Vandaag gefietst in 2010?
Vandaag en gisteren gefietst en beviel prima. Voelde me voor het eerst echt op mijn gemak op mijn nieuwe fiets.
Zadelpijn wordt ook al minder.
Wel een enorm verschil in temperatuur. Gisteren met een korte broek en korte mouwen had ik het warm, vandaag met lange broek en lange mouwen had ik het koud.
Zadelpijn wordt ook al minder.
Wel een enorm verschil in temperatuur. Gisteren met een korte broek en korte mouwen had ik het warm, vandaag met lange broek en lange mouwen had ik het koud.
Afgelopen woensdag mn trainingsrondje gedaan:
Amsterdam-Purmerend-Hoorn-Heerhugowaard-Stompetoren-West-Graftdijk-Purmerend-Amsterdam=100km
Op de kanaaldijk ri Purmerend
[img=http://lh4.ggpht.com/_G3P9vnzVtAA/S6zxh ... G_2533.jpg]
Op de Oostdijk ri Hoorn
[img=http://lh5.ggpht.com/_G3P9vnzVtAA/S6zxh ... G_2536.jpg]
Een paar keer "Col de la Bobeldijk" om de benen te testen (volgende week de Ardennen in....)
[img=http://lh6.ggpht.com/_G3P9vnzVtAA/S6zxi ... G_2539.jpg]
Mooi Hollandsch landschap ri Stompetoren
[img=http://lh6.ggpht.com/_G3P9vnzVtAA/S6zxi ... G_2541.jpg]
En via de zuiddijk weer ri Purmerend-Amsterdam
[img=http://lh4.ggpht.com/_G3P9vnzVtAA/S6zxj ... G_2542.jpg]
Altijd een mooi ritje zonder veel verkeer. Piet Paulusma had gelogen of ik had hele slechte benen want er stond een behoorlijke wind.
Amsterdam-Purmerend-Hoorn-Heerhugowaard-Stompetoren-West-Graftdijk-Purmerend-Amsterdam=100km
Op de kanaaldijk ri Purmerend
[img=http://lh4.ggpht.com/_G3P9vnzVtAA/S6zxh ... G_2533.jpg]
Op de Oostdijk ri Hoorn
[img=http://lh5.ggpht.com/_G3P9vnzVtAA/S6zxh ... G_2536.jpg]
Een paar keer "Col de la Bobeldijk" om de benen te testen (volgende week de Ardennen in....)
[img=http://lh6.ggpht.com/_G3P9vnzVtAA/S6zxi ... G_2539.jpg]
Mooi Hollandsch landschap ri Stompetoren
[img=http://lh6.ggpht.com/_G3P9vnzVtAA/S6zxi ... G_2541.jpg]
En via de zuiddijk weer ri Purmerend-Amsterdam
[img=http://lh4.ggpht.com/_G3P9vnzVtAA/S6zxj ... G_2542.jpg]
Altijd een mooi ritje zonder veel verkeer. Piet Paulusma had gelogen of ik had hele slechte benen want er stond een behoorlijke wind.
Zoals mischien heel veel mensen,heb ik het er woensdag ook van genomen met het mooie weer.
Ik ben in Hoogkarspel met de de racefiets in de trein naar Castricum gereist.Mijn racefiets is nog nooit zo snel daar aangekomen (^<^).
Van daaruit ben ik via Heemskerk naar het pontje in IJmuiden gefietst.
Toen door Haarlem heen naar Zandvoort tot en met Zandvoort kende ik het wel, maar daarna daar was ik nog nooit met de fiets geweest.
Ben toen helemaal doorgereden tot Katwijk. Maar wat kun je daar mooi fietsen door de duinen met een heel goed fietspad. Bij Katwijk aangekomen ben ik terug gegegaan, me teller stond toen op 60 km.
Het was inmiddels al 15.45 dus tijd om om te keren, al was Scheveningen niet ver meer met 13 km.
Op de terug weg had ik voor de wind en behulp van andere wielrenners ook het gas er flink op kunnen houden. (Wat ik op de heen weg ook wel heb gedaan.)
In Bloemendaal 3 keer het kopje beklommen. Daar kom ik nog wel terug,om een middagje klimtraining te gaan doen
Nadat ik in Beverwijk weer op de trein was gestapt , ben ik uiteindelijk om 8 uur thuis gekomen.
130 km gefietst en een beetje moe maar wel een hele mooi middag gehad.
