Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

beren040
Forum-lid

Gebruikersavatar beren040 18 okt 2012 16:20

http://www.telegraaf.nl/telesport/wiele ... gen__.html" onclick="window.open(this.href);return false;

valt weinig aan toe te voegen :mrgreen:
Allard

jansen01
Forum-lid

jansen01 18 okt 2012 16:22

haha, eerst wel, vervolgens was het de schuld van de Telegraaf en nu weer een ander verhaal?
Addict R1

beren040
Forum-lid

Gebruikersavatar beren040 18 okt 2012 16:28

dit verhaal vind ik ook interessant.
we worden denk ik allemaal een beetje paranoide, maar de schrijver stelt een gerechtvaardigde vraag bij deze opnames / freeze

http://www.cyclismas.com/2012/10/ground ... r-cycling/" onclick="window.open(this.href);return false;
Allard

loos
Forum-lid

Gebruikersavatar loos 18 okt 2012 16:34

jansen01 schreef:haha, eerst wel, vervolgens was het de schuld van de Telegraaf en nu weer een ander verhaal?
ja, ja ik heb ook met rode rode oortjes gelezen tijdens de lunch. :mrgreen: :mrgreen:
eerst sms-te hij dat het off the record was, toen de telegraaf toch publiceerde hadden ze allebei een probleem.
Hij had net niet gezegd (maar ge-smst), en bovendien off the record, maar de imagoschade was er al.
En de telegraaf publiceerde de sms-jes dus onterecht.

De telegraaf haalde snel het artikel online, maar "het kwaad" was al geschied doordat derden het overgenomen hadden.
En nu probeert Verbruggen het dus een andere draai te geven.
Simpel toch?! :oops:
Afbeelding

tennisser
Forum-lid

tennisser 18 okt 2012 16:37

beren040 schreef:Ik probeerde al in eerste post hier duidelijk te maken dat het heel onhelder is of dat het hier gaat om de ploegen of dat het gaat om ploegen waar renners van genoemd worden in het onderzoek.
Is gewoon niet helder uit de nu beschikbare informatie te halen en mijn italiaans is ruim onvoldoende om het echt te kunnen vertalen.
Maar ik dacht te lezen dat het gaat om de onderzoekgegevens van renners die bij 20 verschillende ploegen onder contract staan.
Waarschijnlijk gaat 't om renners van de genoemde 20/21 ploegen. Zo verwoord cyclingnews het in ieder geval:

"Many riders and team use a tax avoidance scheme on their image rights contracts to limit their exposure to tax. Gazzetta claim that Scimone and the riders worked with a company called T&F Sport Management in Monte Carlo to register image right contracts and avoid tax.

The contracts are apparently not registered with the UCI and the riders pay just six percent tax and then are able to transfer the cash to Switzerland and use it for various activities, including paying Dr Ferrari for his services. The Italian police have investigated if this has lead to money laundering.

Police have targeted 20 teams from a four-year period and have obtained riders contracts from some of the biggest teams in the sport to compare them to those registered with the UCI. The teams named by Gazzetta are: Liquigas, Lampre, Colnago, Geox, Androni, Katusha, Quick Step, Cnf-Inox, Farnese Vini, Acqua&Sapone, Astana, RadioShack, Vacansoleil, Isd, Csf, Lpr, Diquigiovanni, Tinkoff, Rabobank, Gerolsteiner and Milram."

NU.nl laat hele passages weg waardoor je mist wat er precies bedoeld wordt. Het gaat dus om portretrechtcontracten die geregistreerd staan in Monte Carlo ipv bij de UCI (vanwege belasting voordeel). Met dat geld werden o.a. betalingen gedaan aan Dr. Ferrari. Wil dus niet zeggen dat renners van al die 21 ploegen daadwerkelijk betalingen hebben gedaan aan Ferrari, mijns inziens.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 18 okt 2012 16:38

elefantino schreef:
daniel1975 schreef:Tsja, je kunt VC en Rabo wel rood maken, maar dit zijn gewoon alle grote ploegen. Niks onverwachts aan.
Sky, Garmin en BMC staan er niet bij.
Klopt, en Movistar, GreenEdge, Garmin, Euskaltel, Lotto, FDJ, Europcar, Cofidis en AG2R staan er bijvoorbeeld ook niet bij dus "gewoon alle grote ploegen" gaat niet op (voor zover we Colnago, ISD, Androni, CSF e.d. daar al toe wilden rekenen). Volgens mij heeft het vooral te maken met contacten tussen renners en Italiaanse doktoren.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 18 okt 2012 18:01

