Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Bianchi

Karl66
Forum-lid

Karl66 11 mei 2017 12:08

Veel Reparto Corse onderdelen komen bij FSA vandaan.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 11 mei 2017 13:01

Remmen, sturen, zadel- & stuurpennen zijn idd meestal FSA.
Less is bore

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 11 mei 2017 14:05

Volgens mij was het vroeger de race afdeling van Bianchi waar je een frame op maat kon laten maken. Tegenwoordig inderdaad gewoon een huismerk. Het hele idee van een huismerk is juist dat het spullen uit een andere fabriek zijn waar een zelfverzonnen naam op wordt geplakt.

De fiets van Jaap is gewoon een gevalletje "we moeten nog ergens een paar interessante woorden op het frame kalken en Reparto Corse klink wel cool (vooral voor mensen die het Italiaans niet machtig zijn) en er is ook nog een link met hoogwaardige frames uit het verleden".
Campagnolo Ultra Dork

dario
Forum-lid

dario 11 mei 2017 14:35

RC is inderdaad gewoon een naam die erop wordt geplakt. Vroeger kwamen die wielen trouwens van bij Ambrosio (waren best degelijk maar aan de zware kant); nu niet meer dan?
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Karl66
Forum-lid

Karl66 11 mei 2017 17:43

Ambrosio met Miche velgen, maar dat is al jaren niet meer zo. Ideale slechtweer wielen.

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 11 mei 2017 18:31

Ernie C. schreef:Volgens mij was het vroeger de race afdeling van Bianchi waar je een frame op maat kon laten maken. Tegenwoordig inderdaad gewoon een huismerk. Het hele idee van een huismerk is juist dat het spullen uit een andere fabriek zijn waar een zelfverzonnen naam op wordt geplakt.
Klopt. 30 jaar geleden een X4 op maat laten maken. Werd echt keurig geleverd in een doos met controlerapport en wat hebbedingetjes (fotoset, petje, bidon, pomp, campa kabel set in celeste, stuurlint) en je naam op de doos en aan label.
Dit soort (voor die tijd vrij prijzige) frames waar ook de profploegen op fietste kregen dan het label reparto corse. De laatste jaren heeft het label fors wat inflatie ondergaan en wordt het luk raak weg geplakt.
Ook op een vrij goedkope MTB die ik heb gehad.

Afbeelding

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 11 mei 2017 18:51

Jaap Telder schreef:
Keezx schreef:Reparto Corse is het huismerk van Bianchi, kan echt alles zijn van echte knurft tot goet spul.
Reparto Corse is geen merk maar een aanduiding. Is marketing taal. Staat ook op mijn Bianchi carbon frame. Komt van hun vroegere raceafdeling/team en heeft niets met een (huis)merk te maken.
De wielen zijn niet van "Reparto Corse" maar van Maddux/Jalco of Mach1.
Merk=aanduiding....wat maakt ut uit.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 11 mei 2017 18:56

Karl66 schreef:Ambrosio met Miche velgen, maar dat is al jaren niet meer zo. Ideale slechtweer wielen.
Denk eerder Miche met Ambrosio velgen...ook Most doet/deed dat zo.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Jaap Telder
Forum-lid

Gebruikersavatar Jaap Telder 11 mei 2017 20:46

Keezx schreef:
Jaap Telder schreef:
Keezx schreef:Reparto Corse is het huismerk van Bianchi, kan echt alles zijn van echte knurft tot goet spul.
Reparto Corse is geen merk maar een aanduiding. Is marketing taal. Staat ook op mijn Bianchi carbon frame. Komt van hun vroegere raceafdeling/team en heeft niets met een (huis)merk te maken.
De wielen zijn niet van "Reparto Corse" maar van Maddux/Jalco of Mach1.
Merk=aanduiding....wat maakt ut uit.
Alles, een aanduiding van een vroeger wielrenafdeling/team is géén merknaam.
En zoals boven ook al verteld, de onderdelen van Bianchi komen hoofdzakelijk van FSA (stuur, stuurpen, zadelpen), staat er vaak met grote witte letters op! Reparto Core is géén merk.
Volgens mij neem jij het niet zo nou met alles wat je te berde brengt.
Maar het kan ook pure onkunde zijn.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 11 mei 2017 21:02

Je kunt er natuurlijk een heel eigen naam voor gaan verzinnen maar "huismerk" vind ik prima voor Reparto Corsa, Oval (Fuji), Microtech (Basso), Concept (Focus), Oxygen (Stevens) en noem ze maar allemaal op.
Campagnolo Ultra Dork

Jaap Telder
Forum-lid

Gebruikersavatar Jaap Telder 11 mei 2017 21:11

Nogmaals, Reparto Corse wordt zelfs door Bianchi zélf NIET als merk gebruikt, maar als term die verwijst naar de professionele renners die hun ervaringen gebruiken voor de innovatie van haar fietsen, net zoals vroeger.
Maar sommigen hier schijnen toch vol te houden van wel, dat het een merk is van Bianchi onderdelen. Zij weten het nog beter dan Bianchi zélf, lachwekkend. :lol:

https://www.bianchi.com/be/technology/b ... to%20Corse

@ErnieC: het is Reparto Corse en geen Corsa.

Karl66
Forum-lid

Karl66 12 mei 2017 00:33

Keezx schreef:
Karl66 schreef:Ambrosio met Miche velgen, maar dat is al jaren niet meer zo. Ideale slechtweer wielen.
Denk eerder Miche met Ambrosio velgen...ook Most doet/deed dat zo.
Je hebt helemaal gelijk, ik bedoelde natuurlijk Miche naven.

Jaap, die onderdelen met de naam reparto corse, dat zijn gewoon standaard onderdelen van FSA, waar een andere naam op gespoten wordt. Die remmen van FSA worden bijvoorbeeld ook door Colnago gebruikt en dan wordt er gewoon de naam Colnago op gespoten. En bij Bianchi wordt er dan de naam Reparto Corse op gespoten. Dat heeft niks met ontwikkeling aan de hand van de ervaring van prof renners te maken. De enige reden dat dat spul erop zit, is omdat het goedkoper is dan een complete groepset te monteren. Dus de omschrijving huismerk is behoorlijk accuraat voor die onderdelen. Dat staat helemaal los van het marketingpraatje dat Bianchi eromheen presenteert.

Plaats reactie