Was ik wel van plan. Ik kom van nog dieper (snel fiets van vroeger) maar dat kan ik niet meer. Wellicht wordt ik weer flexibeler in mijn rug en kan er een spacer onder vandaan. Ik heb jaren geen wedstrijden meer gereden en moet weer in het fietsen groeien.lvgh schreef:Mooie fiets maar waarom geen maat groter? Of ga je nog een stuk dieper zitten?MartijnPinarello schreef:Zoals de naam doet vermoeden mijn Pinarello FP Quattro, afgemonteerd met Athena en Campagnolo Bulletwielen.
http://i13.photobucket.com/albums/a260/ ... h/foto.jpg
Pinarello
-
- Forum-lid
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 09 aug 2012 21:26
It's all about the bike!
Beste Pinarello fietsers,
Enig idee waar ik balhoofd lagers voor een redelijke prijs kan bestellen ? Ik heb een Pinarello FP3 uit 2009.
1. Keramische lagers ? Wat is de toegevoegde waarde tov gewone balhoofd lagers ? Aangezien ik ze jaarlijks moet vervangen ala 100 euro ex BTW bij de fm.
2. Wat voor gewone lagers zou ik kunnen gebruiken ? Wat zijn jullie ervaringen ?
Het gaat volgens mij om de C-BEAR Balhoofd Lagerset in belgie voor 79 euro goed koper heb ik niet kunnen vinden:
http://www.c-bear.com/bh/balhoofd_dogma.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Groet,
JZ
Enig idee waar ik balhoofd lagers voor een redelijke prijs kan bestellen ? Ik heb een Pinarello FP3 uit 2009.
1. Keramische lagers ? Wat is de toegevoegde waarde tov gewone balhoofd lagers ? Aangezien ik ze jaarlijks moet vervangen ala 100 euro ex BTW bij de fm.
2. Wat voor gewone lagers zou ik kunnen gebruiken ? Wat zijn jullie ervaringen ?
Het gaat volgens mij om de C-BEAR Balhoofd Lagerset in belgie voor 79 euro goed koper heb ik niet kunnen vinden:
http://www.c-bear.com/bh/balhoofd_dogma.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Groet,
JZ
Staat er een maatcode op? Want dan zou ik daar gewoon even op googlen/ebayen. Zowel jaarlijks moeten vervangen als ceramische lagers voor een balhoofd is te zot voor woorden.
Hoi lvgh,
Bedankt voor je reply weer.
Enig idee hoe lang ze zouden moeten mee gaan ? Ik rij wel door weer en wind zomer en winter. Tevens kan ik ze zelf niet uit mijn fiets halen. Is dit gemakkelijk te vervangen ?
Groet,
JZ
Bedankt voor je reply weer.
Enig idee hoe lang ze zouden moeten mee gaan ? Ik rij wel door weer en wind zomer en winter. Tevens kan ik ze zelf niet uit mijn fiets halen. Is dit gemakkelijk te vervangen ?
Groet,
JZ
@jz2009,
Zonde van je geld om zoveel voor een paar lagers uit te geven.. Haal ze zelf net over de grens met België voor een paar euro/stuk. Een bekende Italiaanse importeur is zelfs grootafnemer bij dit bedrijf . Het zijn wel Chinese lagers, maar van een zelfde kwaliteit als andere goede merken.. Ik vervang ze in mijn Opera SL elk jaar, niet omdat ze dan al kapot zijn, maar preventief. Meestal gaat het onderste lager het eerste kapot, omdat daar langs het vocht het makkelijkste naar binnen komt.
Het balhoofdlager systeem van Pinarello is niet echt geweldig, omdat er radiaal lagers in zitten, terwijl er axiale krachten op komen! Beter had geweest een conisch systeem, of hoek/contact lagers te gebruiken.
Het kan geen kwaad om je vork er eens uit te halen en zo de lagers eens te controleren. Vaak zijn deze lagers dubbel afgedicht, maar die kun je ook smeren, door de kunststof ring eruit te wippen er er wat vet in te doen zodat ze langer mee gaan.
De lagers zijn makkelijk te vervangen zelf, mits je het juiste gereedschap hebt. Dit is eenvoudig zelf te maken, voor de handige doehetzelver.
Als je wilt kan ik je het adres wel geven waar ze de lagers verkopen, alleen wel via PM.
Zonde van je geld om zoveel voor een paar lagers uit te geven.. Haal ze zelf net over de grens met België voor een paar euro/stuk. Een bekende Italiaanse importeur is zelfs grootafnemer bij dit bedrijf . Het zijn wel Chinese lagers, maar van een zelfde kwaliteit als andere goede merken.. Ik vervang ze in mijn Opera SL elk jaar, niet omdat ze dan al kapot zijn, maar preventief. Meestal gaat het onderste lager het eerste kapot, omdat daar langs het vocht het makkelijkste naar binnen komt.
Het balhoofdlager systeem van Pinarello is niet echt geweldig, omdat er radiaal lagers in zitten, terwijl er axiale krachten op komen! Beter had geweest een conisch systeem, of hoek/contact lagers te gebruiken.
Het kan geen kwaad om je vork er eens uit te halen en zo de lagers eens te controleren. Vaak zijn deze lagers dubbel afgedicht, maar die kun je ook smeren, door de kunststof ring eruit te wippen er er wat vet in te doen zodat ze langer mee gaan.
De lagers zijn makkelijk te vervangen zelf, mits je het juiste gereedschap hebt. Dit is eenvoudig zelf te maken, voor de handige doehetzelver.
Als je wilt kan ik je het adres wel geven waar ze de lagers verkopen, alleen wel via PM.
S-Works Tarmac Sram E-tap Mavic Pro Carbon slc
Ze hebben alle lagers die in een Pina zitten, zelfs van het freehub, Campa of Shimano..
Ik heb daar geen aandelen of zo, maar hier het adres;
Van Haperen lagers BVBA
Achterbroeksesteenweg 10
2920 Kalmthout België
tel +3236668712
Grtz Toon
Ik heb daar geen aandelen of zo, maar hier het adres;
Van Haperen lagers BVBA
Achterbroeksesteenweg 10
2920 Kalmthout België
tel +3236668712
Grtz Toon
S-Works Tarmac Sram E-tap Mavic Pro Carbon slc
-
- Forum-lid
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 16 aug 2011 21:43
@dagmar hooguit 750, 800 euro.
Heb destijds ook een 2dehands pinarello marvel gekocht die stond voor 800 euro te koop met campa centaur en die had ik voor 600 euro mee, nu zal deze misschien ietsje duurder zijn omdat er Chorus op zit en een prince is.
Heb destijds ook een 2dehands pinarello marvel gekocht die stond voor 800 euro te koop met campa centaur en die had ik voor 600 euro mee, nu zal deze misschien ietsje duurder zijn omdat er Chorus op zit en een prince is.
Visser bike parts
Pinarello fp3 2010 Ultegra ffwd f6r wielset
Pinarello marvel campagnolo centaur 9 speed
Follow @Martijn140
Pinarello fp3 2010 Ultegra ffwd f6r wielset
Pinarello marvel campagnolo centaur 9 speed
Follow @Martijn140
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40088
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Deze is volgens mij minimaal van 2003, daarna is het Prince SL, en vanaf 2005 komen de carbon versies.
Less is bore