Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9150
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 09 feb 2015 22:49

Rij zelf op een 56 met 1m79/81cm BB. Voornamelijk vanwege mijn relatief lange bovenlijf. Foto van mij op deze fiets is ergens in dit topic te vinden (succes! :twisted: ). In jouw geval lijkt me een 58 het meest geschikt, waarschijnlijk met een 9 of 10 cm stuurpen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

raassie
Forum-lid
Berichten: 946
Lid geworden op: 01 feb 2008 06:37

raassie 10 feb 2015 14:07

Heeft er iemand een idee hoe de Cannondale HollowGram Si crank (op de Caad 10 Ultegra) zich verhoudt tot de orignele Ultegra crank? Ik ben de Caad aan het overwegen, maar ben nog niet overtuigd van dit crankstel.
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9150
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 10 feb 2015 14:28

Stijver, lichter, mooier, duurder
Heb laatst een SI gemonteerd voor iemand, is ietsje zwaarder dan mijn eigen SISL, maar het uiterlijk is vrijwel identiek (de SI is uit 1 geheel, de SISL bestaat uit 2 aan elkaar gelijmde delen). Ik vind alleen de meegeleverde FSA kettingbladen niet zo mooi, die zou ik vervangen door Stronglight CT2 oid.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

raassie
Forum-lid
Berichten: 946
Lid geworden op: 01 feb 2008 06:37

raassie 10 feb 2015 14:46

@53x11, bedankt voor het uitgebreide antwoord. Dat neemt wat twijfels weg ;-) Blijft nog genoeg denk werk over de komende tijd...Bijv welke wielen ik ga steken, want de standaard Mavic's worden het iig niet. Budget technisch gesproken de Fulcrum 3 een prima keuze. Esthetisch gesproken neig ik naar de Fulcrum zero ivm de zwarte naven. Dit lijkt me een handiger keuze aangezien de gehele fiets verder (mat) zwart is...
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731

Gebruikersavatar
alypat
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 dec 2010 21:06
Locatie: Woerden

Gebruikersavatar alypat 10 feb 2015 22:04

Afgelopen vrijdag testgereden op Synapse Hi-MOD SRAM Red Disc

Afbeelding

Fijne fiets hoor, maar gaat hem toch niet worden. Vooral omdat de vraagprijs het dubbele is van mijn budget... Het ging mij er dan ook vooral om te ervaren of een Synapse oneffenheden in het wegdek merkbaar beter wegfiltert dan mijn Koga Roadracer. Dat dit het geval is mag niet verbazen, maar ik was positief verrast door het grote verschil. Had ik even nodig om mijzelf ervan te overtuigen dat ik toch echt aan een andere fiets toe ben :D

Was ook onder de indruk van het remmen met hydraulische schijfrem. Valt prima te doseren, en voelt prettig aan. Ook voor het eerst SRAM Red met double tap ervaren. Prachtige groep, maar ik betwijfel of ik aan dat schakelen zou wennen. Daar was de testrit ook veel te kort voor.

Maar zoals gezegd, allemaal theoretische overwegingen voor mij, want ver boven mijn budget. En al zie ik de voordelen van schijfremmen, ik denk ze niet echt nodig te hebben omdat ik voornamelijk droog en vlak fiets. Dan heb de meerprijs (en meergewicht) er niet voor over. Mijn keuze kwam al snel uit op een blauwe Synapse Carbon Ultegra:

Afbeelding

Daarvan worden de wielen vervangen door DT Swiss R 23 Spline, waar ik 28 mm banden op laat monteren. En een extra kettingblad (39) erbij omdat ik een 34 alleen leuk vind in de heuvels en bergen. De standaard cassette (11-32) wordt vervangen door een 12-25, waar ik veel meer aan heb op vlakke wegen.

De fiets kan binnen een week worden geleverd, maar de wielen gaan helaas wat langer duren. Nog even geduld hebben dus, maar hopelijk ruim op tijd klaar voor de geplande toertochten.

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 10 feb 2015 23:07

Hele mooie fiets, mooie kleurstelling ook. Straks wat foto's plaatsen zou leuk zijn :P

koos1978
Forum-lid
Berichten: 623
Lid geworden op: 10 jun 2013 20:31

koos1978 11 feb 2015 07:58

Gefeliciteerd! Aan deze fiets ga je vast veel plezier beleven! Ik heb er in 2013 eentje een dag of 10 gehuurd op gran canaria en dat beviel goed.

Sluwe
Forum-lid
Berichten: 84
Lid geworden op: 05 okt 2013 20:25

Sluwe 14 feb 2015 13:39

Ik heb zo'n bar end plug, maar hoe vouw ik makkelijk het begin van het stuurlint daarin?

Als ik het doe zoals in alle Youtubefilmjes dan past dat zwarte ding er niet in.

Edit: met wat gepruts gelukt.

Gebruikersavatar
alypat
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 dec 2010 21:06
Locatie: Woerden

Gebruikersavatar alypat 22 feb 2015 16:55

Gisteren kon ik mijn nieuwe fiets ophalen:

Afbeelding

Met handgespaakte DT Swiss wielen:

Afbeelding

Net even een kort rondje mee gefietst. Daar ga ik veel plezier aan beleven! De Synapse rijdt veel rustiger dan mijn Koga Roadracer, doordat trillingen en klappen veel beter worden gedempt. Daar helpen de 28 mm banden denk ik ook wel bij, al reed ik op de Koga al met 25 mm.

Ondanks het comfort is de fiets snel en reactief. Voelt lichter aan dan de Koga (en is dat ook). Wel wennen als ik op de pedalen sta: dan is de voorkant duidelijk lichter en nerveuzer dan bij de Koga. Is denk ik vooral een kwestie van wennen en mijn houding iets aanpassen. Shimano Ultegra 6800 schakelt veel lichter dan ik gewend ben. Op de Koga zit ook Ultegra, maar dan twee generaties ouder.

Heb nog geen 38 of 39 blad voor. Die worden blijkbaar nog niet gemaakt voor deze specifieke crank. Moet mij voorlopig zien te redden met 50/34, ondanks dat ik de 39 het meest gebruik. Maar met 12-25 11-speed achter kom ik hopelijk een eind.

Het witte zadel steekt wat af. Maar die had ik vorig jaar al gekocht, en ik heb geen zin om alleen voor de kleur weer een nieuwe zadel te kopen. En ach, als ik er op zit zie ik het zelf toch niet ;)

Cube2000
Forum-lid
Berichten: 229
Lid geworden op: 08 apr 2014 16:53
Locatie: Nederland

Cube2000 22 feb 2015 17:12

Mooie fiets Alypat. :)

Vandaag ook weer een (kort) rondje op m'n nieuwe CAAD10 gereden. Uiteindelijk 30KM. We wilden eigenlijk een rondje van ongeveer 60KM rijden, maar degene met wie ik fietste had nog veel last van z'n knie na zijn val van 3 dagen geleden. Samen uit, samen thuis, dus dan maar een korter rondje.

Afbeelding
Cannondale

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 22 feb 2015 17:39

@alypat: ik vind hem erg mooi! Top.

ilcobra
Forum-lid
Berichten: 126
Lid geworden op: 19 okt 2010 14:32

ilcobra 23 feb 2015 13:44

@Alypat een 39 binnenblad van TA Specialites past op een fsa sl k crank. Ik heb dat ook in combinatie met een 50 buitenblad van fsa en dat schakelt prima.

Plaats reactie