Ik ben in Hoogkarspel met de de racefiets in de trein naar Castricum gereist.Mijn racefiets is nog nooit zo snel daar aangekomen (^<^).
Van daaruit ben ik via Heemskerk naar het pontje in IJmuiden gefietst.
Toen door Haarlem heen naar Zandvoort tot en met Zandvoort kende ik het wel, maar daarna daar was ik nog nooit met de fiets geweest.
Ben toen helemaal doorgereden tot Katwijk. Maar wat kun je daar mooi fietsen door de duinen met een heel goed fietspad. Bij Katwijk aangekomen ben ik terug gegegaan, me teller stond toen op 60 km.
Het was inmiddels al 15.45 dus tijd om om te keren, al was Scheveningen niet ver meer met 13 km.
Op de terug weg had ik voor de wind en behulp van andere wielrenners ook het gas er flink op kunnen houden. (Wat ik op de heen weg ook wel heb gedaan.)
In Bloemendaal 3 keer het kopje beklommen. Daar kom ik nog wel terug,om een middagje klimtraining te gaan doen
Nadat ik in Beverwijk weer op de trein was gestapt , ben ik uiteindelijk om 8 uur thuis gekomen.
130 km gefietst en een beetje moe maar wel een hele mooi middag gehad.
[quote="super b"]Tegenwoordig hebben ze op de meeste treinen met fietssymbolen aangegeven waar je met je fiets wordt geacht in te stappen. [/quote]
Hoi,
Ja, dat is (weer) lachen met die NS angezien je ^%$#* nooit weet waar die zitten Voor, achter, midden.
Hobbel dan maar eens snel 100 meter over het perron. Als je gaat fietsen heb je kans dat zo'n NSert je staande houdt.
Eenmaal in de trein kom je niet echt makkelijk (zeg maar NIET) van coupe naar coupe teneinde de 'fietsenstalling' te bereiken.
Mvg, Zorro
Hoi,
Ja, dat is (weer) lachen met die NS angezien je ^%$#* nooit weet waar die zitten Voor, achter, midden.
Hobbel dan maar eens snel 100 meter over het perron. Als je gaat fietsen heb je kans dat zo'n NSert je staande houdt.
Eenmaal in de trein kom je niet echt makkelijk (zeg maar NIET) van coupe naar coupe teneinde de 'fietsenstalling' te bereiken.
Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
Aleen voor vouwfietsen NIET.
Voor racers etc. is het iets van 6 Euro. Ik wilde even een link plaatsen maar www.ns.nl (zoek op fiets trein) heeft nu vierkante wielen om die info te laten zien.
'Fout
Door een technische storing is de helpfunctie tijdelijk niet beschikbaar, probeert u het later nog eens. '
Zorro
Voor racers etc. is het iets van 6 Euro. Ik wilde even een link plaatsen maar www.ns.nl (zoek op fiets trein) heeft nu vierkante wielen om die info te laten zien.
'Fout
Door een technische storing is de helpfunctie tijdelijk niet beschikbaar, probeert u het later nog eens. '
Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
[quote="ZorroI"][quote="super b"]Tegenwoordig hebben ze op de meeste treinen met fietssymbolen aangegeven waar je met je fiets wordt geacht in te stappen. [/quote]
Hoi,
Ja, dat is (weer) lachen met die NS angezien je ^%$#* nooit weet waar die zitten Voor, achter, midden.
Hobbel dan maar eens snel 100 meter over het perron. Als je gaat fietsen heb je kans dat zo'n NSert je staande houdt.
Eenmaal in de trein kom je niet echt makkelijk (zeg maar NIET) van coupe naar coupe teneinde de 'fietsenstalling' te bereiken.
Mvg, Zorro
[/quote]
Volgens mij kun je op 2 of 3 balkons per trein je fiets kwijt. Geen probleem dus bij het instappen. En het kost 6 euro, en je mag hem niet meenemen in de spits.
Hoi,
Ja, dat is (weer) lachen met die NS angezien je ^%$#* nooit weet waar die zitten Voor, achter, midden.
Hobbel dan maar eens snel 100 meter over het perron. Als je gaat fietsen heb je kans dat zo'n NSert je staande houdt.
Eenmaal in de trein kom je niet echt makkelijk (zeg maar NIET) van coupe naar coupe teneinde de 'fietsenstalling' te bereiken.
Mvg, Zorro
[/quote]
Volgens mij kun je op 2 of 3 balkons per trein je fiets kwijt. Geen probleem dus bij het instappen. En het kost 6 euro, en je mag hem niet meenemen in de spits.