Kuiper Trading
-
- Forum-lid
Ik denk dat je gewoon even moet lezen wat er staat....
Cannondale Six (costum rebuild) SRAM RED + Kuiper FCC50 & SRAM S27AL
Cannondale Flash 29'er SRAM X.9/ X.0
Cannondale Flash 29'er SRAM X.9/ X.0
-
- Forum-lid
Daarnet naar Dwars door Vlaanderen gaan kijken en met een snel groepje naar de aankomst gereden. Weet niet goed waarom maar niemand waarschuwde voor putten in het wegdek en 1 doodsmak op het achterwiel. Gelukkig net op tijd zien aankomen en achterste van het zadel kunnen halen. Kwam toch hard aan maar gelukkig niets aan. Belang van tubes op voldoende druk te zetten nog maar eens bewezen.
Nog maar eens ondervonden dat het echt superwieletjes zijn, zit enorm loop in en ik ben er supertevreden over.
Nog maar eens ondervonden dat het echt superwieletjes zijn, zit enorm loop in en ik ben er supertevreden over.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.
-
- Forum-lid
Hier ook een heel tevreden klant, ik heb de ACC50. Ik was bang dat ze op klinkers wat oncomfortabel zouden zijn, maar dat valt erg mee. Terwijl de wielen bij het sprinten echt snel aanvoelen, vind het moeilijk om dat goed onder woorden te brengen, maar ik heb het gevoel dat ze bij hoge snelheden beter/makkelijker rollen dan mijn Zonda's. Ga binnenkort eens kijken of ik in Limburg en de Ardennen ook lekker met de Kuipers kan rijden..
Ik rijd nu ongeveer een maand met de FCC50 en hoe meer ik er mee rijd, hoe lekkerder ik ze vind rijden. Ze bollen heel goed en je merkt echt dat je makkelijker je snelheid vast kan houden.
Vergeleken met mijn Fulcrum R3's zijn ze veel comfortabeler en daardoor rijden ze ook veel lekkerder. Ze zijn wel iets minder stijf dan de R3's, maar de FCC50 accelereren alsnog even snel denk ik.
Best tevreden tot nu toe dus.
Vergeleken met mijn Fulcrum R3's zijn ze veel comfortabeler en daardoor rijden ze ook veel lekkerder. Ze zijn wel iets minder stijf dan de R3's, maar de FCC50 accelereren alsnog even snel denk ik.
Best tevreden tot nu toe dus.
Wat denken jullie? Gaan de FCC50 wielen schade oplopen van de RVV? Ik twijfel al een week of ik andere wielen moet steken. In de basis geen probleem, ik heb nog een goed setje CXP33 32 spaaks in mijn regenfiets en een los setje Easton EA50's liggen.
Chris: misschien heb jij hier ook een mening over?
Voor wie het interessant vindt, mijn gewicht is 83kg.
Chris: misschien heb jij hier ook een mening over?
Voor wie het interessant vindt, mijn gewicht is 83kg.
-
- Forum-lid
Ik denk dat je beter iets als die cxp33 kunt steken, ook omdat er nog wel veel slechte wegen en afdalingen in zitten. (wat ik dan hier en daar hoor/lees/zie)
CANNONDALE SuperSix EVO sram red
thomwittendorp schreef:Ik denk dat je beter iets als die cxp33 kunt steken, ook omdat er nog wel veel slechte wegen en afdalingen in zitten. (wat ik dan hier en daar hoor/lees/zie)
Eens! Lage velgen en niet al te hoge bandenspanning. Kasseien met met hoge carbon velgen betekent dat de vullingen uit je kiezen stuiteren. Zelfs met lage velgen word je helemaal door elkaar gerammeld.
t.a.f.k.a.e.h.
dat het comfort misschien minder is, maakt weinig uit. Ik heb de RVV al een paar keer gereden en weet wat me te wachten staat. De vraag is simpel, lopen de wielen schade op? Oftewel, kunnen ze het aan. Ik heb in een paar ritjes wel een paar stroken kasseien zitten en die verdragen ze prima, maar dit is wel wat extremer. Dus nogmaals, blijven de wielen heel of schrijf ik ze af?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Voske schreef:dat het comfort misschien minder is, maakt weinig uit. Ik heb de RVV al een paar keer gereden en weet wat me te wachten staat. De vraag is simpel, lopen de wielen schade op? Oftewel, kunnen ze het aan. Ik heb in een paar ritjes wel een paar stroken kasseien zitten en die verdragen ze prima, maar dit is wel wat extremer. Dus nogmaals, blijven de wielen heel of schrijf ik ze af?
Nou, ik vind de Kuipers veel comfortabeler en dus lekkerder rijden dan mijn Fulcrum R3's bijv.. Maar ik zou er zelf geen RVV mee rijden, maar dat is omdat ik gewoon zuinig op de Kuipers ben en ik de luxe heb om te kunnen kiezen uit meerdere wielsets.
Toch denk ik dat de Kuipers het wel aankunnen. Zeker gezien het aantal spaken. Misschien dat je ze naderhand wel even moet richten. Maar als je ze netjes wilt houden, net zoals ik, zou ik met een ander setje gaan rijden.