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 18 okt 2012 18:19

Zou zelfs vrijdag al kunnen..... Moet het nog zien. Zou mij verbazen als de UCI morgen LA al af zou schrijven.
Less is bore

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 18 okt 2012 18:59

beren040 schreef:http://www.telegraaf.nl/telesport/wiele ... gen__.html

valt weinig aan toe te voegen :mrgreen:
Wat is dat nu weer voor flut tekst van Verbruggen. Denkt hij nou echt dat de wereld achterlijk is? Ja, als je maar genoeg blijft draaikonten dan volgt niemand het meer. Om dan de schuld te geven aan SMS verkeer dat :' niet ideaal is om duidelijke standpunten over te brengen, de tekst werd dus anders geïnterpreteerd dan de bedoeling was' is ook weer zo'n prut argument.
Had je eerder moeten bedenken Verbruggen. Ten tweede, en al eerder hier op dit Forum vermeld, had Verbruggen gewoon NIETS moeten zeggen vooraleer de UCI officieel met een statement naar buiten komt.
Elke vorm van professionaliteit is hem schijnbaar vreemd.

'De teksten die ik per sms heb verstuurd hadden enkel betrekking op de vermeende omkopingszaak die Nike intussen overigens formeel ontkend heeft. Mijn stelling is dat er nooit bewijs is geweest van een positieve labo-test van LA en dan valt er ook niets om te kopen.

Ja ja. Het woord 'Nike' viel niet in die SMSen dus dan kun je die kant opschuiven zoas hierboven gequote. Echter gaat hij (Verbruggen) nogmaals zwaar de fout in. Mijn stelling is Ja en?
Pardon? We hebben het over de getuigenverklaring van in ieder geval O'Reilly die getuigde dat er wel deglijk een positieve corticoseroiden test was in 1999 en 'verklaard' door een achteraf gewijzigd medisch attest.

Nee, die positieve test was er idd niet aangezen die onder het tapijt is geveegd. Verbruggen mag en moet die persoonlijke 'stelling' dus maar voor zich houden. Een stelling onderbouw je en als er tegen argumenten zijn dan moet je die stelling laten varen. Verbruggen zegt dus eigenlijk dat het USADA raport/O'Reilly's verklaring niet te geloven is wat dat betreft.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

theodorocampagnolo
Forum-lid

theodorocampagnolo 18 okt 2012 21:57

Zou dit hele gedoe niet eén groot pleidooi zijn voor de afschaffing van de door velen gehate 'oortjes'?
Nu is 't zo dat koersinzicht of lef van ondergeschikt belang is: de wedstrijd wordt gewonnen door de ploeg die 't beste pilletje genomen heeft en daardoor 't langste kan hardrijden + afzien, gedirigeerd door de ploegleider. Als iedereen even sterk is en de oortjes uitgaan dan komt 't er weer op aan wie 't beste kan wielrennen. Wel zo leuk om naar te kijken.
Ondertussen kunnen de dopingsjagers hun werk doen en de sport steeds schoner maken, of is dat een utopische gedachte?

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 18 okt 2012 22:05

ik zeg
Keep on dreaming.

Ik ben voorstander van oortjes. Wielrennen is een teamsport en dan moet je kunnen communiceren. En oortjes hebben helemaal niets met doping te maken. En het grote probleem dat we hebben met controles is,.............. dat ze niet werken. LA is 263 gecontroleerd en maar 1 keer gepakt. Dan was er toch ook iets goed mis met die zogenaamde controles.
Live fast; die young. mijn blog

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 18 okt 2012 22:06

Wat hebben die oortjes er nu mee te maken? 1 ding is toch wel duidelijk geworden in de afgelopen 15 jaar, met doping wordt niet iedereen even sterk. De best getrainde of geprepareerde renner wint nog altijd de koers. De koers veranderd nauwlijks als de oortjes afgeschaft worden. Zie alle .HC koersen die nu zonder oortjes gereden worden.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie