Bianchi
- daniel1975
- Forum-lid HC
Remmen, sturen, zadel- & stuurpennen zijn idd meestal FSA.
Less is bore
Volgens mij was het vroeger de race afdeling van Bianchi waar je een frame op maat kon laten maken. Tegenwoordig inderdaad gewoon een huismerk. Het hele idee van een huismerk is juist dat het spullen uit een andere fabriek zijn waar een zelfverzonnen naam op wordt geplakt.
De fiets van Jaap is gewoon een gevalletje "we moeten nog ergens een paar interessante woorden op het frame kalken en Reparto Corse klink wel cool (vooral voor mensen die het Italiaans niet machtig zijn) en er is ook nog een link met hoogwaardige frames uit het verleden".
De fiets van Jaap is gewoon een gevalletje "we moeten nog ergens een paar interessante woorden op het frame kalken en Reparto Corse klink wel cool (vooral voor mensen die het Italiaans niet machtig zijn) en er is ook nog een link met hoogwaardige frames uit het verleden".
Campagnolo Ultra Dork
RC is inderdaad gewoon een naam die erop wordt geplakt. Vroeger kwamen die wielen trouwens van bij Ambrosio (waren best degelijk maar aan de zware kant); nu niet meer dan?
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
Klopt. 30 jaar geleden een X4 op maat laten maken. Werd echt keurig geleverd in een doos met controlerapport en wat hebbedingetjes (fotoset, petje, bidon, pomp, campa kabel set in celeste, stuurlint) en je naam op de doos en aan label.Ernie C. schreef:Volgens mij was het vroeger de race afdeling van Bianchi waar je een frame op maat kon laten maken. Tegenwoordig inderdaad gewoon een huismerk. Het hele idee van een huismerk is juist dat het spullen uit een andere fabriek zijn waar een zelfverzonnen naam op wordt geplakt.
Dit soort (voor die tijd vrij prijzige) frames waar ook de profploegen op fietste kregen dan het label reparto corse. De laatste jaren heeft het label fors wat inflatie ondergaan en wordt het luk raak weg geplakt.
Ook op een vrij goedkope MTB die ik heb gehad.
Merk=aanduiding....wat maakt ut uit.Jaap Telder schreef:Reparto Corse is geen merk maar een aanduiding. Is marketing taal. Staat ook op mijn Bianchi carbon frame. Komt van hun vroegere raceafdeling/team en heeft niets met een (huis)merk te maken.Keezx schreef:Reparto Corse is het huismerk van Bianchi, kan echt alles zijn van echte knurft tot goet spul.
De wielen zijn niet van "Reparto Corse" maar van Maddux/Jalco of Mach1.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Denk eerder Miche met Ambrosio velgen...ook Most doet/deed dat zo.Karl66 schreef:Ambrosio met Miche velgen, maar dat is al jaren niet meer zo. Ideale slechtweer wielen.
Herhaal dit niet onnodig
- Jaap Telder
- Forum-lid
Alles, een aanduiding van een vroeger wielrenafdeling/team is géén merknaam.Keezx schreef:Merk=aanduiding....wat maakt ut uit.Jaap Telder schreef:Reparto Corse is geen merk maar een aanduiding. Is marketing taal. Staat ook op mijn Bianchi carbon frame. Komt van hun vroegere raceafdeling/team en heeft niets met een (huis)merk te maken.Keezx schreef:Reparto Corse is het huismerk van Bianchi, kan echt alles zijn van echte knurft tot goet spul.
De wielen zijn niet van "Reparto Corse" maar van Maddux/Jalco of Mach1.
En zoals boven ook al verteld, de onderdelen van Bianchi komen hoofdzakelijk van FSA (stuur, stuurpen, zadelpen), staat er vaak met grote witte letters op! Reparto Core is géén merk.
Volgens mij neem jij het niet zo nou met alles wat je te berde brengt.
Maar het kan ook pure onkunde zijn.
Je kunt er natuurlijk een heel eigen naam voor gaan verzinnen maar "huismerk" vind ik prima voor Reparto Corsa, Oval (Fuji), Microtech (Basso), Concept (Focus), Oxygen (Stevens) en noem ze maar allemaal op.
Campagnolo Ultra Dork
- Jaap Telder
- Forum-lid
Nogmaals, Reparto Corse wordt zelfs door Bianchi zélf NIET als merk gebruikt, maar als term die verwijst naar de professionele renners die hun ervaringen gebruiken voor de innovatie van haar fietsen, net zoals vroeger.
Maar sommigen hier schijnen toch vol te houden van wel, dat het een merk is van Bianchi onderdelen. Zij weten het nog beter dan Bianchi zélf, lachwekkend.
https://www.bianchi.com/be/technology/b ... to%20Corse
@ErnieC: het is Reparto Corse en geen Corsa.
Maar sommigen hier schijnen toch vol te houden van wel, dat het een merk is van Bianchi onderdelen. Zij weten het nog beter dan Bianchi zélf, lachwekkend.
https://www.bianchi.com/be/technology/b ... to%20Corse
@ErnieC: het is Reparto Corse en geen Corsa.
Je hebt helemaal gelijk, ik bedoelde natuurlijk Miche naven.Keezx schreef:Denk eerder Miche met Ambrosio velgen...ook Most doet/deed dat zo.Karl66 schreef:Ambrosio met Miche velgen, maar dat is al jaren niet meer zo. Ideale slechtweer wielen.
Jaap, die onderdelen met de naam reparto corse, dat zijn gewoon standaard onderdelen van FSA, waar een andere naam op gespoten wordt. Die remmen van FSA worden bijvoorbeeld ook door Colnago gebruikt en dan wordt er gewoon de naam Colnago op gespoten. En bij Bianchi wordt er dan de naam Reparto Corse op gespoten. Dat heeft niks met ontwikkeling aan de hand van de ervaring van prof renners te maken. De enige reden dat dat spul erop zit, is omdat het goedkoper is dan een complete groepset te monteren. Dus de omschrijving huismerk is behoorlijk accuraat voor die onderdelen. Dat staat helemaal los van het marketingpraatje dat Bianchi eromheen presenteert.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets