Pagina 470 van 1870

Re: Canyon topic

Geplaatst: 12 nov 2013 13:34
door bobkat19
Wat een hoop onzin wordt er toch gespuid over Canyon. Mensen die zich hardop afvragen of er wel een ontwikkelingsafdeling bestaat kunnen beter gaan tuinieren.
Ongetwijfeld heeft Canyon een goede PR-machine, maar de beste PR wordt gemaakt door de fietsen zelf. Als je een slecht product maakt, val je zo door de mand.

Zelf overigens uitermate tevreden met mijn Ultimate CF SLX met Campa. Twijfel alleen nog of ik die Ksyrium SLR's ga vervangen.

Re: Canyon topic

Geplaatst: 12 nov 2013 17:02
door loekie1
ik ben aan het nadenken over een ultimate Al 9.0 of een ultimate CF sl 9.0. Qua afmontage redelijk gelijk, de CF sl 7.0 blijkt vooral goedkopere wielen te hebben.
Aangezien mijn vorige fiets een instapper was (scott speedster s50) weet ik niet of de CF zijn meerprijs waard is.

Re: Canyon topic

Geplaatst: 12 nov 2013 17:36
door haaldoor
Hangt af van het beoogde gebruik en je budget. Wil je gaan toeren of ook wedstrijden? Wil je eventueel nog budget overhouden voor betere wielen? Is het plan om het frame up te garden op den duur?

De CF SL is 1/3 duurder dan een AL maar is zeker niet 1/3 beter(je gaat er niet 33% sneller door). Hij is wel een pak lichter zal wat meer comfort hebben en ziet er wat mooier uit(subjectief). Of dat de meerprijs waard is moet je zelf bepalen. Met natuurlijk de eerste afwegingen in ogenschouw nemende.

Re: Canyon topic

Geplaatst: 12 nov 2013 18:04
door gaisdergerman
bobkat19 schreef:Wat een hoop onzin wordt er toch gespuid over Canyon. Mensen die zich hardop afvragen of er wel een ontwikkelingsafdeling bestaat kunnen beter gaan tuinieren.
Ongetwijfeld heeft Canyon een goede PR-machine, maar de beste PR wordt gemaakt door de fietsen zelf. Als je een slecht product maakt, val je zo door de mand.

Zelf overigens uitermate tevreden met mijn Ultimate CF SLX met Campa. Twijfel alleen nog of ik die Ksyrium SLR's ga vervangen.
Welke hoop onzin (behalve de ontwikkelingsafdeling die je aanhaalt)?

Re: Canyon topic

Geplaatst: 13 nov 2013 07:49
door Rudy80
Hoi, ik ben nieuw hier maar ik lees al een poosje mee met het canyon topic.
Vorige week mijn Canyon Ultimate CF SL 9.0 SL ontvangen en ik dacht laat ik een paar foto's delen. Ik moet het zadel en het stuur nog netjes afstellen en uiteraard de pedalen en andere accessoires monteren.
Ik wil ook nog de spacers naar boven het stuur verplaatsen bij wijze van test en uiteindelijk helemaal verwijderen, ik zit graag diep en het staat ook nog wat mooier :-)

Mijn vorige fiets was een aluminium Focus Variado Expert met carbon voorvork en 105 afmontage, ik ben erg benieuwd wat voor verschil ik zal ervaren :-)

Afbeelding
--
Afbeelding
--
Afbeelding
--
Afbeelding

Re: Canyon topic

Geplaatst: 13 nov 2013 09:00
door haaldoor
Zeer mooie fiets! Zeker die nieuwe force groep staat strak!

Re: Canyon topic

Geplaatst: 13 nov 2013 09:04
door remirom
inderdaad mooie fiets, het verschil met je vorige fiets zal echt enorm zijn ! De stijfheid , iedere trap raak, recht op de pedalen en de fiets van links naar rechts zwieren alsof er bijna geen fiets tussen je benen zit, ... het zal snel allemaal bekend voorkomen.

