Canyon
Dat moet je aan de ontwikkelingsafdeling van Canyon vragen, als die bestaat.
Ik hou het hierop:
Een renner die een rennersverzet prefereert zit dieper en gestrekter dan een toerist die een compact of triepel wenst.
Zoiets moet er achter zitten.
Daarom heb ik een hekel aan dit soort eenheidsworstverkopers.
Ik hou het hierop:
Een renner die een rennersverzet prefereert zit dieper en gestrekter dan een toerist die een compact of triepel wenst.
Zoiets moet er achter zitten.
Daarom heb ik een hekel aan dit soort eenheidsworstverkopers.
Cheap light strong, choose two
Ik ben een toerist met een compact op een XL frame maar ik heb geen spacers op de i-lock en een 10 mm langere stuurpen.
Het kan dus allemaal wel eenvoudig aangepast worden maar de benadering lijkt in eerste instantie inderdaad wel een ongenuanceerde generalisatie te zijn.
Het kan dus allemaal wel eenvoudig aangepast worden maar de benadering lijkt in eerste instantie inderdaad wel een ongenuanceerde generalisatie te zijn.
The wind is my friend
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
Die afdeling bestaat weldegelijk. Ik ben anders knap tevreden met mijn "eenheidsworstfiets", wat dat dan ook mag betekenen.kees0251 schreef:Dat moet je aan de ontwikkelingsafdeling van Canyon vragen, als die bestaat.
Daarom heb ik een hekel aan dit soort eenheidsworstverkopers.
Lijkt me juist geen eenheidsworst als ze per afmontage de fiets juist aanpassen aan de doelgroep.
bij canyon kan je vragen een andere stuurpen te monteren zonder meerkost (dit ter info) .kees0251 schreef:Bij meer mogelijkheden tot individueel aanpassen wordt het onvermijdelijk duurder.
Ivm de ontwikkelingsafdeling, zoals ik al zei, een canyon koop je niet alleen voor de prijs maar ook voor de technologie en afwerking, men heeft bij canyon wel degelijk een ontwikkelingsafdeling (en geen klein bier) en verschillende testrijders in pro teams en mtb teams. Frames worden steevast pas op de markt gebracht na uitgebreide testing. Men heeft er zelfs een X-ray, nadat de frames van de testbanken komen worden ze onder de x-ray scanner gelegd .
Canyon is geen invoerder van no name frames om er een sticker op te kleven.
Mij lijkt dit een beetje duidelijk : ga je voor een dubbel,krijg je een sportieve afstelling. Geen spacers en een langere stuurpen dus, je wil dus knallen of koersen ( iets meer liggen op de fiets )C.R3.2011 schreef:Wellicht is deze vraag al eerder aan de orde gweest:
Op de website van Canyon staat bij de geometrie tabel van bv de Canyon Ultimate AL dat de lengte vd stuurpen en het aantal spacers afhankelijk is van de keuze voor enerzijds een dubbel en anderzijds een compact of triple crank.
Kan iemand mij uitleggen waarom de crank keuze daarvoor bepalend is?
Kies je voor een triple , wat meer voor de beginnende tourrijder is, zal men jou iets ontspannender op de fiets zetten ( meer rechtop )
Denk dat je het daar moet gaan zoeken
Sworks Venge
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
Nog eens over de "eenheidsworst" fietsen van Canyon:kees0251 schreef:Dat moet je aan de ontwikkelingsafdeling van Canyon vragen, als die bestaat
Daarom heb ik een hekel aan dit soort eenheidsworstverkopers.
Ze zijn één van de weinige merken die innovatief bezig zijn, denk aan de gepatenteerde zitbuisconstructie, de ontwikkeling van de Vcls post met basalt, en dan nu ook de nieuwe Vcls 2.0 post met dubbele uiteinden, de in eigen beheer ontwikkelde voorvorken. Hebben ze wel een ontwikkelingsafdeling? Wat denk je.......
-
- Forum-lid
- Berichten: 1696
- Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12
Kees,
Er zijn genoeg kritische opmerkingen over canyon maar niet dat ze geen ontwikkelingsafdeling hebben en ook niet dat het super frames zijn.
