Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Ik zou zelf dan voor de 56 gaan. Iets kleiner frame is dan net iets wendbaarder en qua zadel- en stuurpen kom je makkelijk weg. En als ik nog een tip mag geven, ga voor de BSA variant. BB30 schijnt nogal gevoelig te zijn voor kraakjes.
-
- Forum-lid
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 22 apr 2016 20:05
Dit zijn tips waar ik wat aan heb
Dan zadelpen en stuurpen ook uit china? of dit gewoon NL?
Dan zadelpen en stuurpen ook uit china? of dit gewoon NL?
-
- Forum-lid
- Berichten: 363
- Lid geworden op: 06 dec 2009 17:27
Zadelpen zit er vaak (niet altijd) bij.
Als je in China een stuurpen koopt, neem dan wel één van aluminium. Carbon is als materiaal niet geschikt om de krachten goed op te vangen, zoals die op een stuurpen uitgeoefend worden.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
-
- Forum-lid
- Berichten: 363
- Lid geworden op: 06 dec 2009 17:27
bedoel je in het algemeen of de stuurpennen uit china? Zijn ook genoeg 'grote' merken die stuurpennen en sturen van carbon verkopen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 22 apr 2016 20:05
Bedoel eigenlijk meer of de kwaliteit van een zadel en of stuur pen net zo goed is als hier en of het qua prijs dan ook echt veel scheelt.
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
Carbon niet geschikt om krachten goed op te vangen...? Is juist uitermate geschikt.Karl66 schreef:Als je in China een stuurpen koopt, neem dan wel één van aluminium. Carbon is als materiaal niet geschikt om de krachten goed op te vangen, zoals die op een stuurpen uitgeoefend worden.
Ben benieuwd naar je uitleg want dit is echt lulkoek en te bizar voor woorden wat je vertelt. Waarom denk je dat er carbon frames en voorvorken en zadelpennen van carbon gemaakt worden? Er worden Formule 1 bolides van gemaakt, viegtuigen etc.
Carbon stuurpennen zijn prima, gebruik ik al jaren, profs gebruiken ze.
In het algemeen, de manier waarop de krachten op een stuurpen komen en de manier waarop carbon die verwerkt passen gewoon niet goed samen. Om dat op te lossen moet die stuurpen dan zwaar overgedimensioneerd worden en heeft carbon gewoon geen enkel voordeel meer. Een aluminium stuurpen kan lichter zijn, terwijl hij dan ook nog sterker is.
De kwaliteit van onderdelen uit China is gewoon prima. Je zit hoogstens bij een zadel met het probleem dat je van te voren niet weet of die lekker zit, omdat dat heel persoonlijk is.
De kwaliteit van onderdelen uit China is gewoon prima. Je zit hoogstens bij een zadel met het probleem dat je van te voren niet weet of die lekker zit, omdat dat heel persoonlijk is.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
Kleine maar belangrijke aanpassing:Karl66 schreef:De kwaliteit van onderdelen uit China is gewoon prima. Je zit hoogstens bij een zadel met het probleem dat je van te voren niet weet of die lekker zit, omdat dat heel persoonlijk is.
Kan prima zijn! Zoek reviews op, ga niet voor namaak-spul en zoek zeker niet het goedkoopste van het goedkoopste. Er komt namelijk ook grote bagger uit het verre oosten.
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
Oké, ik geloof je best, maar ik heb zelf tot nu toe goede ervaringen met carbon pennen.Karl66 schreef:In het algemeen, de manier waarop de krachten op een stuurpen komen en de manier waarop carbon die verwerkt passen gewoon niet goed samen. Om dat op te lossen moet die stuurpen dan zwaar overgedimensioneerd worden en heeft carbon gewoon geen enkel voordeel meer. Een aluminium stuurpen kan lichter zijn, terwijl hij dan ook nog sterker is.
De kwaliteit van onderdelen uit China is gewoon prima. Je zit hoogstens bij een zadel met het probleem dat je van te voren niet weet of die lekker zit, omdat dat heel persoonlijk is.
En ík koop zelfs goedkope merkloze zadel- en stuurpennen uit China
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Wanneer je voor licht wil gaan bij een stuurpen, moet je idd voor alu kiezen ipv carbon.
Om een carbon stuurpen net zo sterk te maken als een alu pen, heb je meer carbon nodig waardoor de pen zwaarder wordt dan de alu pen.
Daarom zie je vaak dat een carbon stuurpen eigenlijk een wrap van carbon is om een alu pen.
En is dus al zwaarder dan de alu pen.
Volledig carbon kan ook, maar dan is er geen gewichtswinst te behalen, alleen houd je dan een lichtgewicht portemonnaie over!
Om een carbon stuurpen net zo sterk te maken als een alu pen, heb je meer carbon nodig waardoor de pen zwaarder wordt dan de alu pen.
Daarom zie je vaak dat een carbon stuurpen eigenlijk een wrap van carbon is om een alu pen.
En is dus al zwaarder dan de alu pen.
Volledig carbon kan ook, maar dan is er geen gewichtswinst te behalen, alleen houd je dan een lichtgewicht portemonnaie over!