Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Mijn fiets en resultaten

IBAN
Forum-lid

Gebruikersavatar IBAN 27 mar 2007 15:04

Je fiets komt juist beter tot zijn recht als je hem tegen een glasbak aanzet

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 27 mar 2007 15:07

wanneer houdt die modeshow eens op? (let wel, tis een vrije wereld, en ik ben de laatste om iets te verbieden)..Het is mode omdat: de fiets geen karakter heeft, je verandert constant wat, en die fiets van je hoeft niet tot in het kleinste detail rood-wit-zwart te zijn om uitgebalanceerd over te komen, wel integendeel.
ik hoop dat je niet te veel groeit, anders is hij over enkele maanden opnieuw te klein, en waarschijnlijk is de wegligging nu al niet ideaal met het zadel zo ver naar achter (een beetje Boonen-fysionomie probleem?).
ik snap verder niet wat je buiten de bergen gaat doen met lage carbon velgen, voor wedstrijden in belgie heb je toch ofwel aerodynamische, ofwel bomb-proof wielen nodig?

Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

bo11gevers
Forum-lid

bo11gevers 27 mar 2007 20:10

Quoten: Origineel geplaatst door sjezer op 26 Maart 2007

Quoten: Origineel geplaatst door bo11gevers op 26 Maart 2007

Hallo iedereen,
Een weekje geleden stond er een pak aan de deur dat het voorbeeld was van 'impulsief koopgedrag'. Het zijn een paar Bontrager Race XXX Lite Team wielen geworden die aan een spotprijs de deur uit gingen bij een webshop (vernoemd in de 'Trek site'). Ik dacht dat de wielen wel mooi zouden staan bij mijn frame en had ze dan ook onmiddelijk besteld. Nu zijn ze eindelijk hier en ik vind het resultaat prachtig:

Bo, welke webshop is het geweest, kan het in de Trek site niet vinden. Zijn het tubewielen of clinchers?

Hallo,
Ze komen van fun-corner dacht ik.... Het staat normaal gezien op één van de laatste pagina's van de Trek site...

ultima
Forum-lid

ultima 27 mar 2007 20:15

Ik vind je Bo redelijker met die velgen, maar ik denk zelf dat je dat rood TEVEEL naar voren laat komen. Daarmee bedoel ik dat je alles wat rood te krijgen is erop wilt zetten. De fiets is zwart met een beetje rood en wit. Volgens mij probeer je met al die andere rode spullen (kabels,stuurlint) de fiets wat vrolijker te laten lijken. Ik vind zelf een mooie fiets als je gewone zwarte kabels hebt, en niet zo die ''extreme?'' details.Ik weet verder niet echt wat ik moet zeggen maar toen die in het begin was vond ik hem mooi, als je vanuit daar DuraAce 10spd erop hebt gezet zonder al die details vond ik hem mooier. Dan is het wat serieuzer, zo lijkt het net een ''kermis?'' sorry. Teveel details waardoor het minder word.
Daarbij is een auto niet echt een goede achtergrond, en wat iemand boven mij zei over de flits speelt ook een rol.PS: Naam topic; Mijn fiets + Resultaten, waarom post je niet wat resultaten of foto's van een wedstrijd, is ook eens leuk om te zien.

bo11gevers
Forum-lid

bo11gevers 27 mar 2007 23:01

Hallo iedereen,
De Porsche is inderdaad een 924 (van 1980) en is een hobby van mijn pa. Hij kocht hem een jaartje geleden op om op te maken en daarna ofwel gewoon bij te houden ofwel te verkopen. Hij is nu trouwens ook bijna af op het onderstel van de achterkant na... Hij vond het wel een leuke wagen om als eerste project te dienen en het begint er echt naar te lijken dat het een mooi projectje wordt! Tuurlijk moet er hier en daar een sticker op.
Over de fiets dan: het stuurlintje wordt morgen vervangen door een zwart lintje van Fi'zi:k. Het zadel is voor mij heel belangrijk en dit zadel is het enige dat me perfect past, ik heb wel een nieuwe versie bestelt en die zal binnekort wel aankomen hopelijk... De fiets stond tegen de auto omdat ik net terug kwam van een ritje en papa aan de auto bezig was en ook foto's aan het nemen was (hij heeft dezelfde fotografische kwaliteiten als ik), hadden we eens snel nog een foto'tje genomen met de Bontragers er snel ingezet!
Tot de volgende!

bo11gevers
Forum-lid

bo11gevers 27 mar 2007 23:14

Quoten: Origineel geplaatst door Ultima op 27 Maart 2007

Daarbij is een auto niet echt een goede achtergrond, en wat iemand boven mij zei over de flits speelt ook een rol.PS: Naam topic; Mijn fiets + Resultaten, waarom post je niet wat resultaten of foto's van een wedstrijd, is ook eens leuk om te zien.

Ja ik ga binnekort eens een paar foto's (proberen te) nemen met een goede achtergrond! Resultaten van dit jaar zijn er nog niet door een kniekwetsuur maar zodra ik actief ben zullen ze ook zeker aan bod komen! Spijtig genoeg heb ik nog niet veel foto's gevonden van de koersen die ik al gereden heb.... Ik heb er nog wel eentje van vorig jaar tijdens de koers in Rauw:

Ik ben in deze foto de eerste in de gele outfit.
Ik heb nog eens gezocht en heb er nog eenjte gevonden van ondertussen twee jaar geleden van de wedstrijd te Herentals:

In deze foto ben ik de tweede, net in de ontsnapping met een clubgenoot, op zoek naar de kopgroep (en gevonden).

bo11gevers
Forum-lid

bo11gevers 27 mar 2007 23:22

Quoten: Origineel geplaatst door de zwarten op 27 Maart 2007

ik hoop dat je niet te veel groeit, anders is hij over enkele maanden opnieuw te klein, en waarschijnlijk is de wegligging nu al niet ideaal met het zadel zo ver naar achter (een beetje Boonen-fysionomie probleem?).
Over de fietspositie: ik ben een paar weken geleden naar iemand die de fietspositie afsteld geweest en die heeft me er zo opgezet. Dit na eerst een grondige nameting van de beenlengte en de kniepositie (wat het probleem was) en er is dus beslist dat het zadel zo ideaal staat voor mijn lichaam. En een fiets stuurt pas goed wanneer je er goed op gepositioneerd bent!

Plaats reactie