Ik denk eerder dat ze door hun succesvolle innovaties in een soort goldrush zitten.
Ergerlijk, want ik zou willen dat ze iets aan de levertijden gingen doen of een behoorlijke paint-job.
Kijk bij gais een bladzijde eerder, er zijn nog wel meer dingen op te noemen.
Er zijn genoeg kritische opmerkingen over canyon maar niet dat ze geen ontwikkelingsafdeling hebben en ook niet dat het super frames zijn.
Ik denk eerder dat ze door hun succesvolle innovaties in een soort goldrush zitten.
Ergerlijk, want ik zou willen dat ze iets aan de levertijden gingen doen of een behoorlijke paint-job.
Kijk bij gais een bladzijde eerder, er zijn nog wel meer dingen op te noemen.
Punt voor jou, alleen vind ik dat een fabrikant niet voor mij mag denken over die dingen, dat bepaal ik zelf wel.Jaap Telder schreef:Die afdeling bestaat weldegelijk. Ik ben anders knap tevreden met mijn "eenheidsworstfiets", wat dat dan ook mag betekenen.kees0251 schreef:Dat moet je aan de ontwikkelingsafdeling van Canyon vragen, als die bestaat.
Daarom heb ik een hekel aan dit soort eenheidsworstverkopers.
Lijkt me juist geen eenheidsworst als ze per afmontage de fiets juist aanpassen aan de doelgroep.
Ik ben hier verdwaald en niet de goede klant voor Canyon, ik heb nog nooit een complete fiets gekocht en zal dat ook nooit doen.
Cheap light strong, choose two
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40036
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Wel bijzonder dat je dan zo'n uitgesproken, niet bepaald positieve, mening hebt over Canyon.kees0251 schreef:Punt voor jou, alleen vind ik dat een fabrikant niet voor mij mag denken over die dingen, dat bepaal ik zelf wel.Jaap Telder schreef:Die afdeling bestaat weldegelijk. Ik ben anders knap tevreden met mijn "eenheidsworstfiets", wat dat dan ook mag betekenen.kees0251 schreef:Dat moet je aan de ontwikkelingsafdeling van Canyon vragen, als die bestaat.
Daarom heb ik een hekel aan dit soort eenheidsworstverkopers.
Lijkt me juist geen eenheidsworst als ze per afmontage de fiets juist aanpassen aan de doelgroep.
Ik ben hier verdwaald en niet de goede klant voor Canyon, ik heb nog nooit een complete fiets gekocht en zal dat ook nooit doen.
Je noemt jezelf hun doelgroep niet, weet niet of ze wel of geen ontwikkelingsafdeling hebben en toch moet je er je plasje overheen doen. Dat plasje mag in dit geval best wel wat positief zijn want Canyon doet het voor hun doelgroep (en vele anderen) namelijk wel verschrikkelijk goed.
En ja, ik bouw al mij fietsen gewoon custom zelf op en ben allergisch is voor suffe eenheidsworstproducten. Maar als er hier ooit een andere fiets komt is de kans dat het een Canyon ATB is behoorlijk groot. Ik kan het mijzelf niet verkopen om 1000,- meer te betalen voor een "high-end" atb van een A-merk met een 1050 ketting+cassette.
Verder ben ik het eens met Materialist dat de levertijden echt geheel uit de bocht vliegen en een absolute afknapper zijn.
Less is bore
- Stuntman Mike
- Forum-lid
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04
Je kan het type crank, de cassette en de stuurpen lengte wijzigen. Dit is volgens mij niet mogelijk bij de gemiddelde Giant, Trek, Cannondale, Specialized, Wilier, Colnago etc...kees0251 schreef:Ik heb me niet uitgelaten over de kwaliteiten van Canyon producten, alleen maar dat een scherpe prijs leidt tot beperkte configureerbaarheid.
Verder is de prijs niet scherp. Ze zijn welliswaar lager geprijsd dan de concurrentie, maar ze verkopen ook op basis van een ander concept. Verder zal de prijs de komende jaren gelijk gaan trekken met eerder genoemde merken. De kwaliteit en populariteit is nu eenmaal hoog...