Canyon
-
- Forum-lid
- Berichten: 2863
- Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05
Toch vind ik canyon steeds minder interessant worden.
- ze verkopen liever geen losse framesets
- prijzen zijn naar mijn idee minder scherp geworden.
-lakkwaliteit is meestal niet bijster goed.
-bij de alu frames heb je wel erg lelijke lasnaden.
-levertijden van een half jaar
-uiteraard geen fm op de hoek waar je naar toe kan.
Helaas zijn er niet heel veel alternatieven maar ik ga toch serieus verder kijken.
- ze verkopen liever geen losse framesets
- prijzen zijn naar mijn idee minder scherp geworden.
-lakkwaliteit is meestal niet bijster goed.
-bij de alu frames heb je wel erg lelijke lasnaden.
-levertijden van een half jaar
-uiteraard geen fm op de hoek waar je naar toe kan.
Helaas zijn er niet heel veel alternatieven maar ik ga toch serieus verder kijken.
haaldoor schreef:Ridley Fenix C10 zou voor mij een alternatief zijn voor een CF SL. De Ridley is €2600,- met Campagnolo Chorus.
Maar gelukkig heb ik nog een prima Canyon CF die vooral last heeft van mij als beperkende factor om hard te gaan.
die ridley is een typisch voorbeeld van mooie kader/mooie groep maar met een paar rommelwielen eronder...op zich wel een mooie fiets
-
- Forum-lid
- Berichten: 2863
- Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05
De mavicwielen van canyon ben ik anders ook geen fan van. Uiteraard moet het geld ergens vandaan komen. Een ridley is veel mooier gespoten en bij een fm te bekijken/bestellen.
Ik ben zelf op zoek naar een losse frameset, dat maakt de zoektocht wat lastiger.
Ik ben zelf op zoek naar een losse frameset, dat maakt de zoektocht wat lastiger.
Je kan er misschien geen fan van zijn, maar feit is dat er onder een canyon in die prijscategorie wielen zitten die in retail 500-800 euro kosten, in de ridley 200 euro .gaisdergerman schreef:De mavicwielen van canyon ben ik anders ook geen fan van. Uiteraard moet het geld ergens vandaan komen. Een ridley is veel mooier gespoten en bij een fm te bekijken/bestellen.
Ik ben zelf op zoek naar een losse frameset, dat maakt de zoektocht wat lastiger.
Zelfs al wil je ze niet; je kan er wel $ mee recupereren.
ma soit, zoals eerder gezegd, een canyon koop je niet alleen voor de prijs...
-
- Forum-lid
- Berichten: 2863
- Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05
Dan dat het een rose gaat worden. Die zit op €1200,- en heb daar goede ervaringen qua service. Eigenlijk wil ik een carbon frame rond de €1000,- en icm een lichte vork zijn er die niet veel.
-
- Forum-lid
- Berichten: 2863
- Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05
Wilde graag weer eens wat anders. Had de slx uit garantie gekregen (daarvoor cf) en ik kon nog een mooie prijs voor het frame krijgen.
Ook voor de Rose geldt denk ik dat je dan net zo goed de hele fiets kan bestellen. Daarna de wielen verkopen en qua prijs kom je dan bijna op hetzelfde uit?
"it doesn get easier you just go faster"
"to compete to win that's all i live for"
"to compete to win that's all i live for"
Wellicht is deze vraag al eerder aan de orde gweest:
Op de website van Canyon staat bij de geometrie tabel van bv de Canyon Ultimate AL dat de lengte vd stuurpen en het aantal spacers afhankelijk is van de keuze voor enerzijds een dubbel en anderzijds een compact of triple crank.
Kan iemand mij uitleggen waarom de crank keuze daarvoor bepalend is?
Op de website van Canyon staat bij de geometrie tabel van bv de Canyon Ultimate AL dat de lengte vd stuurpen en het aantal spacers afhankelijk is van de keuze voor enerzijds een dubbel en anderzijds een compact of triple crank.
Kan iemand mij uitleggen waarom de crank keuze daarvoor bepalend is?
The wind is my friend