Pagina 48 van 112

Re: Tubes for Dummies

Geplaatst: 18 apr 2013 17:49
door nijkie
Is normaal,tubes altijd op spanning zetten voor de rit.
Heb je ze goed gekit als er maar een beetje lucht uit is.

Re: Tubes for Dummies

Geplaatst: 18 apr 2013 18:03
door Danny1808
Kan het ook aan het kitten liggen dan? Waar moet de lucht langs weg dan? Lijkt me stug langs de naad of is dat toch mogelijk.

Re: Tubes for Dummies

Geplaatst: 18 apr 2013 18:20
door nijkie
Danny1808 schreef:Kan het ook aan het kitten liggen dan? Waar moet de lucht langs weg dan? Lijkt me stug langs de naad of is dat toch mogelijk.
Yep, en ventiel gat ook.
Maar maak je niet druk,ga er lekker van genieten.
En pomp je tube voor elke rit op.

Re: Tubes for Dummies

Geplaatst: 18 apr 2013 21:12
door Danny1808
Lekker gereden een uurtje ff op druk gezet en ging goed. Nu hopen dat er bij de lange ritten ook lucht in blijft!

Re: Tubes for Dummies

Geplaatst: 18 apr 2013 21:33
door nijkie
Danny1808 schreef:Lekker gereden een uurtje ff op druk gezet en ging goed. Nu hopen dat er bij de lange ritten ook lucht in blijft!
Weet niet welke tubes je hebt,maar gewoon ff checken en je weet het,ik rij er ritten van 5-6 uur mee.
Geb net Nw a dugast paris roubaix tubes gezet,en wat denk je klein lekje er in de 1 ste rit.
Vittoria cx helemaal kaal gereden geen lek gehad.

Re: Tubes for Dummies

Geplaatst: 18 apr 2013 21:34
door Danny1808
Ik heb de michelin service course tubes

Re: Tubes for Dummies

Geplaatst: 19 apr 2013 08:41
door rene
@Danny1808 - misschien waren ze daarom zo goedkoop :) . Maar alle gekheid op een stokkie , normaal gezien moeten de tubes zeker wel tot 24 uur bijna op druk blijven. Als ik mijn Vittoria's met latex biba op druk zet ( 8 bar ) dan is er 2 dagen later nog 6,8 bar van over ( zelf getest ).

Re: Tubes for Dummies

Geplaatst: 19 apr 2013 10:07
door Danny1808
Ik zal een kijken vanavond hoe veel druk er nog op staat.

Re: Tubes for Dummies

Geplaatst: 19 apr 2013 16:57
door Danny1808
Snap er niet veel van. Achter klein beetje eruit van 8 naar 6 en van voor van 8 naar 3 denk dat ik toch iets verkeerd heb gedaan. Gister uurtje gefietst dat was geen enkel probleem maar ben bang dat langere ritten problemen gaan geven! Wat te doen? Eraf extra laag lijm en terug erop? Ik snap niet waar ze leeg langs lopen. Miss ventiel verlengers?

Re: Tubes for Dummies

Geplaatst: 19 apr 2013 18:01
door amclassic-fan
Als de tube niet lek is, dan loopt de boel via de verlenger leeg. Hoe je de boel aan de velg hebt geplakt doet er natuurlijk niet toe.

Re: Tubes for Dummies

Geplaatst: 19 apr 2013 18:10
door Danny1808
Dat dacht ik ook dus ventiel uit elkaar gehaald en in elkaar nu maar eens kijken hoe ze houden.

Re: Tubes for Dummies

Geplaatst: 21 apr 2013 21:53
door Danny1808
Dat tikken van ventiel hoe lossen we dat op ik hoor hier met tape? Maar waarschijnlijk had je dan het ventiel aan de onderkant moeten intapen voordat je hem er op legt