Tour 2009
De organisatie heeft besloten die 15 seconden die sommigen gisteren verloren niet mee te tellen.
Man, wat een slaapverwekkende Tour is dit, zeg! Echt in jáááren niet zo meegemaakt. Kunnen ze bij de ASO niet wat meer creatievere geesten in dienst nemen, die de etappes uitzetten, zoals in de Giro en de Vuelta. Daar zie je dit soort saaie optochtjes al sinds enige jaren niet meer. Volgende etappe gewoon schriftelijk afdoen en meteen door naar de Vogezen, misschien krijgen we daar wat vuurwerk. Hoewel ik ook dat betwijfel, de aanwezigheid van Lance ljikt wel een verlammende werking te hebben op het peloton.
MrT schreef:Marconi schreef: Ik heb vandaag een half uurtje gekeken en vond het wel genoeg. Wat een slappe handel zeg! Dat zijn nu sporters die dikke salarissen vedienen met een beetje toerrijden. Ik ben maar op mijn Pino gestapt en heerlijk zelf een paaruurtjes wezen toeren. Kon nog net de aankomst meepikken toen ik thuis kwam.
Als het morgen weer zo is dan kijk ik maar niet. Wat een wanvertoning en wat een hypocrieten. Veiligheid opgeven als reden. Die slappe hap kan niet eens meer koersen en gebruik maken van hun eigen inzichten. Ze moeten alles ingesproken krijgen. Ga rijden, op kop, afstoppen, er achteraan enz enz.
laat de officiële tour zender de gevaren omroepen en weg met die ploegleiders en hun adviezen. De coureurs moeten het met hun eigen benen en koppie doen.
Ik merk dat er best veel mensen tegen die 'oortjes' zijn op dit forum. Ik vraag me af wat de tendens zou zijn geweest als de Tour organisatie een beter parcours had gebouwd.
Mét de oortjes hebben we zowel gezien dat vluchters werden gepakt, als ook dat ze weg bleven, dat het peleton brak, etc.
Als we 3 mooie pyreneeen ritten hadden gehad, met vuurwerk van de grote mannen, hadden we misschien een stuk positiever tegen dingen aangekeken.
Vergeleken met de Giro dit jaar is de Tour tot nu toe niet het verwachtte kijk-spectakel. Die oortjes linken we met saaie, georganiseerde etappes, en zie daar, we gaan met z'n allen er over klagen.
Ik denk dat je met oortjes nog steeds fantastische strijd kan zien, alleen moet je wel zorgen dat het parcours dit ook afdwingt.
Die oortjes worden vnl gebruikt om de regie in handen te houden van de ploegleiders. We hebben er een aantal voorbeelden van gezien. Orders: Laat je terugzakken en wacht op Sastre. Men weet precies waar de vluchters uithangen enz enz. Eigen initiatief van de renners wordt hopeloos de kop ingedrukt. Dat spontane is gewoon afwezig.
Veiligheid: De Tour Directie auto kan via een apart radiokanaal de renners waarschuwen voor gevaren op de weg. Daarvoor zijn de ploegleiders niet nodig.
Het beste zou zijn als er geen TVs en geen radios meer bij de ploegleiders in de wagen meer zou zitten. Laat de renners hun eigen instinct en schranderheid nu eens zijn gang gaan. Ieder eigen initiatief wordt de kop ingedrukt omdat alles via de ploegleiders wordt geleid. Het wordt nu schaken op de fiets. Ploegleider tegen ploegleider en de pionnen worden opgeofferd ter bescherming van de Koning.
Nou, ieder mag er natuurlijk over denken hoe 'ie wil, maar dit is mijn mening.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39996
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Maar doe dan de hele wedstrijd zonder oortjes en niet 2 etappes. Je kon dit vooraf uitspellen.
