geen weerstand kunnen bieden)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8866
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 09 okt 2020 17:28

@ Jij hield je in Frankrijk toch ook aan de mondkapjes plicht?
Ik heb er echt geen 130 euro voor over om het niet te doen.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9121
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 09 okt 2020 17:34

Ik ben nooit te beroerd een slechte grap te houden. Meer moet je er vooral niet achter zoeken
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16751
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 09 okt 2020 17:52

klaastuin schreef: 09 okt 2020 16:34
Ernie C. schreef: 09 okt 2020 16:21
klaastuin schreef: 09 okt 2020 14:03 Dat is een noodoplossing. Ik dacht dat je voorstel was om ook in goede tijden een legertje verpleegkundigen en medici achter de hand te hebben, net zoals bij het leger. Mijn vraag is dan ook nog steeds: hoe dan?
Op korte termijn heb je geen andere optie dan een noodoplossing. Op de langere termijn zul je de zorg aantrekkelijkere te maken. Juist dat 'reservepersoneel' zorgt voor een grote verlaging van de werkdruk.
De zorg aantrekkelijker maken is iets wat al heel lang op de agenda staat en maar niet wil lukken. Als daar een magic bullet voor was was die al lang gevonden. Dat reserve-personeel is een leuke voor in een braninstormsessie, maar gezien het jarenlange personeelstekort in de zorg geen serieuze optie. Tenzij je een briljant idee hebt natuurlijk.

En dan hebben we het nog niet eens over de kosten gehad. In een sector die op termijn ook zonder gekke dingen onbetaalbaar dreigt te worden...
Dat is juist onderdeel van mijn kritiek. Met geld is het echt wel op te lossen. Dat geld geven we nu uit aan beperking van de vrijheid i.p.v. aan het behoud daarvan.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16438
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 09 okt 2020 17:58

Ernie C. schreef: 09 okt 2020 12:59 .......... De kans op een pandemie is volgens mij groter dan op een grondoorlog op Nederlands grondgebied. Toch zijn we daar wel op voorbereid................
Denk je echt dat jullie, en bij uitbreiding België, daar echt klaar voor zijn?
Hopelijk moeten we nooit het bewijs leveren maar ik vrees dat we ook daar niet op voorbereid zijn.
In België zijn we al een hele tijd op niets meer voorbereid.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16438
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 09 okt 2020 18:02

In een café mag je maar met 4 aan tafel.
In je eigen huis is je eigen gezin + 4 anderen de max.

Maar gisteren mocht er op een voetbalwedstrijd van de Belgische ploeg op grondgebied Brussel, waar alle café's moeten sluiten, wel 7000 man komen kijken.

Beeld je even het volgende gesprek in met een medewerker van de Corona help lijn.
Ik: Wij zijn thuis met 4 en willen een gezin met 6 uitnodigen.
=> Dat mag niet max 4.
Ik: En wat als zij ons dan uitnodigen?
=> Grote stilte

Niet echt he maar het zou zo maar kunnen. :mrgreen:
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39641
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 09 okt 2020 18:18

lnnrtlnnrt schreef: 09 okt 2020 16:49 , doordat ik in de teststraat een mini wattenstaafje in m'n neus geduwd kreeg. Geen prettig gevoel, maar gelukkig wordt op precies het moment dat je dat denkt, het staafje alweer teruggetrokken.
Haha, dat is exact het gevoel ja.
Less is bore

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 09 okt 2020 18:19

Bij het begin van de pandemie. Wie herinnert zich de uitspraak van onze beleidsmakers nog 'wij zijn er klaar voor' Wij zijn nooit klaar -zie problemen montmaskers, testen, zuurstof voorraden en ga zo maar door. Hoge graad van people managment.

klaastuin
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 27 mar 2014 14:32

klaastuin 09 okt 2020 18:48

Ernie C. schreef: 09 okt 2020 17:52 Dat is juist onderdeel van mijn kritiek. Met geld is het echt wel op te lossen. Dat geld geven we nu uit aan beperking van de vrijheid i.p.v. aan het behoud daarvan.
Is dat zo? We hadden andere keuzes kunnen maken, dat is logisch. In plaats van bedrijven te steunen om zodoende banen te behouden en de economie draaiende te houden, hadden we ook kunnen investeren in het werven en opleiden van medisch personeel. Misschien hadden we dan nu een handjevol grondstewardessen gehad die na een opleiding van een paar maanden een bed konden verschonen en een patiënt wassen. Misschien. Maar als je gelooft dat dat een substantieel verschil zou maken dan geloof je m.i. in sprookjes. Zeker als het doel is om de rest van de maatschappij lekker door te laten leven. Een exponentiële groei van ziekenhuisopnames vang je niet op met een paar (of tientallen, of honderden) stagiaires.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16751
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 09 okt 2020 21:06

Dat je de stijging van het aantal besmettingen stopt zonder de economie grotendeels stil te leggen is evengoed een sprookje gebleken.

En die bedrijven red je nog steeds als je ze van hun overtollige personeel verlost.
Alleen laat je een deel van dat personeel wat nuttigs doen.
Als het echte ondernemingen zijn, dan vinden ze echt wel weer nieuwe stewardessen, obers, koks en noem maar op tegen de tijd dat er weer vraag is.

Als je denkt dat je er 4 maanden over doet om alleen te leren hoe je en bed verschoont en een washandje hanteert, dan ben je waarschijnlijk boven de 40 en woon je nog thuis bij je ouders.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8866
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 09 okt 2020 21:36

Je hebt wel een heel hoge pet van verplegend personeel. Wat een denigrerende reactie.

Gesloten