Flauwekul. Iemand die conditioneel beter is, is weerbaarder voor ziektes. Ook voor kanker, of beter gezegd weerbaarder voor de behandelingen. Ik heb meerdere malen kanker van dichtbij meegemaakt en ben er elke keer achtergekomen dat lichamelijke conditie zeker een voordeel is.knutmo schreef:Dit is exact het soort taalgebruik waar de schrijver zich tegen verzet. Nee, sporten maakt je niet 'weerbaarder' tegen kanker. Dat is geen feit. En het gebruik van het woord 'weerbaarder' suggereert bovendien dat mensen die kanker krijgen kennelijk niet 'weerbaar' genoeg waren. Dat is diep kwetsend voor mensen die kanker hebben, of dierbaren hebben verloren aan kanker.Pinacast schreef:Snap ik niet.
[...]
het is een feit dat sporten de mens weerbaarder maakt tegen ziektes
Het grote ergernissen toppic.
Nou, die opmerking is dan geheel op jou conto.
Nogal een krasse uitspraak. Weerbaarder voor de behandeling is natuurlijk een compleet ander pak.
Nogal een krasse uitspraak. Weerbaarder voor de behandeling is natuurlijk een compleet ander pak.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
Die opmerking gaat inderdaad nergens over. Leg hem maar eens uit aan iemand die altijd gezond heeft geleefd, goede conditie heeft en toch kanker (of iets anders) krijgt. Bij het verdragen/verwerken van zaken als chemo helpt het wel, maar niet om het ziek worden te voorkomen.
En mensen doen in eerste instantie echt voor zichzelf aan dit soort activiteiten mee. Je kunt er allerlei dingen aan ophangen (zoals verwerking, eerbetoon etc.), maar uiteindelijk doe je het voor jezelf.
En mensen doen in eerste instantie echt voor zichzelf aan dit soort activiteiten mee. Je kunt er allerlei dingen aan ophangen (zoals verwerking, eerbetoon etc.), maar uiteindelijk doe je het voor jezelf.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells
- H.G. Wells
Volgens mij geef ik dat juist aan. Weerbaarder voor de behandelingen. Niemand kan voorkomen dat je een bepaalde ziekte krijgt, gezond leven of niet.
Zelf van dichtbij meegemaakt dat een goede conditie heeft geholpen tijdens de behandelingen. En zelfs kanker overwonnen (ziekte van hodgin)
Zelf van dichtbij meegemaakt dat een goede conditie heeft geholpen tijdens de behandelingen. En zelfs kanker overwonnen (ziekte van hodgin)
Klopt, foutief geformuleerd door mij. Bepaalde ziektes, waaronder kanker, overkomt je. Ongeacht je fysieke gesteldheid.Erik schreef:@Pinacast: Dat geef je idd aan, maar je impliceert ook dat je weerbaarder bent voor de ziekte zelf en dat is niet waar.
De manier waarop de tocht word aangeprezen stoort mij. Typisch jeukende management praat.
Overigens helpt een gezonde levenstijl wel om de kans op het krijgen van bepaalde vormen van kanker te verkleinen. Garantie heb je nooit.
Overigens helpt een gezonde levenstijl wel om de kans op het krijgen van bepaalde vormen van kanker te verkleinen. Garantie heb je nooit.
older Budweiser
Intensief sporten heeft dan weer weinig met een gezonde levensstijl te maken...
Ik vind die sponsortochten ook maar niks. Volgens mij is het voor veel deelnemers meer een excuus om veel te trainen ten koste van het gezin en werk en om dure spulletjes te "moeten" kopen.
Ik vind die sponsortochten ook maar niks. Volgens mij is het voor veel deelnemers meer een excuus om veel te trainen ten koste van het gezin en werk en om dure spulletjes te "moeten" kopen.
Campagnolo Ultra Dork
Lees alsjeblieft nog eens het stukje waarmee deze discussie begon. 'Weerbaarder', 'overwonnen', dat is precies het taalgebruik waar het om gaat.Pinacast schreef:Volgens mij geef ik dat juist aan. Weerbaarder voor de behandelingen. Niemand kan voorkomen dat je een bepaalde ziekte krijgt, gezond leven of niet.