Knappe actie van Cav weer vandaag, en ow wat stom van de overige ploegen. Wanneer valt daar nu ook het kwartje dat ze met een vluchtpoging een grotere winkans hebben dan met een massasprint :S
Knappe actie van Cav weer vandaag, en ow wat stom van de overige ploegen. Wanneer valt daar nu ook het kwartje dat ze met een vluchtpoging een grotere winkans hebben dan met een massasprint :S
Less is bore
Ah! ik zie net dat het weer hetzelfde is als gisteren. Slaapverwekkend en cavendish als winnaar Knap hoor maar geen moer aan.
Gelukkig had ik de goede raad van GastheerG opgevolgt en was zelf gaan fietsen.
Gelukkig had ik de goede raad van GastheerG opgevolgt en was zelf gaan fietsen.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
@mrcoffee
Weer in het land? niet te hard trainen he, we hebben al moeite zat om in het wiel te blijven;-)
Tour was inderdaad weer saai vandaag, en morgen en vrijdag en zaterdag waarschijnlijk ook nog zondag, jammer eerste week was wel opwindend.
Weer in het land? niet te hard trainen he, we hebben al moeite zat om in het wiel te blijven;-)
Tour was inderdaad weer saai vandaag, en morgen en vrijdag en zaterdag waarschijnlijk ook nog zondag, jammer eerste week was wel opwindend.
Uiteraard niets gemist. Ik heb vanmiddag alleen de laatste 10 km even gekeken, dat was meer dan genoeg. Morgen zal het nog wel een keer hetzelfde verhaal worden.
GastheerG schreef:mrcoffee schreef:Gelukkig had ik de goede raad van GastheerG opgevolgt en was zelf gaan fietsen.
Zelf ook net terug! iets gemist?
Wel een wind zeg vandaag zeg. Waaide langs de Rotte bijna uit m´n nieuwe truitje!
Ach lekker bordje eten en dan in 5 minuten de Tour er van vandaag even doorheen spoelen. Of wegspoelen met een lekker glaasje wit?
Daar ben ik ook vaak te vinden!
Ik neem aan dat er een paar mensen ontslagen worden bij de afdeling die het tour-parcours heeft ontworpen.
MrT schreef: Ik neem aan dat er een paar mensen ontslagen worden bij de afdeling die het tour-parcours heeft ontworpen.
Snap je het nu nog steeds niet?;) Dit is het nieuwe wielrennen! Maarten Ducrot heeft het nu al zo vaak uitgelegd.
Toch een klasbak die Cavendish, ook bij een "moeilijke" sprint gewoon de beste.
Even over het treintje van die mannen, het is een indrukwekkend rijtje snelheidsmakers die daar rondrijden maar vergeet niet dat hij toch vooral zelf moet trappen om bij te blijven en het dan ook nog af moet maken.
Als je ziet hoe hij standhoud in dat treintje voor de laatste 200 meter (kopstoten, doodsmakken en het betere duw en trekwerk) zal het niet makkelijk worden/zijn om dat treintje te laten ontsporen.
Buiten het feit dat de etappes saai zijn heb ik zeker wel respect voor zijn prestatie, 8 zeges inmiddels in hoeveel touredities......?
Ik heb mijn Oakley Radar Anti Freeze al besteld )
Even over het treintje van die mannen, het is een indrukwekkend rijtje snelheidsmakers die daar rondrijden maar vergeet niet dat hij toch vooral zelf moet trappen om bij te blijven en het dan ook nog af moet maken.
Als je ziet hoe hij standhoud in dat treintje voor de laatste 200 meter (kopstoten, doodsmakken en het betere duw en trekwerk) zal het niet makkelijk worden/zijn om dat treintje te laten ontsporen.
Buiten het feit dat de etappes saai zijn heb ik zeker wel respect voor zijn prestatie, 8 zeges inmiddels in hoeveel touredities......?
Ik heb mijn Oakley Radar Anti Freeze al besteld )
"Try not. Do or do not......there is no try"