Wel benieuwd naar de werking van de vcls 2,0 post ...

Re: Canyon topic

Geplaatst: 13 nov 2013 09:07
door Kilowatt
Ik hoef dus geen foto meer te plaatsen. Ik heb precies dezelfde fiets & afmontage.
En bijna dezelfde buffetkast :lol: ...
Alleen de kleur is anders: Ik heb deep-black grey, jij carbon fiber black-yellow.

Mooie fiets !

edit: ik heb de standaard zadelpen, VCLS Post.

Re: Canyon topic

Geplaatst: 13 nov 2013 09:21
door Rudy80
@haaldoor, bedankt ik hoop dat het bereik van de force 22 me mijn 105 triple doet vergeten :oops:
@Kilowatt, graag gedaan hoor ;-) blijkbaar hebben we dezelfde smaak. :lol:

Ik ben ook erg benieuwd naar de vcls 2.0 post, had er goede dingen over gelezen. De meerprijs viel me mee (als je een fiets besteld) en ik vind het mooi staan dus ik heb de gok maar gewaagd.

Het enige nadeel is wat mij betreft dat er een aantal lijnen van het carbon (lichtjes) zichtbaar zijn op het frame. Dat zie je niet goed op de website maar je zou het kunnen afleiden aan de naam van de kleur.
@Remirom, jij had toch dezelfde kleur besteld? Is dat bij jou ook zichtbaar?

Re: Canyon topic

Geplaatst: 13 nov 2013 09:30
door haaldoor
De stap van triple naar compact gaat zeker goed komen! Anders alleen motivatie om meer te trainen. Zelf vind ik op een compact een 39 of 42 binnenblad erg fijn. Kost 'slechts' een paar tientjes en maakt de polder ritjes een stuk aangenamer.

Re: Canyon topic

Geplaatst: 13 nov 2013 10:09
door bobkat19
gaisdergerman schreef:
bobkat19 schreef:Wat een hoop onzin wordt er toch gespuid over Canyon. Mensen die zich hardop afvragen of er wel een ontwikkelingsafdeling bestaat kunnen beter gaan tuinieren.
Ongetwijfeld heeft Canyon een goede PR-machine, maar de beste PR wordt gemaakt door de fietsen zelf. Als je een slecht product maakt, val je zo door de mand.

Zelf overigens uitermate tevreden met mijn Ultimate CF SLX met Campa. Twijfel alleen nog of ik die Ksyrium SLR's ga vervangen.
Welke hoop onzin (behalve de ontwikkelingsafdeling die je aanhaalt)?
- Dat alle Campa fietsen met KMC kettingen worden afgeleverd. Ik heb anders netjes een Record ketting op mijn fietsen zitten.
- Prijs/kwaliteit is nog steeds ongeevenaard.
- Dat ze beperkt configureerbaar zijn. Noem mij een merk waarbij je zonder veel omhaal de stuurpen, het stuur, cassette, crankstel en zadelpen kunt wijzigen. Oke, voor bepaalde fietsen is een bepaalde setup voorgekozen. Dat Canyon die keuze zelf maakt voor hun klanten is iets waar je vraagtekens bij kunt zetten, aan de andere kant is het fijn om te zien dat ze meedenken.

Prima dat je een merk bekritiseert, maar wel gefundeerd graag en op basis van ervaringen.

Re: Canyon topic

Geplaatst: 13 nov 2013 10:34
door remirom
@rudy 80 (is 80 je geboortejaar ? ) , aan de zadelpen komen de lijnen iets door de lak, volgens mij is de lak is maar een heel dun poederlaagje om he gewicht laag te houden ... ik vind het persoonlijk op zich nog iets hebben.

Ik herinner me bij canyon en hun witte frames dat die meer dan 100gr zwaarder waren doordat ze de lak dikker moesten leggen, mede daardoor kreeg men aan het bracket ook soms een een kraakje in de lak . Misschien ze daarom ook afgestapt zijn van volledig witte fietsen en geen witte lak meer gebruiken in de bochtjes etc... van het frame.