Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Gios

perik
Forum-lid
Berichten: 3010
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 02 apr 2012 08:55

Heel erg mooi geworden! Wat is het spec-lijstje, en waar ga je deze fiets allemaal voor gebruiken?

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6585
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 02 apr 2012 09:32

morel schreef:S C H I T T E R E N D Gastheer !!
Ik ging er even van uit dat ieder begreep dat het om de Gios van Ingmar (Bottecchia in dit theater) gaat.
Ingmar heeft de componenten bij elkaar gezocht dus dat compliment is geheel voor zijn rekening.

Ingmar heeft van de schepper echter wat onevenwichtig kwaliteiten uitgedeeld gekregen. Skills als “lang tafelen”, “uren op kop rijden”, “avonturen aangaan” “1 glaasje whisky meer drinken dan de rest” zijn rijkelijk voor handen.

Alleen het is beter dat Ingmar niet als mecanicien van een profploeg gaat werken. Hij zou echt op z’n honger gaan zitten.

Ik bouw al 42 jaar racefietsen op. De laatste 20 jaar alleen nog voor mezelf, maar toen deze “Gios mecanodoos” beschikbaar was maakte ik graag een uitzondering.

Dit alles omlijst door de Ronde van Vlaanderen.
Voor de live-uitzending alle componenten aan het frame gehangen en toen Boonen op indrukwekkende wijze z’n derde had binnengehaald de kabels gemonteerd en alles afgesteld.

Toen lekker gegeten en ik denk dat ik m’n nickname wel eer heb aangedaan. Stracotto (Italiaans draadjesvlees) met aardappelen uit de oven en een frisse salade. Lekker ijs toe en goeie koffie.
Toen nog wat plaatjes gemaakt en hoewel we geen meter gefietst hebben was dit tot een van de betere fietsdagen.

Met enige weemoed liet in Ingmar de Gios meenemen. Ik had een paar uur aan haar mogen knutselen en dan schept toch een band.

Gelukkig staat er een zusje van haar te wachten, maar dat project laat nog heel even op zich wachten. :mrgreen:

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 02 apr 2012 11:04

bianchisl3 schreef:Erg mooi! En nu naar zolder tot 13 mei :cry:
Ik doe natuurlijk deze week wel even een testritje om te kijken of alles goed werkt.

Lokatie: Carrefour de L'Arbre natuurlijk! Waar anders? Als alles daar functioneert kun je ook met een gerust hart een ritje langs zonnige terrasjes gaan doen.

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 02 apr 2012 11:31

perik schreef:Heel erg mooi geworden! Wat is het spec-lijstje, en waar ga je deze fiets allemaal voor gebruiken?
Ik weet niet alles tot in details uit m'n hoofd maar in grote lijnen is het zoiets:

Frame: Gios Super Record Strada
Groep: Campagnolo Athena 11 speed met 53-39 & 12-25
Balhoofd: Campagnolo Record
Pedalen: Campagnolo Chorus Pro fit
Zadel: Selle San Marco Rolls
Zadelpen: Deda
Stuur: Cinelli
Stuurpen: Cinelli
Stuurlint: Fizik
Remgrepen: Hudz Bordeaux Gold
Wielset tubes: Ambrosio Nemesis velgen met Ambrosio Zenith naven en Veloflex Roubaix tubes
Wielset draadband: H Son plus velgen met Ambrosio Zenith naven en Challenge Parigi Roubaix banden

Zal vanavond nog even kijken of ik nog iets specifieker kan zijn voor wat betreft stuur, stuurpen en zadelpen.

Bij de keuze van onderdelen heb ik gekozen voor het concept klassieke uitstraling met moderne afmontage. Zo heb ik de schoonheid en comfort van een klassieke fiets en het gemak van de moderne afmontage. Bij de afmontage heb ik vooral gekeken naar eigenschappen voor het rijden in Noord Frankrijk en Vlaanderen want ik rij nu eenmaal graag op de kasseien. Tot op heden koos ik daar vaak voor een stalen Moser vanwege het comfort op de stenen. Dan zijn met name de oude remgrepen en het schakelen op de schuine buis onhandig. Daar ben ik nu vanaf.

Maar daarnaast zal ik de fiets ook inzetten voor 'gewone' ritjes op vlak of heuvelachtig terrein. Bij voorkeur met veel terras pauzes in het zonnetje. Grofweg:

Ga ik serieus klimmen en afzien --> Cervelo R3 met compact
Ga ik de kasseien op of genieten van het zonnetje --> Gios Super Record

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 02 apr 2012 12:08

@bottecchia: erg mooi en erg goed doordacht.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6585
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 02 apr 2012 12:23

Stuur is een Cinelli Campione del Mondo (model 66)
Nok is een Cinelli 101 (dat is dus het type)
Zadelpen Deda RS01

Gebruikersavatar
ld001
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 04 jan 2006 14:16

Gebruikersavatar ld001 02 apr 2012 12:49

Echt een plaatje die Gios Super Record. Gefelicieerd!
1 vraag: de shifters zitten klassiek laag gemonteerd op een klassiek rond stuur (zier er prachtig uit) . Vroeger was dat standaard maar dan schakelde je uiteraard niet met de remgrepen. Lukt dat schakelen zo met je handen bovenop het stuur? Zou het niet plezieriger zijn indien ze wat hoger zitten?

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 02 apr 2012 13:47

A 'Gastheerg': Wat een 'beauty' en inderdaad, zéér, zéér smaakvol afgemonteerd! Complimenten!
60 x Ventoux

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27917
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 02 apr 2012 13:52

Ik moet normaal helemaal niks hebben van al dat retro-gedoe maar dit vind ik toch wel errug mooi hoor!!

bianchisl3
Forum-lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 29 okt 2005 22:48

bianchisl3 02 apr 2012 14:00

bottecchia schreef: Ga ik serieus klimmen en afzien --> Cervelo R3 met compact
Ga ik de kasseien op of genieten van het zonnetje --> Gios Super Record
Een tijdrit kan ook prima hoor. Nijland 2010, ik startte geloof ik na een Cervelo P4 en voor een Pinarello Montello. Ze praten er nu nog over in Friesland maar ik heb een hoop plezier gehad.

Afbeelding

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 02 apr 2012 14:15

Inderdaad prachtig! Beschaafd retro en dusdanig functioneel dat je niet van snobisme beticht kunt worden ;) Aangezien we hier de bandjeswielen zien durf ik wel te zeggen dat de logo's op de banden beter uitgelijnd kunnen worden :mrgreen:

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4229
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 02 apr 2012 17:02

bottecchia schreef:Zéér trots op het eindresultaat. Het is echt een prachtige fiets geworden. Precies wat ik aan het begin in gedachten had. Er zijn voor de komende week nog een paar kleine aandachtspuntjes maar hier kan ik alvast deftig mee voor de dag komen. :)
Vergeet hem nu ook niet af en toe een keer schoon te maken ;)
Bij deze is het zonde als er niet op gereden wordt, maar nog meer als je hem behandelt als je andere fietsjes :D
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Plaats reactie