Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

materialist
Forum-lid

materialist 08 nov 2013 21:42

Helemaal eens, de prijs gaat verder omhoog en binnen niet al te lange tijd gaan ze ook groepen mixen en spin-off producten verkopen. De directeur grootaandeelhouder krijgt vroeg of laat een burn-out en er komt een NIEUWE MAN waarschijnlijk van Mcdonalds om het brand verder te ontwikkelen. Het gaat allemaal gebeuren.
Het is alleen nog niet zover, ik krijg de pest in van al die dingen die Gais al opnoemde maar dit is een fiets die je op een berg direct in je handen voelt als je gaat staan en gas geeft.
Het is ook de eerste keer dat ik een fiets koop die ik volledig ga strippen en opnieuw opbouwen. Wat een gedoe!
Tsja, ik hoop maar dat er iemand van canyon meeleest

Stuntman Mike
Forum-lid

Gebruikersavatar Stuntman Mike 08 nov 2013 21:56

kees0251 schreef:Maar als er hier ooit een andere fiets komt is de kans dat het een Canyon ATB is behoorlijk groot. Ik kan het mijzelf niet verkopen om 1000,- meer te betalen voor een "high-end" atb van een A-merk met een 1050 ketting+cassette.
Voor mij ís Canyon nu een 'high-end' merk dat iets lager ligt met de prijs door de slimme manier van verkoop. Ik vind ze behoorlijk innovatief en vooruitstrevend op het gebied van frame's en de toepassing van onderdelen.

Nadeel blijft imo wel de voor sommige modellen 'moeilijke' :p levertijden.

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 08 nov 2013 22:32

materialist schreef: dit is een fiets die je op een berg direct in je handen voelt als je gaat staan en gas geeft.
Ja, dat is bij die 137 andere merken echt heel anders...

materialist
Forum-lid

materialist 08 nov 2013 23:03

litespeed schreef:
materialist schreef: dit is een fiets die je op een berg direct in je handen voelt als je gaat staan en gas geeft.
Ja, dat is bij die 137 andere merken echt heel anders...
Zijn we het een keer eens.

gaisdergerman
Forum-lid

gaisdergerman 08 nov 2013 23:06

Stuntman Mike schreef:
kees0251 schreef:
Voor mij ís Canyon nu een 'high-end' merk dat iets lager ligt met de prijs door de slimme manier van verkoop. Ik vind ze behoorlijk innovatief en vooruitstrevend op het gebied van frame's en de toepassing van onderdelen.

Blijkt dat marketing toch goed werkt :-). Denk vooral dat de pr machine van canyon goed draait.

Overigens ben ik zelf daar ook niet geheel ongevoelig voor. Uiteindelijk is een fietsframe echt niet zo bijzonder merken als canyon en specialized pompen gewoon veel geld in marketing en dit blijkt te werken.

kees0251
Forum-lid

kees0251 08 nov 2013 23:10

Stuntman Mike schreef:
kees0251 schreef:Maar als er hier ooit een andere fiets komt is de kans dat het een Canyon ATB is behoorlijk groot. Ik kan het mijzelf niet verkopen om 1000,- meer te betalen voor een "high-end" atb van een A-merk met een 1050 ketting+cassette.

Het citaat was niet van mij....
De kans dat ik iets koop waar Canyon op staat is 0.....
Cheap light strong, choose two

C.R3.2011
Forum-lid

Gebruikersavatar C.R3.2011 08 nov 2013 23:32

Geen mix groepen bij Canyon.

Ik heb een Ultimate AL 8.0, die prima bevalt overigens en deze fiets is voorzien van een Campa Athena groep. Alle componenten van deze fiets en alle andere Canyons staan keurig gespecificeerd op de web winkel. Echter de ketting is niet gespecificeerd en laat dat nou net geen Campa ketting zijn naar een KMC. Geen idee of de KMC ketting goed is of niet en ook geen idee welk type KMC erop zat maar toch vreemd dat Canyon daar geen melding van maakt.

Welke ketting wordt op Shinano of Sram groepen geleverd?

Of staat het merk en type vd ketting toch ergens op de web site vermeld ?

Ik kocht mijn Canyon als expressbike in de showroom in Koblenz waar men mij vertelde dat Canyon KMC kettingen monteert omdat deze beter zouden zijn dan de Campa kettingen.

De Canyon bevalt me overigens erg goed en de service vind ik ook uitstekend.
The wind is my friend

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 09 nov 2013 06:56

KMC kettingen zijn prima, maar zeker niet beter dan Campa-kettingen. Ze zijn luidruchtiger en gaan minder lang mee, maar ze hebben wel een snelschakel.

C.R3.2011
Forum-lid

Gebruikersavatar C.R3.2011 09 nov 2013 10:40

Na 3000 km was de KMC ketting op een even oude casette al flink uitgerekt, meer dan een Campa ketting en heb ik er een nwe Campa ketting opgezet. Daar moet ik wel bij opmerken dat ik altijd na 3000 a 3500 de ketting vervang om vervolgens de casette met de 2e ketting helemaal op te rijden.

De sluitschakel van deze KMC zou je maar 1x bij omleggen mogen gebruiken.
Laatst gewijzigd door C.R3.2011 op 09 nov 2013 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.
The wind is my friend

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 09 nov 2013 10:58

Ik vervang mijn KMC's ook altijd na 3500 km. Snelschakels van 11v kun je officieel niet hergebruiken, bij de 10v versies wel. Ja, ze slijten sneller dan Campa, maar daar is de prijs dan ook naar. Ik koop mijn KMC's voor 16e ps in Duitsland.

Klassiek geval van you get what you pay for...

C.R3.2011
Forum-lid

Gebruikersavatar C.R3.2011 09 nov 2013 11:06

Alle waar heeft zijn prijs. Toch vreemd dat Canyon in de specs niet vermeld dat ze KMC kettingen monteren.
The wind is my friend

remirom
Forum-lid

remirom 09 nov 2013 19:49

vind het toch verbazend het men de prijzen van canyon niet meer zo scherp vindt (er worden zelfs al voorspellingen gedaan , er komt een andere ceo, mixed groups, duurder, etc..)

Nu vraag ik me af, waar jullie een fiets kunnen vinden, full carbon, kader minder dan 1 kg, full athena of ultegra 11 speed en een stel wielen eronder van 500-600 euro totaal gewicht rond iets boven de 7kg zonder pedalen ?

Ik las net de huidige editie van fiets, carbonfietsjen met ultegra 11 speed, fietsen van 2000 euro tot een pak hoger. Alle kaders gaan zowiezo 1200gram en meer, geen volledige groepen maar een allegaartje en de wielen die er in enkele gevallen onderzitten zijn gewoonweg goedkope rommel.

ik ken er eigenlijk maar eentje die in de buurt komt en dat is rose.

Plaats reactie